Στο “κόκκινο” μεταφορές και εμπόριο με την Ιταλία

Στο “κόκκινο” μεταφορές και εμπόριο με την Ιταλία

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

«Κόκκινο χτύπησε» η Ιταλία για τις εταιρείες φορτηγών διεθνών μεταφορών, με τις επιχειρήσεις αυτές να είναι οι πρώτες που πλήττονται από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού covid 19, από το σύνολο του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών, o oποίος ήδη ετοιμάζεται για την επόμενη φάση της κρίσης που δοκιμάζει την παγκόσμια οικονομία.

«Σύντομα θα σταματήσουν τα δρομολόγια για την Ιταλία, ήδη δεν βρίσκουμε οδηγούς πρόθυμους να μεταφέρουν εμπορεύματα στη χώρα», δήλωσε στο GRTimes.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας ( ΟΦΑΕ) κ. Απόστολος Κενανίδης, προσθέτοντας ότι οι αυτοκινητιστές δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν πιθανό μπλοκάρισμα του οχήματός τους, για μέρες στην Ιταλία.

Κενανίδης: Δεν παίρνουν μέτρα στα λιμάνια

«Το χειρότερο είναι ότι από την ελληνική πλευρά, δεν λαμβάνονται μέτρα ελέγχου στα λιμάνια, για τον εντοπισμό πιθανών κρουσμάτων. Παρότι ο ιός κάνει θραύση στην Ιταλία, όταν τα φορτηγά αποβιβάζονται στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας ή της Πάτρας, δεν γίνεται ο παραμικρός έλεγχος από υγειονομικά συνεργεία. Υπάρχει κίνδυνος και δεν λαμβάνονται μέτρα στις πύλες εισόδου», κατήγγειλε ο πρόεδρος του ΟΦΑΕ.

Για τον κλάδο, το πλήγμα είναι μεγάλο αν συλλογιστεί κάποιος ότι η Ιταλία, μετά τη Γερμανία, είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τις μεγαλύτερες εμπορικές συναλλαγές με την Ελλάδα. Το πρόβλημα διογκώνεται με την ραγδαία εξάπλωση του covid 19 στην Ιταλία, αλλά ακριβή στοιχεία για τη μείωση του μεταφορικού έργου προς τη συγκεκριμένη χώρα δεν υπάρχουν, ελλείψει συνοριακών ελέγχων εντός Ε.Ε.

Πρόβλημα με χρονοκαθυστέρηση

Ο ελληνικός κλάδος μεταφορών- αποθηκεύσεων- logistics, δεν θα μείνει αλώβητος από τις επιπτώσεις του covid 19, αλλά οι επιπτώσεις στη χώρα μας αρχίζουν να γίνονται αισθητές με σημαντική καθυστέρηση, καθώς η παύση στη λειτουργία μεγάλων βιομηχανικών μονάδων τον προηγούμενο μήνα και το πάγωμα στη λήψη παραγγελιών, τώρα, σταδιακά, αρχίζουν να αφήνουν το αποτύπωμά τους στην αγορά.

Αν εξαιρεθούν τα φορτηγά διεθνών μεταφορών, οι θαλάσσιες και σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στη χώρα μας, ακόμη δεν νοιώθουν κραδασμούς από την αναστάτωση στην παγκοσμιοποιημένη αγορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εξυπηρετεί με το σιδηρόδρομο μεγάλο μέρος της μεταφοράς των φορτίων που φέρνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, δεν αντιμετωπίζει προβλήματα και οι όποιες αναστατώσεις αφορούν περισσότερο εμπορεύματα εξαγωγής. Mέχρι του παρόντος μάλιστα, το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καταγράφει αύξηση σε σύγκριση με το περυσινό πρώτο δίμηνο.

Κίνα: νοσεί ο παγκόσμιος τροφοδότης

Χωρίς καμία υπερβολή,  η Κίνα «αρρώστησε» με τον covid 19 και κρεβατώθηκε η παγκόσμια οικονομία. Έκλεισαν εργοστάσια, σταμάτησαν φορτώσεις εμπορευμάτων στα λιμάνια, μία κινητοποίηση που έπληξε και εξαγωγικές ελληνικές εταιρείες που έστελναν στην ασιατική υπερδύναμη από τρόφιμα ως και μάρμαρα.

Όπως είπε ο κ. Γιώργος Ηλιάδης της «Ηλιάδης Μεταφορές ΑΕ» και αντιπρόεδρος του ΕΕΘ, η μείωση στην παραγωγή και το εμπόριο της ασιατικής υπερδύναμης, αναπόφευκτα θα γίνει αισθητή και στη χώρα μας, αλλά με χρονοκαθυστέρηση και, σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη και τη βόρειο Ελλάδα, σε μικρότερη έκταση από ότι στον Πειραιά και τον ΟΛΠ.  Στη δική μας περιοχή, οι επιπτώσεις σε τούτη τη φάση πλήττουν τις οδικές μεταφορές.

ΟΛΘ: Μικρή η πτώση στα containers

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο άλλωστε είναι τροφοδοτικό, παρατηρείται μία μικρή κάμψη της κίνησης στο container terminal, η οποία ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί.

Η ΟΛΘ Α.Ε. βρίσκεται σε εγρήγορση και παρακολουθεί τις εξελίξεις στις θαλάσσιες μεταφορές, επισημαίνοντας παράλληλα πως στα συμβατικά φορτία δεν σημειώνεται η όποια μείωση στη διακίνηση.

Απ. Δερμεντζής: Μπροστά μας το πρόβλημα

Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης και επικεφαλής του Γραφείου της ναυτιλιακής Evergreen κ.Απόστολος Δεμερτζής, τόνισε ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού, με θαλάσσιες μεταφορές από Κίνα, δεν μπορεί να αγγίξει την Ελλάδα, καθώς ένα container ship για να πιάσει στον Πειραιά κάνει 22-23 ημέρες και σχεδόν ένα μήνα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

«Τώρα θα αρχίσει να φαίνεται το πρόβλημα στις δικές μας αγορές, λόγω της παύσης της παραγωγής σε βιομηχανίες της Κίνας, τον προηγούμενο μήνα. Με τα μέτρα δε που λήφθηκαν στη χώρα αυτή,  με τα containers που έχουν συσσωρευτεί στα λιμάνια, θα εκδηλωθεί αναπότρεπτα και θέμα διαχείρισης των εμπορευμάτων», είπε ο κ. Δεμερτζής προσθέτοντας:

«Πάντως μέχρι σήμερα, οι επιπτώσεις του covid 19 δεν έχουν ουσιαστικά αγγίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθώς η διακίνηση εμπορευμάτων προς και από την Ευρώπη, γίνεται από τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας, από όπου τα containers συνεχίζουν το ταξίδι τους με φορτηγά».

Ο κ. Δεμερτζής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα μέτρα που λαμβάνονται από τα Ναυτικά Πρακτορεία, τα οποία στο πλαίσιο των κατευθύνσεων που δίνονται από τις υγειονομικές αρχές, προτρέπουν τους υπαλλήλους τους να εργάζονται από το σπίτι, ειδικά τις μητέρες με μικρά παιδιά.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top