“Κοσμάογλου”: Με το χρώμα της επιτυχίας, κτίζει νέα εταιρεία

“Κοσμάογλου”: Με το χρώμα της επιτυχίας, κτίζει νέα εταιρεία

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μία παράδοση ανάπτυξης σε περιόδους κρίσης, κοντεύει να δημιουργήσει η «Κοσμάογλου», βάζοντας ολοένα και περισσότερο χρώμα στη ζωή μας, αλλά και «κτίζοντας» νέες βάσεις, με μία ακόμη εταιρεία, αυτή τη φορά στον κλάδο των δομικών υλικών.

Το Φεβρουάριο του 2021, ο Χρήστος και η Σοφία Κοσμάογλου, συνεχιστές της οικογενειακής επιχείρησης που το 1962 έστησε ο πατέρας τους Γιάννης Κοσμάογλου, ανοίγουν το συγκρότημα της «Κοσμάογλου Δομικά» και επεκτείνονται από την εμπορία χρωμάτων και την «Κοσμάογλου Χρώματα- Διακόσμηση»,  στην εμπορία οικοδομικών υλικών για παραδοσιακή αλλά και ξηρά δόμηση.

Το καινούργιο αυτό επιχειρηματικό άνοιγμα γίνεται παρά την κρίση που προκάλεσε στην οικονομία η πανδημία, η οποία όμως ευτυχώς δεν έχει αγγίξει την οικοδομή, κλάδο που στο πρώτο τρίμηνο του 2021 αναπτύσσεται με διπλάσιους ρυθμούς απ’ ότι πέρυσι και με δεκαπλάσιους απ’ ότι πριν τρία χρόνια, όπως δήλωσε στο GRTimes.gr o επιχειρηματίας κ. Χρήστος Κοσμάογλου.

Η εγκατάσταση της «Κοσμάογλου Δομικά», βρίσκεται στον κόμβο της Ευκαρπίας, δίπλα στην περιφερειακή οδό και  σε έκταση τριών στρεμμάτων.

Τα πάντα για την οικοδομή

«Σε αυτό το κομβικό σημείο δημιουργήσαμε μια καθετοποιημένη μονάδα δομικών υλικών, με ό,τι και όσα χρειάζονται για να κατασκευαστεί μία οικοδομή, από τη θεμελίωση ως και την τελευταία πινελιά, πριν εγκατασταθεί ο τελικός χρήστης, τόνισε ο κ. Χρήστος Κοσμάογλου.

Σήμερα οι επιχειρήσεις «Κοσμάογλου», με τα τρία καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σε Φοίνικα και Εύοσμο και, με το συγκρότημα της Νέας Ευκαρπίας, διαθέτουν εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 5.500 τ.μ.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της «Κοσμάογλου», βρίσκεται στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων και συγκεκριμένα, στην πολύ καλή τεχνική υποστήριξη, στην άρτια εξυπηρέτηση των πελατών και στο after sales service.

«Το 2013, όταν κατέρρευσε η οικοδομική δραστηριότητα, επειδή η εταιρείας μας είχε πολύ μεγάλη διείσδυση στη λιανική, άρα και ρευστότητα, ανοίξαμε το κατάστημα στην περιοχή του Φοίνικα, για να προσθέσουμε το 2017 ένα ακόμη μεγάλο κατάστημα στον Εύοσμο. Διατηρούμε το πρώτο μας κατάστημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Φιλίππου, αλλά με τα δύο νεώτερα και μεγάλα σε έκταση καταστήματα προσφέρουμε στον πελάτη αυτό που θα λέγαμε «σύγχρονη εμπειρία αγοράς», πρόσθεσε ο κ. Κοσμάογλου.

Σημειώνεται ότι η χονδρική έχει μερίδιο 60% στο σύνολο των πωλήσεων, ενώ η λιανική διατηρεί ένα ισχυρό 40%. Η «Κοσμάογλου» είναι ισχυρή στις πωλήσεις, στους νομούς Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής ενώ προμηθεύει και ένα δίκτυο περίπου 70 χρωματοπωλείων στην επαρχία, σε Μακεδονία, Θεσσαλία και Θράκη.

Χρήστος Κοσμάογλου

Η απάντηση στον ανταγωνισμό

«Με τη ρευστότητα που εξασφαλίζουμε από τη λιανική μπορούμε να έχουμε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, ενώ ως τώρα όσες επενδύσεις κάνουμε είναι εξ’ ιδίων, δίχως ούτε 1 ευρώ τραπεζικού δανεισμού.

«Ο ανταγωνισμός με τα τεχνικά πολυκαταστήματα είναι μεγάλος, κυρίως γιατί στοχεύουν στην αγορά της λιανικής. Το δικό μας πλεονέκτημα είναι ότι είμαστε δίπλα στον πελάτη, από τη στιγμή που θα μπει στο κατάστημα, είτε θέλει να αγοράσει μία σιλικόνη, είτε να βάψει μία ολόκληρη οικοδομή. Τεχνική υποστήριξη σε κάθε του βήμα αλλά και after sales υποστήριξη. Μεταφορά των προϊόντων στο αυτοκίνητο, στο σπίτι του πελάτη, χωρίς επιπλέον χρεώσεις. Είμαστε δίπλα στον πελάτη στο κατάστημα, αλλά και στο έργο αν χρειαστεί, σε περίπτωση αστοχιών, με δικούς μας μηχανικούς. Αυτή τη φιλοσοφία του after sales service, υπηρετούμε στην πράξη και με την αγορά γερανού και ανυψωτικών μηχανημάτων, για την μεταφορά και παράδοση φορτίων σε υψηλούς ορόφους

«Άρα λοιπόν υπερτερούμε στο service, αλλά και στην τεχνογνωσία γιατί το προσωπικό μας περνάει τακτικά από σεμινάρια κατάρτισης . Είμαστε εδώ για να λύνουμε προβλήματα, όχι μόνο για να πουλάμε», υπογράμμισε ο Χρήστος Κοσμάογλου.

