STELMA: Η εταιρεία της Θεσσαλονίκης που θα “φρεσκάρει” γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο

STELMA: Η εταιρεία της Θεσσαλονίκης που θα “φρεσκάρει” γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ένα νέο σημαντικό έργο στη Γαλλία και μάλιστα για το γαλλικό πολεμικό ναυτικό, αναλαμβάνει η ελληνική εταιρεία STELMA T.S.A., στην  οποία ο γίγαντας της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας Naval Group, αναθέτει την αντιδιαβρωτική προστασία και αποκατάσταση  πυρηνικού υποβρυχίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr , εντός της εβδομάδας που διανύουμε οι δύο πλευρές θα βάλουν τις υπογραφές τους, για την εκτέλεση ενός έργου που μπορεί να αποτελέσει την αρχή μίας σημαντικής συνεργασίας για την διεθνοποιημένη τεχνική επιχείρηση της Θεσσαλονίκης.

Για τη διεθνή “καριέρα” της STELMA έχει ξαναγράψει το GRTimes.gr. Η STELMA, η οποία σημειωτέον από το 2005 αναλαμβάνει και εκτελεί έργα αντιδιαβρωτικής προστασίας σε πλοία που κατασκευάζονται ή και συντηρούνται στα ναυπηγεία Σεν Αζέρ της Γαλλίας, έγινε για πρώτη φορά γνωστή στο ευρύτερο κοινό, όταν το 2009 είχε κερδίσει σε διεθνή διαγωνισμό, την 19η καμπάνια βαφής του Πύργου του Άϊφελ. Τότε, όταν η STELMA ανέλαβε να βάψει το μνημείο- σύμβολο του Παρισιού, έμαθε το ευρύ κοινό την οικογένεια Μαμαντζή, τους Σερραίους επιχειρηματίες που επί δεκαετίες εκτελούν έργα για τη βαριά βιομηχανία αφού έχουν ως αντικείμενο την  αντιδιαβρωτική προστασία  όλων των επιφανειών, σε πλοία, διϋλιστήρια, δίκτυα μεταφοράς καυσίμων, δεξαμενές πολυπροπυλενίου, τραίνα, έργα υποδομών.

Η STELMA με γραφεία στη Θεσσαλονίκη και τεχνική βάση στη Νεοχωρούδα, ελέγχεται από την οικογένεια Ελευθερίου Μαμαντζή. Ο κ. Ελευθέριος Μαμαντζής, που είναι και ο βασικός μέτοχος, είναι πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος, ενώ τα έργα «τρέχουν» οι γιοί του, ο Δημήτρης μηχανολόγος μηχανικός και ο Χρήστος, οικονομολόγος. Η εταιρεία σήμερα απασχολεί 140 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό.

Στόχος τα έργα για το γαλλικό ναυτικό

Σχετικά με την ανάληψη του νέου έργου από τη STELMA, το GRTimes.gr επικοινώνησε με τον κ. Χρήστο Μαμαντζή, επιχειρησιακό διευθυντή, ο οποίος και επιβεβαίωσε την πληροφορία, ενώ πρόσθεσε ότι η  συντήρηση του συγκεκριμένου υποβρυχίου είναι μέρος της πολυετούς σύμβασης που έχει υπογράψει η Naval με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Γαλλίας, για τη συντήρηση όλων των πυρηνικών υποβρυχίων, οπότε υπάρχει η πιθανότητα συνέχισης αυτής της συνεργασίας.

Nα σημειωθεί ότι το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει συνολικά 10 πυρηνικά υποβρύχια ενώ σχεδιάζεται η προσθήκη νέων υποβρυχίων  στο στόλο του.

Το έργο για τη Naval , δεν θα εκτελεστεί στα ναυπηγεία Σεν Αζέρ όπου συνήθως δραστηριοποιείται η STELMA, μέσω του υποκαταστήματός της στη Γαλλία, αλλά σε ναυπηγείο στη Bρέστη.

