Ζέρβας: Κοινός στόχος, μετρό στην πόλη το 2023

Ζέρβας: Κοινός στόχος, μετρό στην πόλη το 2023

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

“Πιστεύω πως ο στόχος όλων θα πρέπει να είναι, μετρό στην πόλη το 2023”, δήλωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας από το σταθμό “Βενιζέλου”, προσθέτοντας ειδικά για το θέμα των αρχαιοτήτων του σταθμού “Βενιζέλου”, πως ελπίζει να μην υπάρξουν προσφυγές στα δικαστήρια, αλλά αν υπάρξουν “θα αντιμετωπισθούν από όλους ,και από το κράτος και από την τοπική αυτοδιοίκηση και από τους φορείς της πόλης”.

Τα ανωτέρω δήλωσε ο Δήμαρχος από το σταθμό “Βενιζέλου” του Μετρό, στο πλαίσιο τεχνική επίσκεψης στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο σταθμό “Αγία Σοφία” και, στη “Βενιζέλου”, προκειμένου να ενημερωθεί για την πορεία του έργου από τη διοίκηση της Αττική Μετρό Α.Ε. και τους εκπροσώπους του αναδόχου.

«Ασχολούμαι με το Μετρό Θεσσαλονίκης πάνω από δέκα χρόνια. Γνωρίζω καλά αυτό το έργο και πονώ πολύ για αυτό το έργο. Με την ολοκλήρωσή του θα αλλάξει η ζωή στην πόλη μας, θα είναι μια άλλη Θεσσαλονίκη, άρα αυτό το έργο για μένα είναι ό,τι σημαντικότερο γίνεται αυτή τη στιγμή στην πόλη μας”, είπε ο κ. Ζέρβας.

«Όλα αυτά τα χρόνια, γνωρίζουμε καλά, τις πολλές δυσκολίες που είχε το έργο. Δεν πρέπει να σταματάμε στις δύσκολες στιγμές, στις κακές στιγμές του έργου που προφανώς υπήρξαν. Αυτή τη στιγμή το πιο σημαντικό είναι να κοιτάξουμε μπροστά και να δούμε πως το έργο θα ολοκληρωθεί. Πιστεύω ακράδαντα ότι το έργο βρίσκεται σε καλά χέρια και πιστεύω ότι οι άνθρωποι που ασχολούνται μαζί του θα το ολοκληρώσουν μέσα στο 2023.

«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται εδώ, να ελέγχει και να στηρίζει και πιστεύω ότι όλοι θα πρέπει να έχουμε αυτό το στόχο, μετρό στην πόλη το 2023. Θεωρώ ό,τι κανένας δεν το αμφισβητεί και αν πάμε όλοι μαζί, αυτός ο στόχος θα ολοκληρωθεί.

Σε ό,τι αφορά τον φορέα διαχείρισης του Μετρό, ιδιωτικό φορέα, που ανακοίνωσε ο υπουργός κ. Καραμανλής, ο κ. Ζέρβας δήλωσε:

«Γίνεται μία πολύ σοβαρή συζήτηση για την επόμενη ημέρα και χαίρομαι πάρα πολύ. Είναι σημαντικό να δούμε, όχι μόνο πως θα κατασκευαστεί το έργο, αλλά και πως θα λειτουργήσει και πως θα είναι βιώσιμο. Αυτό αφορά και το Μετρό Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ. Βρισκόμαστε σε συνεργασία και με το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και με τον ΟΣΕΘ που εκπονούν τις μελέτες ώστε να έχουμε τον φορέα πριν την ολοκλήρωσή του»

Για την προετοιμασία του φορέα θα απαιτηθούν περίπου δύο χρόνια, όπως είπε ο κ. Ζέρβας,  δηλαδή θα είναι έτοιμος όταν θα πλησιάζει και η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι αρχαιότητες θα αντιμετωπισθούν με τον πρέποντα σεβασμό ώστε και να γυρίσουν πίσω και να αναδειχθούν, τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας ότι θα γίνει ένα έργο, όπως πρέπει, και  ασφαλές και οικονομικό και γρήγορα ( σ.σ. οι εργασίες από εδώ και στο εξής).

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση για το τι θα πράξει ο Δήμος σε περίπτωση προσφυγής/προσφυγών στο ΣτΕ για τις αρχαιότητες της «Βενιζέλου» ο κ. Ζέρβας είπε ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν και πως ελπίζει να μην υπάρξουν. Αν όμως υπάρξουν, τότε θα αντιμετωπισθούν από όλους, κράτος, τοπική αυτοδιοίκηση και φορείς μαζί.

Ταχιάος: Το Μετρό θα τελειώσει το 2023

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό Α.Ε.” κ. Νίκος Ταχιάος που ενημέρωσε για την πρόοδο του έργου στο σταθμό “Βενιζέλου”, αλλά και στο σταθμό “Αγία Σοφία”, τους δύο σταθμούς της βασικής γραμμής που σήμερα επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται πως τα έργα κατασκευής του σταθμού “Αγία Σοφία” έχουν προχωρήσει (κέλυφος και μπετά) και σε τούτη τη φάση ολοκληρώνεται η πλάκα οροφής της Νότιας Εισόδου, ενώ έχει αρχίσει η κατασκευή της τοιχοποιίας, συνεπώς πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους τα έργα πολιτικού μηχανικού.

