Θεσσαλονίκη- Μετρό: Στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στην κατασκευή

Θεσσαλονίκη- Μετρό: Στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στην κατασκευή

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Τα θέματα ασφαλείας έχουν γίνει πάγιο πρόβλημα, τον τελευταίο χρόνο, για τους εργαζόμενους στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στον κατασκευαστικό τομέα, κυρίως λόγω της έλλειψης εξειδικευμένων τεχνιτών στα εργοτάξια, ενώ οι αμοιβές έχουν “παγώσει” στα επίπεδα του 2016

Οι εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό Τομέα ( σ.σ. στον ανάδοχο του έργου), σήμερα πραγματοποιούν τετράωρη στάση εργασίας, από τις 2 μ.μ. ως τις 6 μ.μ. και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στο εργοτάξιο της “Βενιζέλου”,  δημοσιοποιώντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν , βάζοντας πρώτα και ψηλά στη λίστα τα ζητήματα ασφαλείας και, στη συνέχεια τις οικονομικές τους διεκδικήσεις για αυξήσεις από 5%-20%.

Όπως  είπε στο GRTimes.gr ο γενικός γραμματέας του Σωματείου κ. Γιώργος Σπανούδης, δίνοντας ένα ενδεικτικό παράδειγμα, στη βασική γραμμή του έργου υπάρχει ένας ηλεκτρολόγος και δύο στην επέκταση Καλαμαριάς, πολύ λίγοι για τις ανάγκες του έργου. Η έλλειψη προσωπικού εντοπίζεται σε ηλεκτρολόγους, ηλεκτροσυγκολητές και χειριστές μηχανημάτων.

“Πολλές φορές, δουλεύουν πάνω σε ένα έργο δύο άτομα, αντί για τέσσερα ή πέντε. Υπάρχει ανάγκη για περισσότερο προσωπικό και όχι μόνο για οικοδόμους”, τόνισε κ. Σπανούδης.

Η έλλειψη  εξειδικευμένων τεχνιτών, όταν πρέπει να λυθεί ένα πρόβλημα στο έργο, δημιουργεί συνθήκες πρόκλησης ατυχημάτων για τους υπολοίπους, ενώ όπως καταγγέλλεται,  κίνδυνοι ελλοχεύουν για τους εργαζόμενους που δουλεύουν «πατητά», ειδικά στο εργοτάξιο της «Βενιζέλου», χωρίς αρκετές ώρες  ξεκούρασης ανάμεσα στις βάρδιες τους.

Σε ό,τι αφορά τις αμοιβές, οι μισθοί είναι στα επίπεδα του 2016 και με τα τωρινά δεδομένα σε ό,τι αφορά τις τιμές, τίθεται πλέον ζήτημα επιβίωσης για τους εργαζομένους. Όπως λέχθηκε, ένας ειδικευμένος τεχνίτης στον κατασκευαστικό τομέα, π.χ. ηλεκτρολόγος, παίρνει καθαρά 800 ευρώ για 5νθήμερη εργασία.

Το Σωματείο ζήτησε αυξήσεις 20% για τους πιο χαμηλά αμειβόμενους και μικρότερες για τους εργαζόμενους με υψηλότερους μισθούς. Επίσης, ζήτησε οι πληρωμές να καταβάλλονται στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, σε όλο το προσωπικό και όχι τμηματικά , να μην υπάρχουν δηλαδή πληρωμές τριών και τεσσάρων «ταχυτήτων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στάση εργασίας στο εργοτάξιο «Βενιζέλου»

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top