Τζιτζικώστας – Τουρισμός: Είναι η στιγμή να κάνουμε τη Μακεδονία μας μεγάλη

Τζιτζικώστας – Τουρισμός: Είναι η στιγμή να κάνουμε τη Μακεδονία μας μεγάλη

Το νέο τουριστικό σήμα και τη νέα τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υπό τον τίτλο «Kάνε κάτι μεγαλειώδες» («Do something Great») παρουσίασε απόψε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας στους φορείς του τουρισμού της ΠΚΜ. «Νιώθω συγκινημένος, χαρούμενος αλλά και πολύ περήφανος» δήλωσε ο κ. Τζιτζικώστας για τη νέα τουριστική καμπάνια, του δίλεπτου βίντεο, που αποτελείται από πρωτογενή υλικό που καταγράφηκε τον τελευταίο χρόνο.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

«Kάνε κάτι μεγαλειώδες» («Do something Great») είναι το νέο σλόγκαν της ΠΚΜ που προωθείται σε όλα τα πλάτη και μήκη της γης, σε αγορές στόχους και στους δυνητικούς τουρίστες, τους πρεσβευτές που θα αναδεικνύουν τις ομορφιές, την ιστορία, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, τη ‘ζεστή’ φιλοξενία της Περιφέρειας, όλα εκείνα τα πλεονεκτήματα που την καθιστούν προορισμό για 365 ημέρες τον χρόνο.

«Δεν θα αποκαλέσω τον τουρισμό ως ‘βαριά’ βιομηχανία αλλά αναπτυξιακή βάση και τομέα αιχμής για την οικονομία της Κεντρικής Μακεδονίας. Δεν θα χαρακτηρίσω την αποψινή εκδήλωση ως θεματική, γιατί για εμάς ο τουρισμός δεν αποτελεί μια επιμέρους θεματική ενότητα, ανάμεσα σε πολλές, αλλά βρίσκεται στον πυρήνα των δεσμεύσεών μας, στις δράσεις μας και του οράματός μας για τη Μακεδονία του 2030» ανέφερε με χαρά και περηφάνια ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, παρουσία του υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης Σταύρου Καλαφάτη, της διευθύντριας του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Μαρίας Αντωνίου, αντιπεριφερειαρχών της Κεντρικής Μακεδονίας, του προέδρου της ΠΟΞ Γρηγόρη Τάσιου, της διευθύνουσας συμβούλου της Marketing Greece Ιωάννας Δρέττα, της προέδρου του ΟΤΘ Βούλας Πατουλίδου, φορέων του τουρισμού κτλ.

Όπως ο ίδιος επισήμανε πως ο τουρισμός για την ΠΚΜ αποτελεί τον καθρέπτη, την τελική αντανάκλαση του έργου που πράττουν καθημερινά και πως όσο καλύτερη είναι η οικονομική ανάπτυξη, όσο καλύτερες είναι οι υποδομές, τόσο αυτά θα αντανακλούν στο τουριστικό προϊόν που εξάγεται.

Στοχευμένες δράσεις

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στις στοχευμένες δράσεις της ΠΚΜ στον τομέα του τουρισμού και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Τα 8.514 έργα, ύψους 2 δις ευρώ που υλοποιούμε σήμερα ως ΠΚΜ, σε όλους τους τομείς, σε όλες τις Π.Ε., αλλά και ειδικά και σε στοχευμένες δράσεις στον τουρισμό και τη σύνδεσή του με τον πολιτισμό και τον αγροδιατροφικό τομέα φέρνουν προστιθέμενη αξία και ισχύ στον τουρισμό μας» επισήμανε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας αναφέροντας δράσεις που έχει υλοποιήσει η ΠΚΜ όπως το άνοιγμα σε νέες αγορές στόχους (Ισραήλ, Πολωνία, Αραβικές χώρες, Ασία κτλ.), η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε πρώτη φάση κατά 35% τους φθινοπωρινούς μήνες, η συμμετοχή διαδικτυακά σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις τουρισμού κτλ.

Ανέφερε τη στήριξη τόσο σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία όσο και στους εργαζόμενους του τουρισμού, τόσο με το πρόγραμμα «Διέξοδος» ύψους 200 εκατ. ευρώ, όσο και με το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα» όπου, μέχρι σήμερα, έχουν ενταχθεί 152 επενδύσεις  στον τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία, συνολικού ύψους 48 εκατ. ευρώ.

Να σηκώσουμε τον πήχη πιο ψηλά

Όπως ειπώθηκε ο μεγάλος στόχος της ΠΚΜ είναι να προσελκύσει ακόμη περισσότερους επισκέπτες, «να είμαστε ένα ακόμη πιο ελκυστικό προϊόν, να σηκώσουμε τον πήχη ακόμη πιο ψηλά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιτζικώστας επισημαίνοντας πως η μεγάλη αύξηση των τουριστών από το 2013 έως το 2019 δεν είναι το ταβάνι της ΠΚΜ, «είναι η βάση, είναι η αρχή για να κάνουμε ακόμη πιο μεγάλη και ισχυρή την Κεντρική Μακεδονία. Για να δημιουργήσουμε νέα έσοδα, νέο εισόδημα και πολλές θέσεις εργασίας».

Ο ίδιος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η ΠΚΜ εστιάζει ακόμη πιο δυναμικά στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, εκεί όπου κάθε εικόνα, κάθε γεύση, κάθε μνημείο κουβαλάει μια μεγάλη ιστορία.