Τον κ. Ζέρβα ξενάγησαν στους δύο αυτούς σταθμούς, όπως και στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Ταχιάος και ο δ/νων σύμβουλος της Εταιρείας κ. Νίκος Κουρέτας, το μέλος δ.σ. κ. Δημήτρης Γρίβας και, στελέχη της “Αττικό Μετρό”

“Με πολλή χαρά υποδεχθήκαμε τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Ζέρβα στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι ομοφωνούν πλέον οι φορείς της πόλης, όπως φάνηκε στη συζήτηση που είχαμε το Δεκέμβριο, στην Αθήνα, ενώπιον του ΚΑΣ, αλλά και ότι έχουν διαρκές ενδιαφέρον και αγωνία για το έργο. Είμαστε εδώ για να υποδεχθούμε το Δήμαρχο που εκπροσωπεί την πόλη αλλά και κάθε εκπρόσωπο φορέα, για να του αποδείξουμε ότι γίνεται έργο, έργο που δεν πιστώνεται μόνο στη σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό και τη σημερινή κυβέρνηση, αλλά πολλαπλά.

«Νομίζω ότι το πιο σημαντικό είναι να αποδώσουμε το έργο του Μετρό στους Θεσσαλονικείς και σε αυτό ταυτιζόμαστε απόλυτα και με το Δήμο Θεσσαλονίκης και με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με την ΚΕΔΕ, φυσικά και με το Δήμο Καλαμαριάς που θα καρπωθεί την Επέκταση, έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά και με τους Δημάρχους της υπόλοιπης Θεσσαλονίκης, οι οποίοι περιμένουν να γίνουν οι βορειοδυτικές επεκτάσεις και η επέκταση προς το αεροδρόμιο.

«Επαναλαμβάνω ότι το έργο θα τελειώσει στο χρόνο του, που είναι ο Απρίλιος του 2023. Επειδή πολύ ρωτούν, αν θα επιτύχουμε τους χρόνους, δηλώνω ότι θα τους επιτύχουμε, μας το έχει τάξει και ο ανάδοχος ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι η πόλη έχει ταλαιπωρηθεί επί μακρόν και το έργο πρέπει να τελειώσει. Φυσικά σε αυτό κατατείνουν και οι δικοί μας σχεδιασμοί, στο να ολοκληρώσουμε κάτι που το βρήκαμε ημιτελές και εν πολλοίς, σε περιπέτειες».

Ενημερώνοντας για την πρόοδο των εργασιών τα ΜΜΕ ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε:

«Ξεκινάνε ( σ.σ. να τοποθετούνται) οι σιδηροτροχιές από την Αγίας Σοφίας προς το Σταθμό, έχουν ολοκληρωθεί από το Αμαξοστάσιο μέχρι την Αγίας Σοφίας και σε ό,τι αφορά την άμμο με την οποία είχαν καλυφθεί οι αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου, θα έχει απομακρυνθεί ως το τέλος Ιουνίου.

«Με το τέλος του καλοκαιριού περιμένουμε να έχουμε τελειώσει και με την ΟΜ2, την Οριστική Μελέτη, ώστε να δοθεί η εντολή κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου» στον ανάδοχο. Τότε θα γίνουν και οι συμπληρωματικές συμβάσεις για να μπορέσει να προχωρήσει η κατασκευή».

Όπως εξήγησε ο κ. Ταχιάος, ως το τέλος του καλοκαιριού η ΟΜ 2 για τη «Βενιζέλου», θα πρέπει, όχι μόνο να έχει παραληφθεί, αλλά επίσης να ελεγχθεί και να εγκριθεί.

«Οι υπηρεσίες της Αττικό Μετρό  είναι σε διαρκή συνεργασία με τον ανάδοχο και το Υπουργείο Πολιτισμού, στο επίπεδο της ΟΜ1 και, τώρα, στο επίπεδο της ΟΜ2. Να γνωρίζετε όμως, ότι η κατασκευαστική λύση που επιλέξαμε για τη «Βενιζέλου» (σ.σ. κατασκευή με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων), δεν έχει πειραματισμούς, εγγυάται σύντομη τεχνική επίλυση και οικονομικά αντιμετωπίσιμη.

Διαγωνισμός για τις αρχαιότητες

« Εν τω μεταξύ ο ανάδοχος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες για την προκήρυξη του διαγωνισμού με αντικείμενο την απόσπαση, επανατοποθέτηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων (σ.σ. μελέτες και εργασίες). Στην δε επιλογή του σχήματος που θα εκτελέσει τις εργασίες αυτές, τον πρώτο λόγο θα έχει το Υπουργείο Πολιτισμού και η Αρχαιολογική Υπηρεσία. Επί παραδείγματι, οι αρχαιολόγοι υποδεικνύουν σε πιο επίπεδο θα γίνει η αποξήλωση των αρχαιοτήτων».

Σχετικά με τις εργοταξιακές καταλήψεις ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι σκοπός είναι «να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα στην “Αγία Σοφία” όπου με είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος σε ότι έχουν πει στους καταστηματάρχες. Συνεργαζόμαστε και με το Δήμο ώστε η πλατεία στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Αγ. Σοφίας, θα δοθεί πολύ σύντομα σε χρήση, μόλις κατασκευαστεί η πλάκα οροφής της Νότιας Εισόδου. Επίσης κάνουμε πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε να μη κλείσει ξανά η οδός Βενιζέλου, σε καμία φάση εξέλιξης του έργου. Προχωράμε πολύ γρήγορα προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσουμε τις οχλήσεις στην πόλη, επιδιώκοντας παράλληλα να μειωθούν οι εργοταξιακές καταλήψεις προκειμένου να αποσυμφορηθούν οι χώροι που έχουν καταληφθεί.»

Διαβάστε επίσης:

Θεσ/νίκη: Περιοδεία Ζέρβα στα έργα του Μετρό (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top