Με ενισχυμένο το τουριστικό της οπλοστάσιο έχει προετοιμαστεί η Θεσσαλονίκη για τη νέα τουριστική σεζόν, αν και…. πανδημία, πληθωρισμός και, τώρα η Ουκρανο- Ρωσική κρίση, αναγκάζουν τους φορείς του Τουρισμού να δηλώνουν “συγκρατημένα αισιόδοξοι”.
Ο Τουρισμός της Κεντρικής Μακεδονίας θέλει να “πετάξει” και μάλιστα υπερατλαντικά, αλλά οι αναποδιές δεν τον αφήνουν να χαρεί. Βέβαια, οι προσπάθειες γίνονται και στη διάρκεια της Dubai Expo, θα συνεχιστούν οι συζητήσεις με την Emirates, για την αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Νέα Υόρκη (Dubai- αεροδρόμιο Μακεδονία- Νεα Υορκη)
Πρός το παρόν όμως, φαίνεται πως 16 νέα αεροπορικά δρομολόγια θα μπούνε στο πτητικό πρόγραμμα του αεροδρομίου “Μακεδονία” για τη φετινή θερινή σεζόν. Στο μεταξύ , ξεκινώντας από το Φεβρουάριο, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πηγαίνει, μαζί με άλλους φορείς, σε περίπου 20 διεθνείς εκθέσεις, ενώ το Τhessaloniki Convention Bureau έχει προγραμματίσει δύο νέα events για τον συνεδριακό – εκθεσιακό τουρισμό.
Κίνηση Σαββατοκύριακου, στη Θεσσαλονίκη
Αλλά κάτι αρχίζει να κινείται και για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης που πέρασαν μαύρες ημέρες από το Νοέμβριο και μετά, καθώς , τα τελευταία δύο Σαββακύριακα έχουν αρχίσει να βλέπουν πελάτες, ξανά, ενώ αρκετά αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις και για τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής.
Πολλά και ενδιαφέροντα ανακοινώθηκαν στη συνέντευξη που οργάνωσε το Thessaloniki Convention Bureau. Τα μηνύματα για την τουριστική σεζόν είναι θετικά ΑΛΛΑ, αναμφιβολα τα γεγονότα στην Ουκρανία θα επηρεάσουν την κίνηση. Μένει να φανεί η έκταση και ο βαθμός της επίπτωσης.
Ωστόσο, οι τουριστικοί επιχειρηματίες δε θα πρέπει να “βιαστούν” να χαρούν , όπως είπε η κα. Αναστασία Γαϊτάνου, πρόεδρος του Συνδέσμου Ξεναγών Θεσσαλονίκης, γιατί η “Όμικρον Β” και στη συνέχεια η Ουκρανορωσική κρίση, προκάλεσαν ακυρώσεις της τάξης του 25% σε κρατήσεις που είχαν γίνει από την αμερικανική αλλά και την κεντροευρωπαϊκή αγορά.
“Επίθεση” προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, επανέρχεται στις εκθεσιακές διοργανώσεις, συνεργαζόμενη με το Enterprise Greece και τη Fraport. H αρχή γίνεται από την Dubai Expo (25-27/2) και ακολουθεί ένα εκθεσιακό σερί στα Βαλκάνια, τη Μόσχα, τη Νάπολη, Τσεχία, Πολωνία, Βρυξέλλες αλλά και Τελ Αβίβ, Λευκωσία, Σανγκάη, Λονδίνο, Βαρσοβία, Βαρκελώνη , Φραγκφούρτη, όπως επίσης στο Μαϊάμι για την Sea Trade Cruise και τον τουρισμό κρουαζιέρας κ.αλ.
Όπως είπε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κ. Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, η ΠΚΜ, στηρίζει τον τουρισμό MICE με το “Connect, σχεδιάζει δράσεις εναλλακτικού τουρισμού , ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα βγει στον αέρα και το νέο portal για τον Τουρισμό, το do something GREAT/ Central Macedonia.
H Περιφέρεια περιμένει νομοθετική πρωτοβουλία που θα της επιτρέψει να συμμετέχει σε συγχρηματοδοτούμενες ενέργειες- ΣΔΙΤ για τον τουρισμό- κάνοντας παράλληλα συστηματικές ενέργειες για να προσελκύσει περισσότερα φώτα δημοσιότητας και δουλειές, μέσω κινηματογραφικών παραγωγών .
Ανακάμπτει η κίνηση στο “Μακεδονία”- ψηλά Αυστρία, Γαλλία
Αισιόδοξος συγκρατημένα δήλωσε και ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Εμπορικής Αάπτυξης της Fraport Greece.
Tο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2022, είχε το 58% της κίνησης των αντίστοιχων μηνών του 2019, μεγαλύτερη κατά 10% από άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια του αυτού μεγέθους.
