Τι αλλάζει από σήμερα στην καθημερινότητά μας

Τι αλλάζει από σήμερα στην καθημερινότητά μας

Αίρεται από σήμερα ο περιορισμός της νυχτερινής κυκλοφορίας. Παράλληλα χαλαρώνουν και μια σειρά από άλλα μέτρα και αυτό σημαίνει πως ισχύουν τα εξής:

-Εξαιρούνται οι πλήρως εμβολιασμένοι εργαζόμενοι από την υποχρέωση διενέργειας self test σε χώρους εργασίας και οι αθλούμενοι σε γυμναστήρια, 15 ημέρες μετά από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού (και της δεύτερης δόσης εφόσον πρόκειται για εμβόλιο δύο δόσεων)

-Αλλάζει το πρωτόκολλο στην εστίαση με αύξηση του ανώτατου ορίου παρουσίας μέχρι δέκα άτομα ανά τραπέζι, από έξι άτομα που ισχύει σήμερα

-Σχετικά με τη λειτουργία των εξωτερικών χώρων δεξιώσεων, το ανώτατο όριο ατόμων θα είναι 300 άτομα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί και με τα υφιστάμενα υγειονομικά πρωτόκολλα

-Σχετικά με τη λειτουργία των οργανωμένων παραλιών/ πλαζ ορίζεται μέγιστος αριθμός 120 ατόμων ανά 1.000 τ.μ. επιφανείας παραλίας με ελεγχόμενη είσοδο.

Ξεκινά η υλοποίηση της επένδυσης στο Ελληνικό

Υπογράφηκε την Παρασκευή, μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Lamda Development, σύμβαση για τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» στην HELLINIKON GLOBAL I S.A., θυγατρική της Lamda Development και καταβλήθηκε δόση ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ από τον επενδυτή.

Όπως επεσήμανε σε σχετική ανάρτησή του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έχει γίνει στην Ελλάδα επισήμως αρχίζει να υλοποιείται.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 8 δισεκατομμυρίων ευρώ που δημιουργεί 10.000 νέες θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών και 75.000 νέες θέσεις εργασίας μετά την ολοκλήρωση και στην πλήρη ανάπτυξη του έργου, ενώ θα έχει συνεισφορά έως 2,4% στο ελληνικό ΑΕΠ μέχρι την ολοκλήρωση της.

Κέρδη κι όχι απώλειες από τη μεταρρύθμιση του συστήματος επικουρικής

Όπως επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές, η μεταρρύθμιση του συστήματος επικουρικής ασφάλισης έχει το βλέμμα στραμμένο στη νέα γενιά. Θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2022 και θα αφορά τους νεοεισερχόμενους στην εργασία, καθώς και όσους το επιλέξουν ηλικίας έως 35 ετών.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι το νέο σύστημα έρχεται να αντιμετωπίσει την προδιαγραφόμενη απώλεια εισοδημάτων για τους συνταξιούχους του μέλλοντος μέσω κεφαλαιοποιητικού συστήματος. Η μεταρρύθμιση δεν θα αγγίξει την κύρια σύνταξη, η οποία θα εξακολουθήσει να δίνεται μέσω του διανεμητικού συστήματος.

Σε κάθε περίπτωση, θα προβλέπεται ρητά στο νομοσχέδιο εγγύηση του Δημοσίου περί μη αρνητικής απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι ο ασφαλισμένος θα λάβει κατ’ ελάχιστον επικουρική σύνταξη υπολογισμένη στη βάση των εισφορών που κατέβαλε, σε πραγματικούς όρους (δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη και τον πληθωρισμό). Με άλλα λόγια, ουδείς θα πάρει επικουρική σύνταξη χαμηλότερη από αυτή που αντιστοιχεί στις εισφορές που κατέβαλε.

Ωστόσο, η εμπειρία χωρών που ήδη εφαρμόζουν κεφαλαιοποιητικά συστήματα καταδεικνύει ότι είναι απίθανο να χρειαστεί ενεργοποίηση της εγγύησης του Δημοσίου.

Αυτό εκ των πραγμάτων σημαίνει πως το σύστημα θα οδηγήσει σε αύξηση των συντάξεων για τους μελλοντικούς συνταξιούχους. Με βάση τις αντίστοιχες αποδόσεις σε χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ και τη μέση ετήσια απόδοση των αποθεματικών του ΕΦΚΑ, το κέρδος μπορεί να κυμανθεί μεταξύ 43 και 68%.

Διευκρινίζεται επίσης πως από τη σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση δεν επηρεάζεται ούτε η καταβολή ούτε το ύψος των επικουρικών συντάξεων του υφιστάμενου συστήματος. Με άλλα λόγια, οι υφιστάμενες συντάξεις και οι συντάξεις των ασφαλισμένων που θα συνταξιοδοτηθούν με το ισχύον σύστημα θα εξακολουθήσουν να υπολογίζονται με βάση τους υφιστάμενους κανόνες και δεν πρόκειται να θιγούν.

«Fake news» για ΟΑΣΘ

Η απόσυρση των λεωφορείων της Λειψίας δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην αστική συγκοινωνία υποστηρίζει ο ΟΑΣΘ ενώ συμπληρώνει πως ήταν εξαρχής γνωστό ότι ορισμένα από τα λεωφορεία της περιοχής δεν διέθεταν κλιματισμό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΑΣΘ «Αυτήν την περίοδο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν από τον ΟΑΣΘ κατά μέσο όρο 440 οχήματα την ημέρα, ενώ εντός του Ιουνίου υπήρχαν μέρες που βγήκαν και 460. Δηλαδή πάνω από 90% αύξηση σε σχέση με τα 235 που παρέλαβε η κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2019.

Από αυτά: τα 157 είναι παλαιά οχήματα του ΟΑΣΘ, τα 143 προέρχονται από τη σύμβαση leasing, τα 124 από την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και 16, αυτή την περίοδο, είναι από τα λεωφορεία που παραχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αφού τα προμηθεύτηκε από τη Λειψία. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία, που προέρχονταν από τη Λειψία, ήταν εξαρχής γνωστό ότι δεν διέθεταν κλιματισμό.

Για αυτό το λόγο ο ΟΑΣΘ έχει κινηθεί για την τοποθέτηση κατάλληλων κλιματιστικών μονάδων, ώστε να κυκλοφορήσουν ξανά στους δρόμους της πόλης. Σε κάθε περίπτωση, η προσωρινή σταδιακή απόσυρσή τους είναι προφανές από τα στοιχεία ότι δεν προκαλεί κανένα απολύτως πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης».

Επιπλέον επισημαίνεται ότι, έχει ήδη ενεργοποιηθεί η προαίρεση του διεθνούς διαγωνισμού για τη μίσθωση επιπλέον 80 λεωφορείων, που αναμένεται να ενταχθούν σταδιακά στον στόλο μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου. Αυτό θα σημάνει υπερδιπλασιασμό των οχημάτων στο δρόμο σε σχέση με εκείνα που παραλήφθηκαν.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top