Θεσσαλονίκη: Στα τάρταρα το επιχειρείν – «Μαύρες» γιορτές για ξενοδόχους, μεγάλη η μείωση στις εξόδους

Θεσσαλονίκη: Στα τάρταρα το επιχειρείν – «Μαύρες» γιορτές για ξενοδόχους, μεγάλη η μείωση στις εξόδους

Η συνεχής αύξηση των κρουσμάτων, οι μεταλλάξεις του κορωνοϊού, ο φόβος αλλά και η ακρίβεια, οι απαγορεύσεις σε μη εμβολιασμένους πολίτες σε κλειστούς χώρους καθώς και η είσοδος στη χώρα με την επίδειξη είτε PCR είτε rapid τεστ για όλους τους πολίτες, επηρεάζουν αρνητικά την οικονομία της Θεσσαλονίκης η οποία καταγράφει μεγάλη πτώση’ είτε πρόκειται για τον κλάδο της φιλοξενίας, είτε της εστίασης και διασκέδασης αλλά και για τα εμπορικά καταστήματα. «Για τα Χριστούγεννα η κίνηση ήταν πολύ χαμηλή, στο 25%, ενώ για την Πρωτοχρονιά προβλέπεται ακόμη χειρότερη» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Η παρουσία της μετάλλαξης Όμικρον στα λύματα της Θεσσαλονίκης σε ποσοστό 32%, η επίσπευση τελικά των νέων μέτρων πριν την Πρωτοχρονιά, και όχι όπως αρχικά ανακοινώθηκε για ισχύ από 3 Ιανουαρίου 2022, η συνεχής αύξηση των κρουσμάτων αλλά και ο φόβος που διαχέεται στον κόσμο, είναι λόγοι βασικοί ώστε η οικονομία του τόπου να καταβαραθρώνεται.

Τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, για τις ημέρες των Χριστουγέννων, είχαν ελάχιστες πληρότητες, ενώ για τις ημέρες της Πρωτοχρονιάς, η εικόνα είναι χειρότερη. Τα μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος, δούλεψαν μεν, συγκριτικά καλύτερα με προηγούμενες μέρες και μήνες, αλλά με σαφώς μειωμένους τζίρους σε σχέση με το 2019, χρονιά προ πανδημίας. Το ίδιο συνέβη και με τα εμπορικά καταστήματα της πόλης, με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να προσπαθούν να κρατηθούν ζωντανές.

Όπως δημοσίευσε το GRTimes.gr, ο Νοέμβριος ήταν ο χειρότερος μήνας για τα μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος στη Θεσσαλονίκη και σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών και Καφέ-Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης Μιχάλη Επιτροπίδη είχε πτώση τζίρου κατά 80% ενώ για τα Χριστούγεννα η εστίαση κινήθηκε στο μείον 50% – 60% σε σχέση με το 2019 και τα καφέ μπαρ στο -30%.

Σημειώνεται ότι σήμερα (Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου) το μεσημέρι θα συνεδριάσει η Επιτροπή των επιστημόνων όπου θα αξιολογήσει τα επιδημιολογικά δεδομένα ώστε να αποφασισθεί για το εάν τελικά θα ισχύσουν τα νέα μέτρα από 3 Ιανουαρίου 2022 ή πιο νωρίς που θα επηρεάσει και το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς.

Ελάχιστη η κίνηση στα ξενοδοχεία

«Μαύρες» γιορτές για τους ξενοδόχους της Θεσσαλονίκης, που ενώ παραδοσιακά ο Δεκέμβριος είναι ένας μήνας που τονώνεται η κίνηση και αυξάνεται ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων, και φέτος, η πανδημία και οι συνεχείς μεταλλάξεις, δεν επιτρέπουν την πλήρη ελευθερία και τις ανέμελες μετακινήσεις από τον κόσμο.

Όπως ενημερώνει το GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος, για τις ημέρες των Χριστουγέννων οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της πόλης κινήθηκαν μόλις στο 25% ενώ όπως χαρακτηριστικά προσθέτει «η Πρωτοχρονιά προβλέπεται χειρότερη».

Οι Βαλκάνιοι, που παραδοσιακά, επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για την εορταστική περίοδο -τουλάχιστον σε ποσοστό 35%, υπό κανονικές συνθήκες- δεν ήρθαν, και βασικοί λόγοι είναι τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν για τους μη εμβολιασμένους πολίτες. Άλλωστε η Βουλγαρία, είναι από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το χαμηλότερο ποσοστό εμβολιασμού. Το ίδιο και η Σερβία, η Ρουμανία κτλ.

Εκτός όμως από τους Βαλκάνιους και τουρίστες από άλλες χώρες, φέτος δεν μετακινήθηκαν και οι Έλληνες, εκ των οποίων, ελάχιστοι ήταν εκείνοι που επέλεξαν την πόλη της Θεσσαλονίκης για τις εορταστικές τους αποδράσεις.

