Το “Βέλος”, η άμμος και η TΡΑΙΝΟΣΕ που θα γίνει HELLENIC TRAIN (video)

Το “Βέλος”, η άμμος και η TΡΑΙΝΟΣΕ που θα γίνει HELLENIC TRAIN (video)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Kαθυστερεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η πιστοποίηση του πρώτου «Βέλους», της πρώτης ηλεκτρο-αυτοκινητάμαξας που έφερε από την Ιταλία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρότι έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία τα δοκιμαστικά δρομολόγια που έγιναν με ταχύτητες έως και 206 χλμ/ώρα.

Η έναρξη των δρομολογίων  στο Αθήνα- Θεσσαλονίκη, αναβάλλεται συνεχώς και ενώ υπήρχαν πληροφορίες ότι θα γινότανε μέσα στον Ιούνιο, μαζί με την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- λέγε με στο εξής HELLENIC TRAIN– τώρα δεν ξέρουμε αν θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο και στο διάστημα λειτουργίας της 85ης ΔΕΘ.

Όπως πληροφορήθηκε το GRTimes.gr, το υπερταχύ  ETR 470, «κόλλησε» στην συσκευή αμμοδιασποράς, καθώς ο συγκεκριμένος συρμός δεν διαθέτει την εν λόγω συσκευή με αποτέλεσμα να μη συμμορφώνεται με τον ισχύοντα εθνικό κανόνα που αφορά όλο το τροχαίο υλικό που κινείται στη χώρα μας.

Σύσκεψη αξιολογητών και Trenitalia

Πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα, υπάρχει διαδικτυακή σύσκεψη μεταξύ των αξιολογητών της ΡΑΣ και της Trenitalia ( σ.σ. θυγατρική, όπως και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ του ομίλου της Ferrovie dello Stato Italiane), προκειμένου να συζητηθούν οι λεπτομέρειες του ζητήματος που παρακωλύει την έκδοση της πιστοποίησης.

Σημειωτέον ότι η Trenitalia έχει ζητήσει από τον αρμόδιο Υπουργό που είναι ο κ. Κώστας Καραμανλής, παρέκκλιση από τον εθνικό κανόνα. Εάν ο Υπουργός εγκρίνει την παρέκκλιση, θα δοθεί η πιστοποίηση, διαφορετικά ή θα «κλείσει» η αίτηση ( σ.σ. θα πρέπει να υποβληθεί εκ νέου αίτηση σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από το one stop shop του ΕRA) ή θα πρέπει εκ των υστέρων να τοποθετηθεί η συσκευή αμμοδιασποράς.

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένα συσκευή χρησιμοποιείται για την πέδη αλλά και έλξη του συρμού, όταν πάνω στις ράγες υπάρχει παγετός ή πολύ μεγάλη υγρασία.

Πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες, οι μηχανοδηγοί που έχουν εκπαιδευτεί στο «Βέλος» και έχουν κάνει τα δοκιμαστικά δρομολόγια (σ.σ. ξεκίνησαν και στο δεύτερο συρμό που ήρθε στην Ελλάδα πλήρως ανακατασκευασμένος), μιλούν για αποτελεσματικότατη λειτουργία του συστήματος πέδησης.

Άλλωστε από τις δυναμικές δοκιμές που έχουν γίνει, προέκυψε ότι το ETR 470 πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας (TSI) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (σ.σ. και ικανότητα πέδης)  .

Σημειωτέον ότι πριν λίγες ημέρες ήρθε στη Θεσσαλονίκη, στο υπερσύγχρονο ηλεκτραμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το τρίτο από τα πέντε ETR 470 που φέρνει ο Όμιλος F.S.I. στην Ελλάδα, αφού προηγουμένως έχουν πλήρως ανακατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Alstom, στο Σαβιλιάνο.

ΗELLENIC TRAIN:Νέα εταιρική ταυτότητα

H ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρεία μέλος του Ομίλου F.S.I., στο επόμενο διάστημα θα μας συστηθεί ως HELLENIC TRAIN, με νέα ονομασία και λογότυπο, σηματοδοτώντας έτσι τη μετάβασή της σε μία καινούργια, διαφορετική και καλύτερη εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Αυτή η εποχή, σε ό,τι αφορά στις υποδομές, άνοιξε με την ολοκλήρωση των δημόσιων έργων ηλεκτροδότησης της διπλής πλέον γραμμής στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας και από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη (τμήμα Τιθορέα- Δομοκός). Ωστόσο, ακόμη δεν έχουν ενεργοποιηθεί κρίσιμα συστήματα επιδομής και συγκεκριμένα το  ETCS, η Φωτοσήμανση και η Τηλεδιοίκηση, παρότι πέρασαν δύο χρόνια από την έναρξη της κίνησης με ηλεκτροδότηση, σε διπλή γραμμή, στο συγκεκριμένο άξονα.

Η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, θα μπορούσε, έστω και με το υπάρχον τροχαίο υλικό, να δώσει σημαντική ώθηση ανάπτυξης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία με τις αρνητικές επιπτώσεις που επέφερε στις μεταφορές και ειδικά στις επιβατικές.

Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθ. Φίλιππος Τσαλίδης, πρόσφατα δήλωσε ( ITC 2021) ότι ο Όμιλος, στην επόμενη πενταετία, θα φέρει νέα τραίνα στην Ελλάδα για την ενίσχυση των προαστιακών γραμμών ενώ  μάλιστα ο προγραμματισμός προβλέπει την απόκτηση τραίνων μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, τραίνων υδρογόνου, για τα τμήματα του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση. Βεβαίως για τα τραίνα υδρογόνου, θα τεθούν θέματα τροφοδοσίας με καύσιμο αλλά και πιστοποιήσεων- αδειοδοτήσεων.

*φωτογραφίες και βίντεο απότο Athens Transport και τον κ. Γιάννη Μαγαλιό

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