Ποτίδαια- “ορφανό” χιλιόμετρο: Σε κυκλοφορία πριν του Αγίου Πνεύματος

Ποτίδαια- “ορφανό” χιλιόμετρο: Σε κυκλοφορία πριν του Αγίου Πνεύματος

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Πριν τις 13 Ιουνίου και την γιορτή του Αγίου Πνεύματος, το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας, θα έχει ενταχθεί αναβαθμισμένο στην οδό ταχείας κυκλοφορίας που ξεκινάει από τα Νέα Μουδανιά και φθάνει ως την Κασσάνδρεια, με τους επισκέπτες της Κασσάνδρας να κινούνται επιτέλους με ασφάλεια και άνεση στην κύρια αρτηρία του συγκεκριμένου τμήματος, όπως δήλωσε στο GRTimes.gr ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Αυτό το πολυσυζητημένο χιλιόμετρο (σ.σ. 1.120 μέτρα), του οποίου η βελτίωση καθυστέρησε για περισσότερα από 10 χρόνια, λόγω αντιδράσεων των παρόδιων ιδιοκτητών, υπήρξε για πάρα πολλά έτη η αιτία για τεράστιες καθυστερήσεις στα bottle necks που δημιουργούνταν από τα οχήματα, ακριβώς πριν τη γέφυρα της Ποτίδαιας. Πέραν όμως των δυσκολιών στην κίνηση των οχημάτων, υπήρχαν και τεράστια ζητήματα ασφαλείας, καθώς, ειδικά στην περίοδο του καλοκαιριού, τα οχήματα διέσχιζαν  κάθετα το δρόμο, για να βγούνε από τους παράδρομους στους τριγύρω παραθεριστικούς οικισμούς, σε τοπικές επιχειρήσεις και προς την παραλία.

Όπως είπε στο GRTimes.gr o διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. (αναθέτουσα αρχή) κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος, με τα έργα που γίνονται στο πλαίσιο της εν εξελίξει εργολαβίας, επιτυγχάνεται εντυπωσιακή βελτίωση στην οδική ασφάλεια, καθώς όλοι οι πέριξ οικισμοί και ιδιοκτησίες θα έχουν οργανωμένη πρόσβαση στον κύριο οδικό άξονα.

«Το λεγόμενο ορφανό χιλιόμετρο, είναι στην πραγματικότητα 5 χιλιόμετρα, καθώς στο έργο περιλαμβάνεται και παράπλευρο οδικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί πλήθος παρόδιων ιδιοκτησιών, κατοικίες και επιχειρήσεις. Για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας στο παράπλευρο δίκτυο και τις συνδέσεις με το τοπικό δίκτυο οδών, κατασκευάζονται τρία round abouts, δηλαδή τρεις ισόπεδοι κόμβοι, όπως και άλλα μικρότερα τεχνικά έργα. Σε τούτη τη φάση γίνονται τα ασφαλτικά στην κύρια αρτηρία, εγκαθίσταται σύγχρονος ηλεκτροφωτισμός και εκτιμούμε ότι το αργότερο, μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες και στο παράπλευρο δίκτυο. Το βέβαιο είναι ότι μέχρι την γιορτή του Αγίου Πνεύματος,  η κύρια αρτηρία του τμήματος, θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία», δήλωσε ο κ. Κουτσούκος.

Το έργο εκτελεί η «Μηχανική Περιβάλλοντος Α.Ε.», η οποία υπέγραψε τη σχετική σύμβαση τον Ιούλιο του 2020, αναλαμβάνοντας να το παραδώσει σε διάστημα 18 μηνών.

