Στον “ψηφιακό” ΟΑΣΘ, έρχονται 180 λεωφορεία με leasing (φωτο+video)

Στον “ψηφιακό” ΟΑΣΘ, έρχονται 180 λεωφορεία με leasing (φωτο+video)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ψηφιακά μπήκαν οι υπογραφές στη σύμβαση για τα 180 λεωφορεία, από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα και τον δ/νοντα σύμβουλο της MED BUA & TRUCK CENTER Κωνσταντίνο Παπαδάκη. Ο πολύπαθος Οργανισμός γυρίζει σελίδα καθώς στο πλαίσιο της σύμβασης, έχουν ήδη έρθει στη Θεσσαλονίκη 22 αστικά λεωφορεία, ενώ ακόμη 20 προστίθενται την επόμενη εβδομάδα. Ως το τέλος του έτους και τα 180 λεωφορεία που μισθώνει με leasing o OAΣΘ, θα έχουν ενσωματωθεί στο δίκτυό του.

Ο ΟΑΣΘ της επόμενης ημέρας θα είναι Αποτελεσματικός, Βιώσιμος και Ψηφιακός, τόνισε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Οργανισμούς καθηγητής Γιώργος Σκόδρας, κατά την πολύ new age διαδικασία υπογραφής της σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης αλλά και έδωσε ειδήσεις , σημαντικές, για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Την είδηση έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών καθ. Νίκος Σταθόπουλος ο οποίος είπε ότι και μετά τις 31/12/2022, “θα υπάρξει επόμενη ημέρα για τον ΟΑΣΘ”, συμπληρώνοντας ότι “θα υπάρξει επόμενη ημέρα και για ένα δημόσιο οργανισμό στο κέντρο της πόλης”, ενώ ζήτησε συνέχιση της συνεργασίας με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και μεγαλύτερη συμμετοχή από τον Δήμο.

Άλλωστε όπως είπε ο κ. Γενικός, η Θεσσαλονίκη με τα όσα γίνονται για τον ΟΑΣΘ, “δημιουργεί σχολή” στα ελληνικά συγκοινωνιακά πράγματα, με αποτελέσμα τώρα να την ακολουθεί η Αθήνα. Και φυσικά ο κ. Σταθόπουλος αναφέρθηκε στη προσωρινή παραχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ όπως και στη λειτουργική μίσθωση λεωφορείων από τον κρατικό ΟΑΣΘ.

Μπορεί σήμερα, τα περί “ψηφιακού ΟΑΣΘ”, να φαντάζουν εξωπραγματικά για τους Θεσσαλονικείς, αλλά όπως είπε ο κ. Σκόδρας, στα λεωφορεία που έρχονται με leasing, θα εγκατασταθεί δίκτυο wi fi το 2021, ενώ σημαντικότερο ακόμη, θα κυκλοφορούν στην πόλη νεώτερα λεωφορεία κατηγορίας Euro 5.

Nέος διαγωνισμός τον Οκτώβριο

Απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις ο κ. Σκόδρας επιβεβαίωσε ότι μέσα στον Οκτώβριο θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για τη μίσθωση έως και 270 λεωφορείων, ώστε ο ΟΑΣΘ, με τις πιστώσεις που έχουν εγκριθεί για τα έτη 2021 και 2022, να μπορέσει να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν από την απόσυρση λεωφορείων γηρασμένων, αλλά και λεωφορείων που έχουν ρηγματωμένα σασί και των οποίων δεν συμφέρει  η επιδιόρθωση.

Από τα 180 λεωφορεία που θα έρθουν στην πόλη, με τη σύμβαση που σήμερα υπογράφηκε, πολλά θα μπούνε στις γραμμές κορμού στις οποίες κυκλοφορούσαν αρθρωτά λεωφορεία που έχουν αποσυρθεί λόγω βλαβών. Να σημειωθεί ότι έχουν αποσυρθεί συνολικά 136 αρθρωτά λεωφορεία. Επίσης, θα ενισχυθούν με κάποια προτεραιότητα οι γραμμές που εξυπηρετούν τη Δυτική Θεσσαλονίκη αν και σε όλες τις γραμμές του ΟΑΣΘ- πέραν των περιαστικών που παραχωρήθηκαν στα ΚΤΕΛ- υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις.

Στη τηλεδιάσκεψη πήρε μέρος και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος ο οποίος αναφέρθηκε στην εξαιρετική συνεργασία με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για να αντιμετωπισθεί το μείζον πρόβλημα της πόλης και, μάλιστα με πρωτοβουλία του κ. Καραμανλή.

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας ο Δήμος αγόρασε 50 λεωφορεία από το Δήμο της Λειψίας, τα οποία και παραχωρεί με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ. Μάλιστα βρίσκεται στη Λειψία η Επιτροπή του Δήμου, για την παραλαβή 20 λεωφορείων, ενώ στην παραλαβή των τελευταίων οχημάτων , στις 12/10, παρών θα είναι πιθανότατα και ο κ Ζέρβας.

Ο κ. Παπαδάκης της MED BUS & TRUCK CENTER, δήλωσε ικανοποιημένος που η Εταιρεία του υπογράφει την πρώτη σύμβαση αυτού του είδους, για ελληνικό συγκοινωνιακό φορέα, διαβεβαιώνοντας ότι μέχρι τέλος του έτους και νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο, όλα τα λεωφορεία θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη.

Συνεργασία θέλουν οι εργαζόμενοι

Το λόγο πήρε ο “ομότιμος” πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζόμενων του ΟΑΣΘ κ. Δημήτρης Τσερμενίδης, που μετά από δεκαετίες προσφοράς αποχωρεί από τον Οργανισμό, για να πει ότι η επιλογή του leasing αποδείχθηκε ότι αποτελεί λύση για την πόλη,  ενώ πρόσθεσε ότι ο ΣΕΟΑΣΘ δεν συμφώνησε για την παραχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ. Μάλιστα ο κ. Τσερμενίδης είπε ότι θα πρέπει να ελεγχθούν τα ΚΤΕΛ αν εκτελούν όλα τα δρομολόγια που υποχρεούνται να κάνουν .

Παίρνοντας το λόγο ο νέος πρόεδρος του ΣΕΟΑΣΘ κ. Γιάννης Δήμκας είπε ότι λύση για τον ΟΑΣΘ δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τους εργαζομένους γι’αυτό, “όλοι μαζί θα πρέπει από τώρα να δούμε τι θα γίνει με τον Οργανισμό μετά το 2022”, ενώ ζητήθηκε η υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Μία σύντομη δήλωση έκανε και ο εντεταλμένος σύμβουλος κ. Γιάννης Ρεντζεπέρης λέγοντας ότι “είμαστε στην αρχή της επίλυσης των προβλημάτων του ΟΑΣΘ”. Παρών στην εκδήλωση ήταν και ο οικονομικός διευθυντής του Οργανισμού Γεώργιος Ζαρίφης.

 

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top