«Ο τουρίστας επισκέπτεται μια Περιφέρεια που αλλάζει ταχύτατα και κοιτάζει μπροστά, και όλα αυτά τα μετουσιώνουμε στο νέο τουριστικό σήμα και στη νέα τουριστική καμπάνια υπό τον τίτλο «Do something great»» ανέφερε ο κ. Τζιτζικώστας λέγοντας χαρακτηριστικά «Στην κεντρική Μακεδονία χτίζουμε κάτι μεγάλο, το χτίζουμε όλοι μαζί, με τους ανθρώπους του τουρισμού, με τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους’ όλοι μαζί χτίζουμε κάτι μεγάλο για τη Μακεδονία, γιατί είναι ο τόπος μας, το μεράκι, το χρέος  μας, είναι ο μεγάλος δρόμος που βαδίζουμε, είναι η μεγάλη μας ιστορική κληρονομιά, είναι η μεγάλη πρόκληση του μέλλοντος, γιατί είναι η στιγμή μας να κάνουμε τη Μακεδονία μας μεγάλη».

Νέος κύκλος για την ΠΚΜ

Για έναν κύκλο που άνοιξε σήμερα για την ΠΚΜ στο κομμάτι του τουρισμού, αναφέρθηκε ο Τομεάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος ευχαριστώντας παράλληλα τον αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής Γιάννη Γιώργο, ο οποίος ήταν εκείνος που την τελευταία πενταετία έριξε τον σπόρο για τη δημιουργία της διεύθυνσης Τουρισμού στην ΠΚΜ.

Όπως ανέφερε ο κ. Θάνος «η καμπάνια μας έγινε από πρωτογενές υλικό το οποίο πάρθηκε τον τελευταίο χρόνο και δομήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδείξει την αυθεντικότητα της Κεντρικής Μακεδονίας, να αναδείξει ένα τουριστικό αφήγημα ενιαίο για όλη την Κεντρική Μακεδονία, να ενώσει τα ψηφιδωτά των Π.Ε. και να δημιουργήσει μια σύνθετη εμπειρία».

Επιπρόσθετα αναφέρθηκε και στους στόχους της ΠΚΜ όπως η έλευση της πρώτης υπερατλαντικής πτήσης στο αεροδρόμιο Μακεδονία, από τις ΗΠΑ, η δημιουργία home porting για την κρουαζιέρα, το να καταστεί ως κινηματογραφικός προορισμός, όπου μάλιστα θα υπάρξουν και νέες ανακοινώσεις κτλ. «Η εξωστρέφεια είναι το παν» δήλωσε ο κ. Θάνος.

 

Η Κεντρική Μακεδονία – προορισμός όλο τον χρόνο

Για τη δοκιμασία που πέρασε ο τουρισμός για δεύτερη συνεχή χρονιά σχολίασε ο υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Σταύρος Καλαφάτης στον αποψινό του χαιρετισμό για την παρουσία της νέας τουριστικής καμπάνιας της ΠΚΜ λέγοντας ότι το τελικό αποτέλεσμα για την θαρραλέα απόφαση που πάρθηκε, για το ‘άνοιγμα’ του τουρισμού είχε θετικό πρόσημο, επιβεβαιώνοντας τις προσπάθειες της Κυβέρνησης ότι ήταν στη σωστή κατεύθυνση.

Όπως επισήμανε ο κ. Καλαφάτης, βάσει στοιχειών της Τράπεζας της Ελλάδας, για το επτάμηνο Ιανουάριος – Ιούλιος του 2021, σημειώθηκε αύξηση κατά 139,7% των ταξιδιωτικών εισπράξεων, ήτοι 3,84 δις ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Ενώ το ταξιδιωτικό ισοζύγιο για το ίδιο διάστημα του 2021 εμφάνισε πλεόνασμα 2,9 δις ευρώ έναντι 897 εκατ. ευρώ πέρυσι.

«Το καλοκαίρι που μας πέρασε πήραμε μια θαρραλέα απόφαση, ‘ανοίξαμε’ τον τουρισμό, βάζοντας πάνω απ’ όλα τη δημόσια υγεία» ανέφερε ο κ. Καλαφάτης προσθέτοντας πως η Κεντρική Μακεδονία έχει όλες τις δυνατότητες να αποτελέσει τουριστικό προορισμό 12 μήνες το χρόνο.

Η επόμενη χρονιά να ξεπεράσει κάθε προσδοκία

Το όραμα της Κεντρικής Μακεδονίας να διευρύνει ακόμη περισσότερο το τουριστικό προϊόν χαιρέτισε από την πλευρά της η διευθύντρια του γραφείου Πρωθυπουργού Μαρία Αντωνίου λέγοντας ότι η Κυβέρνηση δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο κομμάτι του τουρισμού και κρατώντας τα αναγκαία πρωτόκολλα κατάφερε να δημιουργήσει συνθήκες στο τουριστικό προϊόν όλης της Ελλάδας.

«Η επόμενη χρονιά να ξεπεράσει κάθε προσδοκία, δημιουργώντας όμως την κατάλληλη προβολή και αυτό είναι που καταφέρνει η ΠΚΜ, προκειμένου να δημιουργήσουμε το όραμα για όλη τη Βόρεια Ελλάδα» δήλωσε η κα. Αντωνίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Τουριστική Καμπάνια της ΠΚΜ: Έλα για κάτι μεγαλειώδες (ΦΩΤΟ)

ΠΚΜ – Τουρισμός: Να φέρουμε την 1η υπερατλαντική πτήση

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