Βασίλης Κικίλιας στο GRTimes: Η Κεντρική Μακεδονία στις πρώτες θέσεις απορροφητικότητας του «Τουρισμός για Όλους»

Βασίλης Κικίλιας στο GRTimes: Η Κεντρική Μακεδονία στις πρώτες θέσεις απορροφητικότητας του «Τουρισμός για Όλους»

Για τον μεγάλο ανταγωνισμό στον Τουρισμό αλλά και το ολοκληρωμένο σχέδιο με στρατηγικές κινήσεις, συμφωνίες και παρεμβάσεις που έφερε στη χώρα μας όχι μόνο πολλούς αλλά και «ποιοτικούς» ταξιδιώτες μιλά στο GRTimes ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.

Υπογραμμίζει ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι στις πρώτες θέσεις απορροφητικότητας για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» με αποτέλεσμα να ενισχυθεί η εγχώρια ζήτηση. Επισημαίνει ακόμη ότι με την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για αναπτυξιακά έργα και επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού (ιαματικό τουρισμό, τουρισμό υγείας και ευεξίας, γαστρονομία κ.α.), συνεργασία με όλους τους φορείς και συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις για περαιτέρω προβολή της πόλης και ενίσχυση του city break, η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε έναν ισχυρό πόλο έλξης για ταξιδιώτες όχι μόνο από τα Βαλκάνια αλλά και από όλη την Ευρώπη.

Συνέντευξη στην Κατερίνα Τζαβάρα

Ποιες είναι οι πολιτικές που ακολούθησε το υπουργείο Τουρισμού, ώστε να φτάσουμε φέτος να φιλοξενήσουμε ως χώρα πάνω από 30 εκατ. τουρίστες; 

Από το περασμένο φθινόπωρο κυρία Τζαβάρα καταρτίσαμε ένα προσεκτικά μελετημένο και ολοκληρωμένο σχέδιο με στόχο την προσέλκυση όχι μόνο πολλών αλλά και «ποιοτικών» ταξιδιωτών. Το σχέδιο αυτό περιελάμβανε ένα πλέγμα στρατηγικών κινήσεων, συμφωνιών και παρεμβάσεων, όπως ανοίγματα σε νέες αγορές, συμφωνίες με ισχυρούς παίκτες του παγκόσμιου τουρισμού, καμπάνιες σε συνεργασία με τον ΕΟΤ για την προβολή της χώρας μας, ανάδειξη νέων εναλλακτικών προορισμών, προώθηση θεματικού τουρισμού, δρομολόγηση αναπτυξιακών έργων κ.α. Ο ανταγωνισμός πλέον στον τουρισμό είναι μεγάλος, τίποτα δεν γίνεται αυτόματα. Οι ταξιδιώτες επιλέγουν με πολύ αυστηρά κριτήρια τη χώρα που θα κάνουν τις διακοπές τους, άρα ήταν επιτακτική η ανάγκη να αναβαθμίσουμε το τουριστικό μας πρoϊόν. Και το καταφέραμε: Το brand «Ελλάδα» ανέβηκε στο Νο 5 του κόσμου. Η σεζόν ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ και βλέπετε ότι ενώ είμαστε στα μέσα Νοεμβρίου, έχουμε ακόμα επισκέπτες. Νησιωτικές και ηπειρωτικές περιοχές της χώρας γέμισαν με ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο, ενώ ακόμα και όχι ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμοί, όπως η Λήμνος, η Αίγινα και η Ναύπακτος, είχαν πληρότητες που έφτασαν στο 100%. Το κέντρο της Αθήνας ήταν κατάμεστο από Αμερικανούς οι οποίοι τόνωσαν σημαντικά την εστίαση, τη διασκέδαση και την εμπορική κίνηση της πρωτεύουσας. Στον ιερό βράχο της Ακρόπολης ανέβαιναν καθημερινά πάνω από 16.000 επισκέπτες. Στη Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά στην ιστορία λιμανιού, έγινε ταυτόχρονο homeporting για δύο κρουαζιερόπλοια. Οι αφίξεις στα αεροδρόμια της Fraport ξεπέρασαν τις αντίστοιχες του 2019, τότε που δεν είχαμε πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, δεν είχαμε ακρίβεια, πληθωρισμό, ενεργειακή κρίση. Όλα αυτά είναι προϊόν σκληρής δουλειάς και ομαδικής προσπάθειας. Και συνεχίζουμε για να φτάσουμε ακόμα πιο ψηλά τη χώρα μας, για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο- σε μια πολύ δύσκολη περίοδο- τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τον πρωτογενή τομέα, τη μέση ελληνική οικογένεια.

Ωστόσο η κυβέρνηση δέχεται κριτική για τις υψηλές τιμές στον τουριστικό τομέα που κάνει τις ομορφιές της Ελλάδας προσιτές σε αλλοδαπούς τουρίστες, αλλά απλησίαστες για τους Έλληνες.

