Θεσσαλονίκη: Τέλος Ιανουαρίου ο ΟΑΣΘ με 585 λεωφορεία

Θεσσαλονίκη:  Τέλος Ιανουαρίου ο ΟΑΣΘ με 585 λεωφορεία

Στα 585 λεωφορεία θα φτάσει τέλος Ιανουαρίου 2021 ο αριθμός των λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το σχέδιο ανάταξης του Οργανισμού που παρουσίασε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης που έγινε με τηλεδιάσκεψη.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Σκόδρας, αναφέρθηκε στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ για την περιαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης (με συνολικά 125 σε κυκλοφορία συν 25 εφεδρικά λεωφορεία), στη συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, για την προμήθεια και διάθεση στον ΟΑΣΘ πενήντα 50 λεωφορείων, και στη μίσθωση 180 λεωφορείων για την πλήρη κάλυψη των αναγκών του ΟΑΣΘ.

Σημείωσε, παράλληλα, ότι το σχέδιο ανάταξης για τη διασφάλιση εξοπλισμού στον ΟΑΣΘ προβλέπει νέα δημοπράτηση μίσθωσης μέχρι 270 λεωφορείων και δημοπράτηση από το Υπουργείο Μεταφορών της προμήθειας άνω των 1.000 λεωφορείων, τόσο για την Αθήνα, όσο και για την Θεσσαλονίκη (με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και καθαρούς όρους). Τόνισε, ακόμη, ότι το σχέδιο αυτό δίνει στον ΟΑΣΘ χρόνο για την εκπόνηση, υιοθέτηση και εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου επιχειρηματικού επενδυτικού σχεδίου για την εξυγίανση του Οργανισμού, με σαφείς στόχους και χρονοδιαγράμματα.

Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος επισήμανε ότι ο προγραμματισμός για την κάλυψη των αναγκών θα πρέπει να έχει ορίζοντα δεκαετίας.

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, σχολιάζοντας τις αναφορές του κ. Σκόδρα, επισήμανε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ πως «αν γίνουν όλα αυτά, στα τέλη Ιανουαρίου του 2021 θα είμαστε όλοι πολύ καλύτερα, θα έχουν βγει 585 λεωφορεία στο δρόμο τα οποία θα λειτουργούν και βεβαίως αυτό είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να μας συμβεί». Η κ. Πατουλίδου σχολίασε, άλλωστε, ότι σύμφωνα με ανάλυση που παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, τα λεωφορεία του Οργανισμού δεν είναι ο πιο νοσογόνος χώρος για τη μετάδοση του κορονοϊού. Τόνισε, ακόμη ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι είναι ο γηρασμένος στόλος των λεωφορείων, επισήμανε ότι τα ζητήματα που αφορούν την αστική συγκοινωνία αντιμετωπίζονται με τη συνεργασία των φορέων και ευχήθηκε εντός του 2021 να φανεί στην πράξη η προσπάθεια ανασυγκρότησης και εύρυθμης λειτουργίας του ΟΑΣΘ.

«Το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να παραμένει ψηλά στην ατζέντα μας και θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να συνδράμουμε στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό και την προάσπιση της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών που επιλέγουν τον ΟΑΣΘ για τις μετακινήσεις τους», υπογράμμισε, από την πλευρά του ο Πρόεδρος Μητροπολιτικής Επιτροπής, Θεόδωρος Μητράκας.

Άμεσα μέτρα

Τα αμέσως επόμενα βήματα της διοίκησης του ΟΑΣΘ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Σκόδρας είναι:

-Προκήρυξη ανοιχτών δημόσιων διαγωνισμών για τις πάσης φύσεως προμήθειες και υπηρεσίες που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ.

-Δημοπράτηση της δεύτερης φάσης της μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων (μέχρι 15 ετών, EURO 5).

-Αποσαφήνιση του μηχανισμού καταβολής και του ύψους της δαπάνης για την κοινωνική πολιτική (φοιτητές, ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι, μαθητές κλπ.).

-Απαλλαγή της κρατικής χρηματοδότησης (κάλυψη ελλειμμάτων) από τον ΦΠΑ.

-Σχεδιασμός και οργάνωση Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου, που δεν υπάρχει (ολοκληρώθηκε η μελέτη).

-Ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (κανονισμός GDPR), που έπρεπε να υπάρχει από 28.05.2018.

-Θέση σε λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών για τον έλεγχο της διαχείρισης καυσίμων.

-Αδειοδότηση υποδομών και εγκαταστάσεων (πρατήρια καυσίμων, υπαίθριοι χώροι στάθμευσης κλπ.).

-Σχεδιασμός τριετούς προγράμματος εκπαίδευσης προσωπικού (ολοκληρώθηκε η μελέτη).

-Προσέλκυση (ένταξη στο σύστημα ΑΤΛΑΣ) ασκούμενων φοιτητών /σπουδαστών /μαθητών.

-Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του δικτύου στάσεων/δρομολογίων (υπό δημοπράτηση).

Βραχυπρόθεσμα μέτρα:

-Αναμόρφωση/εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου του ΟΑΣΘ.

-Εντατικοποίηση ελέγχων για την εισιτήριο-διαφυγή – ενδεχόμενη αξιοποίηση και εξωτερικών ελεγκτών κομίστρου (όταν η πανδημία το επιτρέψει).

-Αναζήτηση νέων (εναλλακτικών) πηγών εσόδων (πχ. ηλεκτρονική διαφήμιση εντός των οχημάτων, διαφήμιση στο εισιτήριο, αξιοποίηση πελατολογίου κλπ.).

-Αναδιάρθρωση / εκσυγχρονισμός / ψηφιοποίηση λειτουργιών ΟΑΣΘ αξιοποιώντας το υφιστάμενο ERP (που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τον ΟΑΣΘ και λειτουργεί αποδοτικά).

-Ενεργοποίηση του συστήματος DMS (Document Management System) για paperless λειτουργία, αξιοποιώντας υφιστάμενο εξοπλισμό, αλλά και ενδεχομένως πρόσθετο.

-Εφαρμογή συστημάτων διασφάλισης ποιότητας (ISO 9001, ISO 14000, OHSAS 18000) στον ΟΑΣΘ, με επικαιροποίηση του οργανογράμματος, προσδιορισμό θέσεων εργασίας και περιγραφή καθηκόντων.

-Κοστολόγηση των λειτουργιών και των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ στο σύνολο τους (αναγωγή ανά όχημα ή/και ανά οχηματοχιλιόμετρο).

-Έλεγχος / περιορισμός του κόστους λειτουργίας.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