Ο ΟΛΘ και στον διαγωνισμό για το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Ο ΟΛΘ και στον διαγωνισμό για το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Βέβαιη πρέπει να θεωρείται η εκδήλωση ενδιαφέροντος , σήμερα, από την ΟΛΘ Α.Ε., για το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, καθώς ο Ηπειρωτικός λιμένας και αποδόσεις άμεσες μπορεί να εγγυηθεί στους μελλοντικούς του ιδιώτες- επενδυτές, ενώ ειδικά για τον ΟΛΘ μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, με εμπορευματικές μεταφορές με πλοία Ro- Ro.

Άλλωστε ο μέτοχος πλειοψηφίας της ΟΛΘ Α.Ε. (SEGT, η κ/ξ των τριών ιδιωτών επενδυτών),  έχει ήδη εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον τόσο για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όσο και για την υποπαραχώρηση του «Φίλιππου Β’» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας,  λιμανιών με προοπτικές που για να κατακτηθούν όμως,  θα πρέπει  πρώτα να υλοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις, εντός και εκτός των συγκεκριμένων λιμένων.

Σε σύγκριση με ΟΛΑ και ΟΛΚ, η απόκτηση του 67% της ΟΛΗΓ ΑΕ, δείχνει ασυγκρίτως πιο συμφέρουσα αφού στο μεγάλο λιμάνι της Θεσπρωτίας έχουν υλοποιηθεί σε δύο φάσεις επενδύσεις περίπου 120 εκατ. ευρώ ( της Φάσης Β’ είναι ύψους 62 εκατ. ευρώ, σε εξέλιξη η Φάση Γ’).  Ετησίως και υπό κανονικές συνθήκες ( προ  πανδημίας)  διακινούνται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας  περί τα 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 230.000 – 250.000 φορτηγά, από και προς λιμένες εσωτερικού και εξωτερικού.

ΟΛΗΓ: Κέρδη και προοπτκές ανάπτυξης

Το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας έχει έργο οπότε και η ΟΛΗΓ ΑΕ, το 2019, είχε ένα υπολογίσιμο κύκλο εργασιών,  6,2 εκατ. ευρώ- αυξημένο έναντι εκείνου της προηγούμενης χρονιάς και, 1,5 εκατ. κέρδη μετά από φόρους.

Μπορεί τελικώς να μη προχώρησε το σχέδιο για τη δημιουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου Ηγουμενίτσας, αφού ΟΛΗΓ, Ιταλικά Λιμάνια και φορείς, ελληνικοί και ιταλικοί, δεν κατόρθωσαν να επιτύχουν τη χρηματοδότησή του από Κοινοτικούς πόρους, μέσω του ADRI-UP, αλλά αυτό δεν μειώνει τις προοπτικές του Λιμένα της Ηγουμενίτσας.

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας γεωγραφικά είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ελλάδας με την Ιταλία και τις Βαλκανικές χώρες της Αδριατικής Θάλασσας, αποτελώντας  μία σημαντική γέφυρα ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς τη Δυτική Ευρώπη.

Σύμφωνα με προβλέψεις μελετών , το μεταφορικό έργο του ΟΛΗΓ μέχρι το 2050 και μόνο από κινήσεις εξωτερικού, θα φτάνει στα 2 εκατ. επιβάτες, 380.000 φορτηγά και  500.00 οχήματα, ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε ότι συνδέει στο εσωτερικό με τα νησιά του Ιονίου και το λιμάνι της Πάτρας.

Ο ΟΛΗΓ προσφέρεται επίσης για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας ενώ η γεωμορφολογία της περιοχής ευνοεί τη δημιουργία ενός δικτύου μαρίνων σε Ηγουμενίτσα, Σύβοτα, Πλαταριά και Σαγιάδα.

Σύμφωνα δε με το διαγωνισμό πώλησης του 67% της ΟΛΗΓ ΑΕ που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ, πέρα από την αποκλειστική διαχείριση του Λιμένα Ηγουμενίτσας, ο επενδυτής θα αναλάβει επίσης την διαχείριση των αλιευτικών καταφυγίων Πλαταριάς και Σαγιάδας και του Τουριστικού Καταφυγίου Σαγιάδας, μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2062, οπότε και λήγει η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΗΓ Α.Ε.

Είναι συνεπώς απολύτως εύλογη η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον ΟΛΘ για τον ΟΛΗΓ, αν και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, θα «βρει» απέναντί του, μεγάλες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις καθώς είναι πλέον ή βέβαιη τουλάχιστον  η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον όμιλο Grimaldi που  μάλιστα ενισχύει την παρουσία του στις γραμμές της Αδριατικής ( Ελλάδα- Ιταλία και με την Minoan).

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top