Η αναγέννηση της οικοδομής

Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν και τα όσα είπε  ο κ. Κοσμάογλου στο GRTimes.gr, σχετικά με τις εξελίξεις στον κλάδο της οικοδομής, έναν κλάδο που γνωρίζει πολύ καλά, σαν προμηθευτής γνωστών κατασκευαστών.

«Ζούμε στη Θεσσαλονίκη μια αναγέννηση της οικοδομικής δραστηριότητας και δεν αναφέρομαι σε ανακαινίσεις, δραστηριότητα η οποία ούτως ή άλλως δεν είχε σταματήσει ακόμη και στη διάρκεια της μεγάλης οικονομικής κρίσης. Μιλάω για νέες κατασκευές που κυρίως αφορούν κατοικίες.

«Φέτος, στο πρώτο τρίμηνο του 2021, εκτιμώ ότι η οικοδομική δραστηριότητα έχει διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι και, το εντυπωσιακότερο είναι, ότι έχει δεκαπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2019. Όλοι οι συνεργάτες μας κατασκευαστές ζητάνε οικόπεδα, έχουν αρχίσει να πουλάνε πάλι από τα σχέδια».

Αυτή η αναγέννηση και η αύξηση των Β2Β πωλήσεων, ενίσχυσε και τον κύκλο εργασιών της «Κοσμάογλου» το 2020, μία χρονιά κατά την οποία η λιανική γονάτισε, εξ’ αιτίας των μέτρων που λήφθηκαν για τον περιορισμό διάδοσης του κορωνοϊού. Σαν αποτέλεσμα της ανόδου της οικοδομικής δραστηριότητας, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 20% στον κύκλο εργασιών της σε σχέση με το 2019.

Η ελληνική βιομηχανία χρωμάτων

Καλός γνώστης της αγοράς, ο κ. Χρήστος Κοσμάογλου επισημαίνει τις υψηλές επιδόσεις της ελληνικής βιομηχανίας χρωμάτων.

«Η ελληνική βιομηχανία χρωμάτων είναι εξαιρετικού επιπέδου γι’ αυτό και στη χώρα μας, από τη συνολική κατανάλωση οικοδομικού  χρώματος, ποσοστό μόνο 2% είναι εισαγόμενο. Τα ελληνικά χρώματα είναι πολύ υψηλής ποιότητας και προσαρμοσμένα στις δικές μας κλιματολογικές συνθήκες, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για χρώματα εξωτερικών επιφανειών. Βεβαίως, υπάρχουν και ποιοτικές κατηγορίες, υπάρχουν τα χρώματα Α’ κατηγορίας, τα Β’ αλλά και τα Γ’, που είναι τα λιγότερο ποιοτικά. Στο σύνολο της κατανάλωσης, το 40% είναι Α’ ποιότητας και το 60% είναι Β’ και Γ’, με τάση όμως αύξησης της προτίμησης για Α’ ποιότητας χρώματα».

Η «Κοσμάογλου» μεγάλωσε μέσα στα δύσκολα χρόνια της ελληνικής οικονομικής κρίσης και συνεχίζει να αναπτύσσεται, δείχνοντας όμως παράλληλα ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι δημιουργίας κοινωνικού οφέλους.

“Αναζωογόνηση” χρωμάτων και κοινωνικό όφελος

Μία σημαντική δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αποτελεί η αξιοποίηση, με «αναζωογόνηση», περισσευμάτων χρωμάτων και η διάθεσή τους για την ανακαίνιση σχολείων και γενικότερα κτιρίων δημόσιας χρήσης.

«Το χρώμα δεν χαλάει εύκολα. Έτσι απαλλάσσουμε πελάτες μας από τα περισσεύματα χρωμάτων που δεν χρειάζονται και τα διαθέτουμε σε φορείς που τα έχουν ανάγκη, αφού πρώτα τα αναζωογονήσουμε. Για παράδειγμα τα ξενοδοχεία, στις ανακαινίσεις τους, σχεδόν κάθε χρόνο μάλιστα, καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες χρωμάτων και έχουν πολλά περισσεύματα. Μας ειδοποιούν λοιπόν, εμείς τα συλλέγουμε, τα αναζωογονούμε και τα διαθέτουμε για επανάχρηση στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, ενώ όσα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τα στέλνουμε στις βιομηχανίες χρωμάτων που διαθέτουν βιολογικούς καθαρισμούς», είπε καταλήγοντας ο κ. Κοσμάογλου, επιβεβαιώνοντας ένα σταθερό στόχο της εταιρείας, που θέλει να βάζει περισσότερο χρώμα στη ζωή μας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