ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μέσα Ιανουαρίου στις ράγες για δρομολόγια τα ETR 470

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μέσα Ιανουαρίου στις ράγες για δρομολόγια τα ETR 470

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μέσα Ιανουαρίου αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με τα ΕΤR470, μετά την πιστοποίηση των πλήρως ανακατασκευασμένων συρμών που φέρνει στην Ελλάδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως δήλωσε σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος του δ.σ. της Εταιρείας καθ. Dario Lo Bosco, το νέο δ.σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως και του μητρικού Ομίλου F.S.I.,  σε συνεργασία με την Αlstom και σεβόμενο τις απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας, προχωρά στην τοποθέτηση αμμοδιασπορέων στις πέντε αυτές αυτοκινητάμαξες που από τις αρχές του καλοκαιριού του 2021, αναμενόταν, σταδιακά, να αρχίσουν δρομολόγια στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης. 

Η πρώτη δήλωση του κ. Lo Bosco στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου αφορούσε την ανακοίνωση της τοποθέτησης, νέου διευθύνοντος συμβούλου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ερχόμενη Δευτέρα, του κ. Maurizio Capotorto,  όπως έχει ήδη γίνει γνωστό. Ο κ. Capotorto είναι διευθυντής θυγατρικών εξωτερικού της Trenitalia. 

Το θέμα της καθυστέρησης στη δρομολόγηση των  ΕΤR 470 έχει ήδη απασχολήσει τους ασχολούμενους με τα σιδηροδρομικά πράγματα, καθώς οι ανακατασκευασμένοι αυτοί συρμοί θα κινούνται με ταχύτητες έως και 160 χλμ/ώρα, εφ’ όσον όμως ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των συστημάτων που διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των σιδηροδρομικών συρμών σε υψηλές ταχύτητες, μειώνοντας το χρόνο του ταξιδιού σε 3 ώρες και 15’ της ώρας.

Όπως επισήμανε ο καθ. Lo Bosco, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να μη ζητήσει την κατά παρέκκλιση πιστοποίηση των  ΕΤR 470,  παρότι τεχνολογικά τα συστήματα που έχουν εγκατεστημένα οι συγκεκριμένοι συρμοί, κάνουν απολύτως ασφαλή την κυκλοφορίας τους σε συνθήκες υψηλής ολισθηρότητας στην επιδομή (χιόνι, μεγάλη ολισθηρότητα στις ράγες). 

Σημειώνεται ότι ήδη τρία ETR 470 είναι στην Ελλάδα και κάνουν δοκιμαστικές διαδρομές, ενώ το τέταρτο τραίνο της σειράς έρχεται στη χώρα μας τέλος Νοεμβρίου- αρχές Δεκεμβρίου και, θα ακολουθήσει και το πέμπτο. 

Σε τούτη τη φάση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να προσφέρει καλύτερες συνθήκες μετακίνησης στο επιβατικό κοινό , γι’ αυτό σε συνεργασία με τον ΟΣΕ προωθεί βελτιώσεις στους Σταθμούς Θεσσαλονίκης και Αθήνας, εισάγει το bike sharing για το “τελευταίο μίλι” από το σιδηροδρομικό σταθμό ως τις κατοικίες των επιβατών, ενώ έχει ήδη παρουσιάσει στον Υπουργό κ. Καραμανλή, την πρόταση για την αξιοποίηση εμβληματικών συρμών για ιστορικές και οινογαστρονομικές διαδρομές. 

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ανθρωπίνου δυναμικού της επιχείρησης, εχθές ο πρόεδρος της Εταιρείας υπέγραψε τη συμφωνία για 74 νέους μηχανοδηγούς που θα αναλάβουν καθήκοντα, αφού πρώτα εκπαιδευτούν. 

Υπόθεση του μέλλοντος τα “βέλη”

Ο κ. Lo Bosco υπογράμμισε ότι τα  ΕΤR 470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των “Βελών”, όπως ως σήμερα θεωρείτο.  “Βέλη” είναι τα επόμενης τεχνολογίας και μεγαλυτέρων ταχυτήτων τραίνα, που θα φέρει ο Όμιλος F.S.I., όταν η κυβέρνηση και ο ΟΣΕ ολοκληρώσουν τα έργα στο σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ αλλά και στη γραμμή διασύνδεσης με τη Σόφια.

Η δρομολόγηση συρμών υψηλοτέρων ταχυτήτων θα απαιτήσει δουλειά πολλών ετών, καλή συνεργασία με την κυβέρνηση και τον ΟΣΕ και οπωσδήποτε την εγκατάσταση του συστήματος ΕΤRMS για τη διαχείριση της κυκλοφορίας, τόνισε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Σημειωτέον ότι η κυκλοφορία στη διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο Αθήνα- Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να δώσει τους ζητούμενους χρόνους, αν δεν εγκατασταθεί σύγχρονο σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης της κυκλοφορίας των συρμών. 

Ο καθ. Lo Bosco  επανειλημμένως δήλωσε ότι η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε πολύ παραγωγικές συνομιλίες με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή και πως αναμένει την άμεση υπογραφή της σύμβασης για τις άγονες γραμμές ή αλλιώς, τη σύμβαση ΥΔΥ.

Ο Όμιλος της F.S.I. προτίθεται να συνεχίσει να επενδύει στην Ελλάδα, καθώς στρατηγικά δίνει έμφαση στην Ευρώπη, βάσει και της Κοινοτικής πολιτικής ανάπτυξης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ΤΕΝ-Τ. Από την Ελλάδα διέρχεται ο ένας από τους εννέα Διαδρόμους Μεταφορών της ΕΕ και συγκεκριμένα ο 4ος Διάδρομος. 

Μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιαίτερα ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, δηλαδή των διατροπικών μεταφορών που συνδυάζουν διαφορετικά μέσα, όπως σιδηρόδρομο και πλοίο, κάτι που ενδιαφέρει πολύ την Θεσσαλονίκη, για περαιτέρω ανάπτυξη των μεταφορών -logistics.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top