«Χρειάζεται υπομονή και ψυχραιμία και μακάρι να διασωθούν όσες περισσότερες θέσεις εργασίας» δηλώνει στο GRTimes.gr ο κ. Μανδρίνος προσθέτοντας ότι η νέα χρονιά θα ξεκινήσει με δυσκολία. Άλλωστε, ο Ιανουάριος, παραδοσιακά είναι ένας μήνας με χαμηλή κίνηση, ενώ στις αυξημένες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων της φιλοξενίας προστίθεται και το υψηλό ενεργειακό κόστος.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει στοιχείων της ΕΞΘ, για το οκτάμηνο του 2021 (Ιανουάριος – Αύγουστος) οι διανυκτερεύσεις επισκεπτών που καταγράφηκαν στην περιοχή της Θεσσαλονίκης ανήλθε στις 531.806, αριθμός οριακά (-0,04%) μικρότερος από το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2020 (532.016 διανυκτερεύσεις) και για δεύτερη συνεχή χρονιά εξαιρετικά μειωμένος από το οκτάμηνο του 2019 (1.587.666 διανυκτερεύσεις).

Σ’ ότι αφορά τις διανυκτερεύσεις των Ελλήνων επισκεπτών, την εθνικότητα που στηρίζει εδώ και χρόνια την περιοχή, καταγράφηκαν 275.357 διανυκτερεύσεις (ποσοστό 51,78% επί του συνόλου των διανυκτερεύσεων του οκταμήνου), με πτώση που κυμάνθηκε σε 19,58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και σε 60,32% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Κοντινοί προορισμοί στη Θεσσαλονίκη

Με στόχο να μεταφέρουν στον ταξιδιώτη την αίσθηση της ελευθερίας που συντροφεύει το ταξίδι στη φύση, η Marketing Greece σε συνεργασία με την AEGEAN, δημιούργησε ένα βίντεο όπου με τα φθινοπωρινά/χειμερινά χρώματα της ελληνικής φύσης ως σκηνικό και φιλμ εφέ που παραπέμπει σε ζωντανές αναμνήσεις, οι πρωταγωνίστριες βιώνουν μοναδικές εμπειρίες σε ένα roadtrip γεμάτο εικόνες και εμπειρίες πέρα από τις καθιερωμένες.

Με σημείο εκκίνησης τη Θεσσαλονίκη ο θεατής μεταφέρεται για hiking στο φαράγγι του Ενιπέα στον Όλυμπο και ταξιδεύει για βαρκάδα, birdwatching και Jeep Safari στη Λίμνη Κερκίνη. Περιηγείται στους γευστικούς θησαυρούς των αμπελώνων της Γουμένισσας, των τοπικών γλυκισμάτων και του ξακουστού ρεβανί της Βέροιας, και στις χαρακτηριστικές γεύσεις της δημοφιλούς Άνω Πόλης της Θεσσαλονίκης μαζί με την παρέα του. Χαλαρώνει στις ακτές της Χαλκιδικής, εξερευνά τη μοναδικότητα της Λίμνης Άγρα και απολαμβάνει τη θέα που κόβει την ανάσα στα φιορδ του Αλιάκμονα.

Το νέο βίντεο της Marketing Greece έχει στόχο να αναδείξει το πολυθεματικό προϊόν της Ελλάδας και να το εμπλουτίσει και όπως αναφέρει η Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece, «οι προορισμοί ήπιας ανάπτυξης θα πρωταγωνιστήσουν το επόμενο διάστημα και η Ελλάδα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την νέα τάση, με μεγάλη δυναμική».

Μέσα από το βίντεο ‘ξετυλίγονται’ πλήθος μοναδικών χειμωνιάτικων τοπίων και ξεχωριστών outdoor εμπειριών που μπορεί να απολαύσει ο επισκέπτης σε απόσταση αναπνοής από την πόλη της Θεσσαλονίκης «Μία πόλη που στηρίζουμε έμπρακτα προσφέροντας όλο και περισσότερες απευθείας συνδέσεις με το εσωτερικό της χώρας, αλλά και νέα απευθείας δρομολόγια από και προς τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης» δηλώνει από την πλευρά της η Μαρίνα Βάλβη, Marketing Director της Aegean.

Μπορείτε να δείτε το νέο βίντεο με τίτλο «Time to Feel Free|Memories of a roadtrip from Thessaloniki» εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

«Μαύρα» Χριστούγεννα «βλέπουν» οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης

Ξενοδόχοι Θεσσαλονίκης: Η υπερπροβολή του κορωνοϊού έφερε καταβαράθρωση στις πληρότητες

Έμποροι Θεσσαλονίκης: Ελπίδες για ζέσταμα των ταμείων τους το δώρο Χριστουγέννων

Καταναλωτές – Αγορά: Η χειρότερη περίοδος για σημαντικές αγορές

ΣΕΤΕ: Ο τουρισμός πρωταθλητής και πρωταγωνιστής της επόμενης μέρας

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top