Θεσσαλονίκη: Οργανισμός Τουρισμού και ΟΛΘ κάνουν έρευνα για την κρουαζιέρα

Θεσσαλονίκη: Οργανισμός Τουρισμού και ΟΛΘ κάνουν έρευνα για την κρουαζιέρα

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Τεχνοκρατικά θα προσεγγίσουν την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως προορισμό κρουαζιέρας, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ. Οι δύο φορείς βρίσκονται πολύ κοντά στην ανάθεση έρευνας που θα εκτιμήσει τον κοινωνικό-οικονομικό αντίκτυπο της κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη και,  θα καταθέσει προτάσεις στρατηγικής για να γίνει ελκυστικότερος ο προορισμός για εταιρείες και επιβάτες κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, oι δύο φορείς που ήδη συνεργάζονται στενά στον τομέα της προσέλκυσης τουρισμού κρουαζιέρας, δεν θα αφήσουν ανεκμετάλλευτο το θετικό momentum που έχει δημιουργηθεί για τη Θεσσαλονίκη, με 60 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων το 2022 και 75 επιβεβαιωμένες για το 2023.

Η Θεσσαλονίκη ως προορισμός κρουαζιέρας, έχει μόνο να προσφέρει οφέλη στο ίδιο το Λιμάνι, στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης αλλά και σε κοντινές περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας. Τα οφέλη αφορούν έσοδα, απασχόληση και θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες, αλλά και την διεθνή προβολή της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, στο τουριστικό στερέωμα.

Όπως λοιπόν φαίνεται , τόσο στον ΟΛΘ , όσο και στον Ο.Τ.Θ., αντιλαμβάνονται πολύ καλά ότι η υπόθεση… «τουρισμός κρουαζιέρας», πρέπει να προσεγγισθεί με τεχνοκρατικό και συστηματικό τρόπο, αφού διερευνηθεί το πεδίο ανάπτυξης της δραστηριότητας.

Την έρευνα λοιπόν, αναλαμβάνουν τρεις πανεπιστημιακοί που επί πολλά χρόνια, ασχολούνται με τη Ναυτιλία, τις Θαλάσσιες Μεταφορές,  τη Λιμενική Βιομηχανία και τα Οικονομικά των Λιμένων, τους Λιμένες Κρουαζιέρας και το Τουριστικό Μάρκετινγκ. Πρόκειται για τον καθ. του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Θάνο Πάλλη, τον καθ. του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Ευάγγελο Χρήστου και τον αναπλ. καθ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Γιώργο Βαγγέλα. Η ομάδα των τριών πανεπιστημιακών θα πλαισιωθεί από ερευνητές για την διεκπεραίωση του έργου που αναμένεται να της ανατεθεί.

Η Θεσσαλονίκη έδειξε ξεκάθαρα φέτος, πως μπορεί να πάρει μεγαλύτερο κομμάτι από την αγορά κρουαζιέρας, επανεκκινώντας ουσιαστικά από το σημείο ‘μηδέν’. Οργανώθηκαν fam trips, πήγε μέσα από τη συνεργασία φορέων στην Seatrade Cruise Global, κατάφερε να γίνει home port , αλλά ακόμη…..έχει πολλά κύμματα να «διαβεί» για να ανεβεί στην κλίμακα της συγκεκριμένης τουριστικής αγοράς.

Αυξημένη η ζήτηση για κρουαζιέρα

Αυτή η προσπάθεια λοιπόν, μπαίνει στη σωστή βάση και μάλιστα τη σωστή στιγμή, καθώς καταγράφεται αύξηση στη ζήτηση για κρουαζιέρα. Εκτιμάται ότι ως το τέλος του 2023 η παγκόσμια ζήτηση υπηρεσιών κρουαζιέρας θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα (2019). Το 2019 δε, η συνολική οικονομική επίπτωση της κρουαζιέρας στην Ευρώπη είχε ανέλθει σε 57,6 δις €, υποστηρίζοντας παράλληλα τη διατήρηση 414.000 θέσεων εργασίας. Αυτά είναι νούμερα που πείθουν, χωρίς δεύτερη σκέψη, ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει να βάλει τα δυνατά της για να γίνει ελκυστικός προορισμός κρουαζιέρας.

Έτσι λοιπόν, πρέπει να μετρηθούν οι οικονομικές επιπτώσεις της δραστηριότητας κρουαζιέρας στο Λιμάνι, στην πόλη της Θεσσαλονίκης, στην ευρύτερη περιοχή της Μητροπολιτικής Ενότητας, σε περιοχές ενδιαφέροντος γειτονικών νομών.

Τα στοιχεία που θα προκύψουν, θα αναλυθούν και θα μελετηθούν προκειμένου να διαμορφωθούν αναπτυξιακές στρατηγικές για το προϊόν «Θεσσαλονίκη – Κρουαζιέρα»,  να διαμορφωθούν τα εργαλεία που θα μπορούν οι δύο φορείς- ΟΤΘ και ΟΛΘ, μέσα από ευρύτερες συνεργασίες- να αξιοποιήσουν για να προβάλλουν τον προορισμό και να τον κάνουν ελκυστικότερο.

Πρέπει να αποβάλλουμε την αντίληψη που ορισμένοι έχουμ , ότι δηλαδή «η κρουαζιέρα δεν αφήνει χρήματα στην πόλη, επειδή έρχονται και φεύγουν οι τουρίστες».

Τα οφέλη από τον τουρισμό κρουαζιέρας

Η κρουαζιέρα αφήνει έσοδα στο λιμάνι (ελλιμενισμός πλοίου), αφήνει έσοδα στην τοπική αγορά από τις προμήθειες που γίνονται για το πλοίο, ενώ στην αγορά αφήνουν χρήματα τόσο οι επιβάτες που επισκέπτονται την πόλη, όσο και τα μέλη των πληρωμάτων. Φυσικά, τα χρήματα που δαπανώνται, κυκλοφορούν στις επιχειρήσεις και την αγορά, γίνονται μεροκάματα και μισθοί, γίνονται νέες θέσεις εργασίας, ενώ ο προορισμός έχει μεγάλη ωφέλεια από τη διεθνή προβολή του, μέσω των τουριστών που επισκέπτονται την Θεσσαλονίκη αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας.

Με την ολοκλήρωση της έρευνας, που αναμένεται άμεσα να ανατεθεί, θα αποκαλυφθούν πολλά ποιοτικά στοιχεία όπως:

-Το προφίλ των εταιρειών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

-Το προφίλ των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται τους τουριστικούς προορισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας.

– Οι ροές των επιβατών στα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα.

– Οι συνολικές οικονομικές επιπτώσεις της δραστηριότητας κρουαζιέρας στην Μ.Ε. Θεσσαλονίκης καθώς και οι θέσεις εργασίας που συντηρούνται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

– Τα έσοδα της ΟΛΘ Α.Ε. από τη δραστηριότητα κρουαζιέρας.

– Η αξιολόγηση του προορισμού από τους επιβάτες κρουαζιέρας.

Έχοντας συγκεκριμένα στοιχεία στα χέρια, η Θεσσαλονίκη θα μπορέσει μελετημένα και συστηματικά να ανοίξει πανιά στον τουρισμό κρουαζιέρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top