Συστάθηκε η STELMA FRANCE

Μετά την παρουσία τόσων χρόνων στη γαλλική αγορά, η STELMA, όπως άλλωστε το είχε σχεδιάσει, προχώρησε στη σύσταση θυγατρικής εταιρείας. Η STELMA FRANCE S.A.S., με έδρα το Σεν Αζέρ, έλαβε νομική υπόσταση προ δύο εβδομάδων και σε επόμενη φάση όλα τα έργα του υποκαταστήματος Γαλλίας, θα περάσουν σε αυτή. Πρόκειται για 11 συμβάσεις, εξαιρουμένης αυτής με τη Νaval.  Από τις 11, οι 7 αφορούν συμμετοχή σε έργα κατασκευής κρουαζιεροπλοίων και οι 4 αφορούν υποστηρικτικά πλοία του γαλλικού πολεμικού ναυτικού.

Η γαλλική αγορά, είναι πολύ σημαντική για τη STELMA, αφού το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών αφορά έργα που εκτελούνται στη Γαλλία. Σημειωτέον ότι το 60% του τζίρου της Θεσσαλονικιώτικης εταιρείας πραγματοποιείται εκτός Ελλάδος και, ως επί το πλείστον, στη Γαλλία.

Παρούσα και στο ‘Wonder of the Seas’

Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα έγιναν οι θαλάσσιες δοκιμές του ‘Wonder of the Seas’, του μεγαλύτερου  κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο, που θα ναυπηγηθεί τον Ιανουάριο του 2022.

Πελάτης της STELMA για το συγκεκριμένο έργο είναι τα κρατικά ναυπηγεία Chantiers de l’Atlantique στο Saint Nazaire (Σεν Αζέρ). Η STELMA, από τον 11/19 έως και σήμερα εκτέλεσε εργασίες ύψους 2,8 εκ. ευρώ (το συνολικό budget θα ξεπεράσει τα 3 εκ.), αμμοβολής-βαφής των δεξαμενών και των εσωτερικών χώρων. Παράλληλα, εκτέλεσε εργασίες εφαρμογής στόκου στην αψίδα του top deck του κρουαζιερόπλοιου.

Επίσης, η STELMA, παραμένει παρούσα στο Κουβέϊτ, όπου δημιούργησε υποκατάστημα το 2006, για την εκτέλεση έργων ως επί το πλείστον σε διϋλιστήρια.

Τα έργα εξωτερικού που βρίσκονται σε εξέλιξη, όλα είναι στο ναυπηγεπισκευαστικό κλάδο. Στην Ελλάδα, η STELMA εκτελεί έργα σε διϋλιστήρια, έργα για τη ΔΕΗ στην περιοχή της Πτολεμαΐδας στη Δυτική Μακεδονία και στη Χίο», είπε ο κ. Μαμαντζής και πρόσθεσε:

«Ευελπιστούμε όμως ότι και στην Ελλάδα, με τις εξελίξεις που υπάρχουν στο χώρο των ναυπηγείων,  θα ανθίσει και πάλι η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Η χώρα διαθέτει παράδοση, αλλά έχει υστερήσει κάπως σε τεχνογνωσία, πιστεύω όμως ότι θα γίνουν βήματα για να προσελκύσουμε σε επόμενο χρόνο και πελάτες από το εξωτερικό. Σε αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει καθοριστικά και η παραγγελία των φρεγατών από το Πολεμικό Ναυτικό».

Καταλήγοντας σημειώνουμε ότι με στοιχεία Ιουλίου 2021, το συνολικό ανεκτέλεστο της STELMA (συμπεριλαμβανομένου του έργου της Naval) είναι περίπου στα 15,4 εκατ. ευρώ, με τα έργα που εκτελούνται στη Γαλλία να είναι περί τα 13,8 εκατ. ευρώ.

STELMA: “Κατέκτησε” τον Πύργο του Άϊφελ, τώρα ιδρύει θυγατρική στη Γαλλία

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