Η εταιρεία, για τη χειμερινή σεζόν, εφαρμόζει πρόγραμμα κινήτρων, προσφέροντας έκπτωση στα αεροπορικά τέλη για διεθνή δρομολόγια της τάξης των 7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το συγκεκριμένο κίνητρο το αξιοποίησαν στο παρελθόν αεροπορικές εταιρείες για 11 δρομολόγια που εκτελέστηκαν στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ενώ τώρα αναμένεται να το εκμεταλλευτούν τέσσερις διαφορετικές εταιρείες για ισάριθμα δρομολόγια.
Πολλά είναι τα στοιχεία που δείχνουν ότι έχει προοπτικές ανάπτυξης το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ένα από αυτά είναι , ότι μπροστά στις μεγαλύτερες αγορές του “Μακεδονία”, το καλοκαίρι του 2021 ήταν η Αυστρία και η Γαλλία, αγορές που ανέκαμψαν πλήρως σε σχέση με την αντίστοιχη σεζόν του 2019, την οποία άφησαν πίσω τους.
Ο κ. Βήλος, παρουσίασε την κίνηση στα 14 αεροδρόμια της Fraport κατά το 2019, με το μέσο ποσοστό του “ come back” να φθάνει στο 58% και , για το “Μακεδονία” στο 50%. Στο θέμα που έχει αναλύσει σε προηγούμενο άρθρο το GRTimes.gr, παρουσιάζεται και η σημαντική αύξηση που είχε καταγραφεί στην περίοδο Ιουλίου – Οκτωβρίου 2021 (στο 72,4% της κίνησης του 2019.)
Ωστόσο το σημαντικό είναι ότι φέτος , για το καλοκαίρι, μάλλον μπαίνουν 16 νέα δρομολόγια για Θεσσαλονίκη, 14 πτήσεις εξωτερικού και 2 εσωτερικού, ενώ για πρώτη φορά θα κάνει φτερά για το “Μακεδονία” η Νορβηγική Flyr.
Με τα νέα δρομολόγια η Θεσσαλονίκη θα συνδεθεί με το Όσλο, το Ντόρτμουντι, τη Σμύρνη, το Ντουμπρόβνικ, την Αγία Πετρούπολη, τα Τίρανα, τη Μπρατισλάβα, την Οδησσό, τη Βαρσοβία κ.αλ μα και με τα Κύθηρα και τη Ζάκυνθο.
Η Αegean αυξάνει στα 7, τα αεροσκάφη της στο hub της Θεσσαλονίκης, ενώ βάζει επιπλέον 6 δρομολόγια εξωτερικού και 2 εσωτερικού. Η Ryanair προσθέτει 4 δρομολόγια και 2 επιπλέον η Wizz Air. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη, με τις Aegean και Ryanair, θα συνδεθεί αεροπορικά με την Κροατία, μία νέα αγορά για το “Μακεδονία”
Όπως είπε ο κ. Βήλος, γίνονται προσπάθειες για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμερική και συγκεκριμένα με τη Νέα Υόρκη, αλλά αυτές θα απαιτήσουν 2-3 χρόνια για να δώσουν αποτελέσματα, εάν αυτά βεβαίως είναι θετικά.
Πάντως, παρά τα προβλήματα που συνεχίζουν να δυσκολεύουν τα πράγματα για τον τουρισμό, ο κ. Βήλος προέβλεψε ότι κατά το καλοκαίρι του 2022 , το πτητικό πρόγραμμα θα είναι περίπου ίδιο με εκείνο του 2019.
Νέα Εvents για τον τουρισμό MICE
Παίρνοντας το λόγο η Γενική Διευθύντρια του Thessaloniki Convention Bureau κα. Σωτηρίου αναφέρθηκε στις δύο νέες διοργανώσεις που έχουν προετοιμαστεί, στο TCB Crossroads και στο Connect Thessaloniki .
To ΤCB Crossroads , ημερίδα που αφορά στον συνεδριακό τουρισμό , θα πραγματοποιηθεί στις 5 Απριλίου 2022 και θα περιλαμβάνει και εργαστήρια.
Το Connect Thessaloniki , φέτος πλέον με φυσικη παρουσία, θα πραγματοποιηθεί 8-10 Μαίου και θα αφορά κυρίως Β2Β συναντήσεις αλλά και fam trips.
Tέλος, το TCB σχεδιάζει ειδικά για την αγορά του Ισραήλ, ένα Connect on Road, για τις 8/12 , στο Τελ Αβίβ.
Σε σύντομη παρέμβασή του ο πρόδρος της ΠΟΞ, της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής κ. Τάσιος Γρηγόρης, υπογράμμισε για μία ακόμη φορά πως Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν ένας προορισμός τουριστικός.
Τέλος ο κ. Κωνσταντίνος Νάσιας της exeo, παρουσίασε το νέο τουριστικό portal της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ανοικτό προς όλους και όχι μόνο τους εγγεγραμμένους χρήστες. Το portal, το do something GREAT, είναι σε πιλοτική λειτουργία από τον Ιανουάριο και σε πλήρη ανάπτυξη θα λειτουργήσει το καλοκαίρι. Ήδη είναι δίγλωσσο, – ελληνικά και αγγλικά- ενώ σύντομα θα αναρτηθεί και η γερμανική ενότητα.