Έχουμε την τύχη, κυρία Τζαβάρα, να ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο με εκατοντάδες νησιά και ηπειρώτικους προορισμούς που δεν υστερούν σε φυσική ομορφιά από τους brandαρισμένους και οι τιμές τους ενδείκνυνται για όλα τα βαλάντια. Αναφέρω ενδεικτικά την Καστοριά που με την εμβληματική λίμνη της δεν έχει πραγματικά τίποτα να ζηλέψει από το Κόμο της Ιταλίας. Η Πελοπόννησος με τα παραδοσιακά χωριά και τις μοναδικές παραλίες της, η Μακεδονία με τα βουνά, τα κάστρα, τις ειδυλλιακές ακτές της, η Ήπειρος που κάποτε ήταν η πιο φτωχή περιφέρεια της Ευρώπης και τώρα αποτελεί ταξιδιωτικό πόλο έλξης, και τα νησιά μας, η Κάρπαθος, η Τζιά, η Κύθνος και τόσα άλλα. Οι επιλογές για οικονομικές διακοπές είναι πολλές. Ωστόσο, επειδή διανύουμε μια πολύ δύσκολη περίοδο και είχαμε απόλυτη συναίσθηση ότι φέτος αρκετές οικογένειες δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν διακοπές, ενισχύσαμε και επεκτείναμε τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού. Για πρώτη φορά μια κυβέρνηση της χώρας έδωσε  100 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να στηρίξει τον εγχώριο τουρισμό. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι στις  πρώτες θέσεις απορροφητικότητας για το πρόγραμμα Τουρισμός για Όλους με αποτέλεσμα να ενισχυθεί η εγχώρια ζήτηση.

Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει ακόμα μια κλήρωση για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους», ενώ αρκετοί πολίτες δεν έχουν ακόμα αξιοποιήσει τις κάρτες τους και περιμένουμε να το κάνουν τους επόμενους μήνες, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει εφαρμόσει πολιτικές με ισχυρό κοινωνικό πρόσημο στηρίζοντας τους πιο αδύναμους , και αυτό το έκανε και στον τουρισμό.

Πώς αποτιμάτε στο υπουργείο Τουρισμού την τουριστική κίνηση φέτος στη Μακεδονία και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη;

Όπως σας ανέφερα προηγουμένως, ξεκινήσαμε από πέρυσι το φθινόπωρο να εφαρμόζουμε συγκεκριμένο σχέδιο ώστε να έχουμε φέτος μια πολύ καλή τουριστική σεζόν. Οι δυσκολίες και οι κρίσεις που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του έτους μας ανάγκασαν να αναπροσαρμόσουμε την πολιτική μας και επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά να ανταπεξερχόμαστε στις νέες απαιτήσεις. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση της Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης η οποία διαχρονικά στηριζόταν στις ταξιδιωτικές ροές από Ρωσία και Ουκρανία. Αυτές τις αγορές φέτος τις χάσαμε, αλλά άμεσα εφαρμόσαμε door to door πολιτική, προκειμένου να τις αναπληρώσουμε με ταξιδιώτες από τις χώρες των Βαλκανίων. Επισκέφθηκα πρόσφατα τη Χαλκιδική όπου οι επαγγελματίες του κλάδου και οι φορείς της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης με ενημέρωσαν ότι οι προσπάθειες μας απέδωσαν καρπούς και ότι το κενό των Ρώσων και των Ουκρανών καλύφθηκε κυρίως από Ρουμάνους και Σέρβους, με αποτέλεσμα οι φετινές τουριστικές επιδόσεις να είναι αντίστοιχες με αυτές του 2019. Τον Οκτώβριο επισκέφθηκα τη Βόλβη, την Καβάλα, την Κεραμωτή και τη Θάσο όπου, όπως  μου είπαν, υπήρξε περίοδος που είχαν εξαντληθεί τα διαθέσιμα  καταλύματα, και για αυτό σε αυτές τις περιοχές δρομολογούμε έργα υποδομής και τουριστικής ανάπτυξης. Η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη ήταν 10 φορές πάνω από το 2019, αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για την οικονομία όχι μόνο της πόλης αλλά και των γύρω περιοχών. Με αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για αναπτυξιακά έργα και επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού (ιαματικό τουρισμό, τουρισμό υγείας και ευεξίας, γαστρονομία κ.α.), συνεργασία με όλους τους φορείς και συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις για περαιτέρω προβολή της πόλης και ενίσχυση του city break, η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε έναν ισχυρό πόλο έλξης για ταξιδιώτες όχι μόνο από τα Βαλκάνια αλλά και από όλη την Ευρώπη.

Πιστεύετε ότι η υπόθεση των παρακολουθήσεων και το τοξικό κλίμα που διαμορφώνεται κατά την προεκλογική περίοδο θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό;

Όταν δεν υπάρχει ομαλότητα στην πολιτική ζωή μιας χώρας είναι λογικό να υπάρχουν επιπτώσεις σε όλους τους τομείς. H διερεύνηση της υπόθεσης των παρακολουθήσεων- φαινόμενο που δεν είναι σημερινό, έχει υπάρξει και στο παρελθόν- πρέπει να γίνει σε βάθος, έτσι ώστε στο τέλος να μην πλανάται απολύτως καμία σκιά συγκάλυψης. Θεωρώ ότι επιβάλλεται όλες οι πολιτικές δυνάμεις να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, να αναλογιστούμε τους κόπους του ελληνικού λαού και τις προσπάθειες που έχουν γίνει για να ανταπεξέλθουμε στις δοκιμασίες όλων αυτών των ετών, και ο φαύλος κύκλος της τοξικότητας να κλείσει για να συνεχίσει η χώρα να πηγαίνει μπροστά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top