Μετρό- στ. Βενιζέλου: Αγώνας δρόμου για μελέτες και χρονοδιάγραμμα

Μετρό- στ. Βενιζέλου: Αγώνας δρόμου για μελέτες και χρονοδιάγραμμα

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την Αττικό Μετρό Α.Ε. και την ανάδοχο κοινοπραξία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, με το που εκδόθηκε (4/3/2020) η απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη για κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» με απόσπαση και επανατοποθέτηση του 92% των αρχαιοτήτων.

Από την επόμενη στιγμή κιόλας από την ανάρτηση της απόφασης της κας. Μενδώνη, το ρολόι άρχισε να τρέχει- τικ τακ, τικ τακ- γιατί δεν λησμονούμε ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δεσμεύτηκε ότι το Μετρό θα είναι έτοιμο και θα λειτουργεί τον Απρίλιο του 2023.

Για να λειτουργεί το Μετρό, αφού οριστικά αποφασίστηκε ότι δεν τίθεται θέμα μη κατασκευής της «Βενιζέλου», θα πρέπει να μελετηθεί το έργο κατασκευής του σταθμού, όπως επίσης να γίνουν και οι οριστικές μελέτες, την εκπόνηση των οποίων απαιτεί η  Απόφαση  της κας. Μενδώνη και, συγκεκριμένα: οριστική μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, φωτισμού των, προστασίας και ανάδειξης των αρχαιοτήτων, μετατόπισης του διαδρόμου θέασης των αρχαιοτήτων εντός του σταθμού. Όλες αυτές οι μελέτες θα υποβληθούν στο ΚΑΣ προς έγκριση.

Σε ό,τι αφορά στο σταθμό «Βενιζέλου», ως σήμερα από πλευράς μελετών του σταθμού, υπάρχει μόνο η αρχιτεκτονική προμελέτη που αποτέλεσε και την πρόταση με την οποία η Αττικό Μετρό Α.Ε., ζήτησε και πέτυχε την αλλαγή του τρόπου κατασκευής του σταθμού.

Λείπουν μελέτες και χρονοδιάγραμμα

Πρέπει να γίνουν οι μελέτες κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου», τάχιστα, το οποίο σημαίνει ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. αναμένεται να δώσει στον ανάδοχο εντολή εκπόνησης των μελετών όπως και σύνταξης χρονοδιαγράμματος ώστε αυτό να συμφωνηθεί και να επισημοποιηθεί από τον κύριο του έργου και τον ανάδοχο.

Όπως είπε στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Ταχιάος, η Εταιρεία θα σπεύσει μαζί με τον ανάδοχο, εννοείται, για την εκπόνηση των μελετών αξιοποιώντας και το 4μηνο διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι να αφαιρεθεί η άμμος με την οποία είχαν καλυφθεί τα αρχαία και να γίνει η αποκάλυψή τους.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό υποστήριξε ότι επειδή η «Βενιζέλου» θα κατασκευαστεί σύμφωνα με ένα τυπικό σταθμό του Μετρό ( και με τη μέθοδο cover & cut) δεν θα απαιτηθεί μεγάλος χρόνος εκπόνησης της στατικής μελέτης όπως και των λοιπών μελετών.

Στο σημείο αυτό να πούμε, ότι η πρόκληση για την ολοκλήρωση του έργου και θέση σε λειτουργία ως τον Απρίλιο του 2023, είναι μεγάλη. Και η πρόκληση είναι μεγάλη και για την Αττικό Μετρό Α.Ε., που θα πρέπει να επιτύχει καλύτερους χρόνους ελέγχου των μελετών, αν ληφθούν υπόψη οι διαμαρτυρίες που είχαν επανειλημμένως γίνει από τον ανάδοχο, επειδή σημειώνονταν μεγάλες καθυστερήσεις στους ελέγχους και την έγκριση των μελετών ή ακόμη στην υποβολή παρατηρήσεων.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top