Τo ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΣΘ και τα 1,4 εκατ € χρέους

Τo ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΣΘ και τα 1,4 εκατ € χρέους

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Έντονος εκνευρισμός φαίνεται πως υπάρχει στo ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, τo οποίo διεκδικεί από τον ΟΑΣΘ 1,4 εκατ. ευρώ, για τις 6 περιαστικές γραμμές που είχε αναλάβει να εκτελεί τον Μάϊο του 2019 και για μία διετία, όταν ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, διαπίστωνε ότι ο κρατικοποιημένος Οργανισμός κατέρρεε και μαζί με αυτόν και οι συγκοινωνίες σε πόλη και νομό.

Η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, το 2017, δεν έσωσε τότε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και σαν μία πρώτη πυροσβεστική λύση είχε γίνει η πρώτη ανάθεση, 6 γραμμών στην πολυμετοχική «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ».

Είναι γνωστό ότι ακολούθησε η υπογραφή κι’ άλλης σύμβασης, το Μάϊο του 2020 με κοινοπραξία τεσσάρων ΚΤΕΛ, για επιπλέον 25 γραμμές του ΟΑΣΘ, περιαστικών και τοπικών, με τις υπογραφές να βάζουν ΚΤΕΛ και ΟΣΕΘ στη συγκεκριμένη, όπως και η υπογραφή νέας σύμβασης, πάλι μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, με την οποία συνεχίζεται η παροχή υπηρεσίας στις 6 περιαστικές γραμμές, ως το τέλος του 2022, οπότε και λήγει (αν τελικώς λήξει) η ζωή του υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ.

Αναμφίβολα, όπου υπάρχουν οικονομικές απαιτήσεις, πρώτη δέχεται τα βέλη η διοίκηση του ΟΑΣΘ, παρότι είναι γνωστό πως ο Οργανισμός είναι χρεωκοπημένος και πως αν δεν χρηματοδοτείται με τη «σέσουλα» από το κράτος, απλώς θα πάψει να λειτουργεί.

Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης», για αυτά τα οφειλόμενα, καθώς η πολυμετοχική εταιρεία έχει μηνιαία έξοδα άνω των 600.000 ευρώ, για την εκτέλεση δρομολογίων σε όλες τις γραμμές που εξυπηρετεί, καθώς αυτή εκτελεί και το 56% των δρομολογίων που κάνει η κ/ξ που ανέλαβε τις επιπλέον 25 γραμμές του ΟΑΣΘ.

Πέραν αυτού, υποστηρίζεται από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ότι ο ΟΑΣΘ, παίρνει μεγάλα ποσά εξτρά ενισχύσεων από το ΥΠΟΜΕ, πέραν της μηνιαίας αποζημίωσης που λαμβάνει από τον κρατικό κορβανά οπότε μπορούσε και θα έπρεπε να έχει εξοφλήσει αυτή την υποχρέωση.

Σύμφωνα πάντοτε με πληροφορίες, ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έχει υποσχεθεί, ότι όταν πάρει ο ΟΑΣΘ τα 7 εκατ. ευρώ που θα του διατεθούν άμεσα, θα εξοφληθεί και το χρέος προς το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Χρωστούμενα και από το 2003

Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης έχει όμως και άλλες απαιτήσεις οικονομικές από τον ΟΑΣΘ, που αφορούν τη σύμβαση του 2010 για 4  γραμμές της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και του ορεινού όγκου του νομού. Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, έπαιρνε 78.500 ευρώ/ μήνα και επιπλέον, το μέρισμα από τις 29 μετοχές (80.000 ευρώ/μήνα) που είχε δοθεί στην «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε» όταν αφαιρέθηκε το ημιαστικό της έργο. Ο  ΟΑΣΘ θα πρέπει, συνεπώς να  καταβάλλει μηνιαίως 100.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), που δεν καταβάλλει με συνέπεια.

Τώρα πλέον οι μέτοχοι του  ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπως υποστηρίζουν, βάζουν και από την τσέπη τους χρήματα για να έχει συγκοινωνία, σε αυτές τις περιοχές, ο νομός.

Ο ΟΑΣΘ, απ’ ότι γνωρίζει το GRTimes.gr, δεν αμφισβητεί τις οφειλές και την καθυστέρηση στις πληρωμές, έχει ενημερώσει τα αρμόδια Υπουργεία και περιμένει την πίστωση χρημάτων για να αρχίσει να κλείνει υποχρεώσεις.

Στα 12 εκατ. οι οφειλές προς τον «Ηρακλή»

Τα 1,4 εκατ. ευρώ για το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, είναι λίγα σε σύγκριση με τα όσα οφείλει ο ΟΑΣΘ στον «Ηρακλή ΠΣΑΘ», από τον οποίο μισθώνει δύο αμαξοστάσια και τα γραφεία του στο κτήριο της Παπαναστασίου. Οι οφειλές προς τον «Ηρακλή», προ και μετά την κρατικοποίηση πλησιάζουν τα 12 εκατ. και αφορούν μισθώματα περίπου μίας δεκαετίας.

Να σημειωθεί ότι στον «Ηρακλή», χρωστάει περίπου 5 εκατ. ευρώ για μισθώματα, για τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια, από τότε δηλαδή που κρατικοποιήθηκε ο Οργανισμός ως και σήμερα, ενώ υπάρχουν και τα παλιότερα χρωστούμενα, προ της κρατικοποίησης, που θα ενταχθούν στη διαδικασία της εκκαθάρισης, όποτε αυτή γίνει.

Τα δ.σ. ΟΑΣΘ και «Ηρακλή» έχουν εγκρίνει τη συμφωνία που αφορά τα χρέη του κρατικού ΟΑΣΘ, αλλά θα πρέπει αυτή να περάσει από τη γενική συνέλευση του Οργανισμού (θέμα Υπουργείων καθαρά) στην ατζέντα της οποίας είναι και το καυτό ζήτημα της έκθεσης αποτίμησης του ΟΑΣΘ, που ευθέως συνδέεται με τις αξιώσεις των πρώην μετόχων.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία  ΟΑΣΘ – «Ηρακλή», προβλέπει μετά από γενναίο κούρεμα των μισθωμάτων και μάλιστα αναδρομικό, από τότε που κρατικοποιήθηκε ο Οργανισμός.

Η συμφωνία προβλέπει τη μείωση του μισθώματος κατά 21% και την παραίτηση από τη διεκδίκηση των τόκων στα ποσά που οφείλονται.  Ο «Ηρακλής» περίμενε να έχει λάβει, ως τώρα, 850.000 ευρώ από τον ΟΑΣΘ, ενώ το υπόλοιπο της οφειλής  θα αποπληρωνόταν σε μηνιαίες δόσεις των 125.000 ευρώ. Ως σήμερα ο Συνεταιρισμός των Αυτοκινητιστών, δεν έχει πάρει ευρώ.

Στα τελευταία δυόμισι χρόνια ο ΟΑΣΘ έχει αναμφίβολα στηριχθεί από το ΥΠΟΜΕ. Έτσι μπόρεσε και μίσθωσε 180+ 80 λεωφορεία με leasing, ενώ με κρατικό χρήμα καλύπτεται και η σύμβαση με την κ/ξ των ΚΤΕΛ για τις 25 περιαστικές γραμμές του ΟΑΣΘ. Όπως όμως φαίνεται, πολλά είναι τα ανοικτά θέματα που πρέπει να τα τακτοποιηθούν άμεσα, με τη διάθεση παχυλών κονδυλίων.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top