Οι Αμερικανοί έτοιμοι να διεκδικήσουν ΟΛΑ και ΟΛΚ

Οι Αμερικανοί έτοιμοι να διεκδικήσουν ΟΛΑ και ΟΛΚ

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Το ενδιαφέρον των Αμερικανών για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πρέπει να θεωρείται δεδομένο όπως βέβαιη πρέπει να θεωρείται και η συμμετοχή του αμερικανικού fund «Black Summit Financial Group» στο διαγωνισμό που άμεσα θα προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση των μετοχών της ΟΛΑ Α.Ε.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr από αμερικανικές πηγές, το αμερικανικό fund  αντιμετωπίζει τα Λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας υπό ενιαίο πρίσμα γι’ αυτό και θα συμμετάσχει και στους δύο διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν, για τον ΟΛΑ με πώληση μετοχών της ανώνυμης εταιρείας και, για την ΟΛΚ Α.Ε. , με υποπαραχώρηση του εμπορικού λιμανιού στη Νέα Καρβάλη, του «Φίλιππος Β».

Μέσα στο Φεβρουάριο είχε γίνει γνωστό ότι η «Black Summit» θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για τον ΟΛΑ σε κοινοπραξία με την επίσης αμερικανική «SSA Marine», εταιρεία διαχείρισης λιμενικών τέρμιναλ, συνεπικουρούμενη από τον ελληνικό όμιλο «Goldair». Ωστόσο, όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, η «Goldair», λόγω και των προβλημάτων που έχουν προκληθεί συνεπεία της πανδημίας, εξετάζει ακόμη και διαπραγματεύεται τη συμμετοχή της στο σχήμα.

Το ποιοι ακριβώς θα εκφράσουν, σε επιχειρηματικό επίπεδο, την σταθερή επιλογή των ΗΠΑ να τοποθετηθούν στον ΟΛΑ, θα αποκαλυφθεί όταν αρχίσει να «ξεδιπλώνεται» η διαγωνιστική διαδικασία, η οποία θα εκκινήσει μόλις  η κυβέρνηση νομοθετικά μεταφέρει στον Οργανισμό Λιμένα την διαχείριση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ, που βρίσκεται εντός της χερσαίας ζώνης.

Το αμερικανικό ενδιαφέρον για την Αλεξανδρούπολη έχει καταστεί σαφές με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο και συνδέεται με τις γεω- στρατηγικές επιλογές της Ουάσιγκτον στην Ν.Α. Μεσόγειο, αλλά και τους δρόμους της Ενέργειας, που στην περιοχή συνδέονται με την κατασκευή του ΤΑΡ, του Ελληνο-Βουλγαρικού Αγωγού IGB, του λεγόμενου FSRU δηλαδή του πλωτού σταθμού αεροποίησης LNG στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης αλλά, με το project UGS για την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου Νότιας Καβάλας, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου

Βεβαίως τα εμπορεύματα που διακινούνται μέσω και των δύο αυτών λιμανιών, είναι πολύ περιορισμένα σε όγκους αλλά και αξία. Εν τούτοις, η επένδυση στον ΟΛΑ συνδέεται και με το σχεδιασμό για την ανάπτυξη ενός διαδρόμου μεταφοράς φορτίων που θα επιτρέπει την παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου. Η υλοποίηση του παραπάνω σχεδιασμού απαιτεί δεκάδες εκατομμυρίων, ως προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές εντός ελληνικού εδάφους καθώς θα πρέπει να αναβαθμιστεί το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και να εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης.

Η εξεύρεση κονδυλίων είναι μείζον θέμα, αλλά ….»λεφτά υπάρχουν» , όταν υπάρχει στόχευση συγκεκριμένη. Και η κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο ΥΠΥΜΕ Κώστας Καραμανλής έχει εξασφαλίσει κεφάλαια από το Connecting Europe Facility ( CEF), ενώ η αμερικανική κρατική αναπτυξιακή Τράπεζα DFC έχει εντάξει το project της Αλεξανδρούπολης σε εκείνα που επιθυμεί να χρηματοδοτήσει στην Ελλάδα.

Πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι το αμερικανικό ενδιαφέρον θα εκφραστεί  και για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς ΟΝΕΧ και DFC ήδη συμφώνησαν με τους παλαιούς μετόχους της «Νεώριον ΑΕ», για να αναλάβουν την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας. Σημειώνεται ότι η ΟΝΕΧ διαχειρίζεται και τα Ναυπηγεία της Σύρου.

Στην τριάδα των επενδύσεων που σκοπεύει να ενισχύσει στην Ελλάδα η DFC (U.S. International Development Finance Corporation) είναι και ο αγωγός Ελλάδας- Βόρειας Μακεδονίας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top