Ωστόσο, όπως εξήγησε ο κ. Κουτσούκος, όταν ανέλαβε ο εργολάβος, εκκρεμούσαν ακόμη ορισμένες απαλλοτριώσεις από τις συνολικά 134 που χρειάσθηκε να γίνουν. Αυτές κυρίως αφορούσαν καθαιρέσεις περιφράξεων αλλά και βοηθητικών κτισμάτων. Λόγω των περιορισμών που επέβαλε ο covid-19, οι διαδικασίες εκτέλεσης των απαλλοτριώσεων καθυστερούσαν ενώ χρειάστηκε, σε μερικές περιπτώσεις, να γίνει και δικαστική αποβολή ιδιοκτητών που είχαν λάβει τις αποζημιώσεις που επιδίκασε το Δικαστήριο. Συνεπεία όλων αυτών, οι εργασίες άρχισαν τον Απρίλιο του 2021, μεσολάβησε το περυσινό καλοκαίρι που λόγω αυξημένης κίνησης μπήκε φρένο στην εκτέλεση εργασιών, ενώ οι τελευταίοι ιδιοκτήτες, έφυγαν από τις ιδιοκτησίες τους πριν τα Χριστούγεννα του 2021.

Τώρα πλέον, το «ορφανό χιλιόμετρο», βελτιούμενο, αποκτά δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας και αναβαθμισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά. Έτσι, «δένει» με το αμέσως προηγούμενο τμήμα του Οδικού Άξονα Κασσάνδρας, την οδό ταχείας κυκλοφορίας από τα Νέα Μουδανιά ως το «ορφανό», μήκους 4,2 χλμ που είχε δοθεί σε κυκλοφορία το 2017 αλλά και με το αμέσως επόμενο τμήμα, από την Ποτίδαια ως την Κασσάνδρεια, μήκους 17,5 χλμ., που είχε παραδοθεί το 2016.

Για την Χαλκιδική, η οποία από το Μάϊο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου δέχεται αριθμό τουριστών και επισκεπτών ως και πενταπλάσιο του μόνιμου πληθυσμού της, η βελτίωση του «ορφανού» και η κατασκευή όλων των συνοδών έργων, είναι πραγματικά μεγάλη υπόθεση. Άλλωστε, η Κασσάνδρα,  σε σχέση με τη Σιθωνία και την υπόλοιπη Χαλκιδική, είναι αυτή που παραλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των τουριστών και της εποχικής κυκλοφορίας οχημάτων.

Όπως επισήμανε ο κ. Κουτσούκος, με την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης εργολαβίας, δεν βελτιώνονται μόνο οι συνθήκες κυκλοφορίας των οχημάτων και η οδική ασφάλεια, αλλά συνεπεία αυτών, των καλύτερων και ασφαλέστερων προσβάσεων, ανεβαίνουν και οι αξίες των πάρα πολλών ακινήτων στην πέριξ περιοχή.

Η ταυτότητα του έργου

Το έργο έχει αναλάβει η «Μηχανική Περιβάλλοντος Α.Ε» για 5.266.316,80€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Το έργο περιλαμβάνει:

-Βελτίωση, διαπλάτυνση και ενίσχυση της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανιών – Καλλιθέας, σε μήκος 1,2 περίπου χλμ. (συμπεριλαμβανομένων των μικρού μήκους τμημάτων συναρμογής στα άκρα του) από τη Χ.Θ.4+200 μέχρι πριν τη Γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας (Χ.Θ. 5+240), με σκοπό την μετατροπή της υφιστάμενης δίιχνης οδού σε τετράϊχνη με διαχωρισμό της κυκλοφορίας.

-Κατασκευή παράπλευρου οδικού δίκτυο (SR) που θα αποτελείται από τον αριστερό παράπλευρο ολικού μήκους 3.150 μέτρων περίπου (εν επαφή με την αρτηρία στο μεγαλύτερο του μήκος), και τον δεξιό παράπλευρο εν επαφή με την αρτηρία, ολικού μήκους περίπου 300 μέτρων.

-Για την εξασφάλιση της σύνδεσης των παραπλεύρων με τα οικεία ρεύματα κυκλοφορίας άλλα και την εξυπηρέτηση των κινήσεων προς το τοπικό δίκτυο κατασκευάζονται (3) τρεις κυκλικοί ισόπεδοι κόμβοι (round abouts).

Επίσης, περιλαμβάνονται:

-Μικρά τεχνικά έργα (οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης)
– Δύο πεζογέφυρες
– Εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης,
-Εργασίες σήμανσης – ασφάλισης
-Εργασίες ηλεκτροφωτισμού κόμβων
-Εργασίες επένδυσης πρανών με φυτική γη και φύτευσή τους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top