Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και Β.Α. Αιγαίο στα φτερά των υδροπλάνων

Tags#: Καβάλα

Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και Β.Α. Αιγαίο στα φτερά των υδροπλάνων

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων σε νησιά του Β.Α. Αιγαίου, αλλά και τη σύνδεση με υδροπλάνα, της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική και το Άγιο Όρος,  αλλά και τις βόρειες Σποράδες, υποστηρίζει ο κ. Τάσος Γκόβας, δ/νων σύμβουλος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» μίας από τις δύο εταιρείες που θέλουν να αναπτύξουν την πολλά υποσχόμενη αγορά των συγκεκριμένων μεταφορικών μέσων στη νησιωτική  αλλά και ηπειρωτική χώρα.

Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», είναι η εταιρεία που αδειοδότησε τα τρία πρώτα υδατοδρόμια στην Ελλάδα, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ έχει αναλάβει τις αδειοδοτήσεις ακόμη 34. Μάλιστα, όπως πληροφορήθηκε το GrTimes.gr, η Εταιρεία, σε κοινοπραξία με την «Ηellenic Seaplanes», αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος του μεγάλου έργου που προκήρυξε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τις αδειοδοτήσεις 20 υδατοδρομίων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.

Ωστόσο, η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», έχει στρέψει το ενδιαφέρον της και στο βορειοελλαδικό χώρο, καταθέτοντας μάλιστα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε., τον τεχνικό φάκελο υδατοδρομίου, τον πρώτο με το νόμο 4568/2018, με σκοπό βεβαίως την έκδοση αδείας ίδρυσης υδατοδρομίου στο επιβατικό λιμάνι της πόλης.

Σημειώνεται ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της  «Ελληνικά Υδατοδρόμια» μετέχουν ο ιδρυτής της κ. Τάσος Γκόβας, η «Κ2 Smart Jets», η «Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΑΕΒΕ» , η «Chatziandronis Aerospace & Touristic» και η «ΑΚΤΩΡ Facility Management».

Η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» εξειδικεύεται στην μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων, ενώ ο επιχειρησιακός της σχεδιασμός δεν προβλέπει την απόκτηση υδροπλάνων.

Δίκτυο υδατοδρομίων στο Β.Α. Αιγαίο

Ο κ. Γκόβας άρχισε να απαντά σε ερωτήσεις λέγοντας, ότι πέραν της Καβάλας, σε δίκτυο υδατοδρομίων  στη βόρεια Ελλάδα – νησιωτική και ηπειρωτική- βλέπει να εντάσσονται Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική με ένα ή και περισσότερα υδατοδρόμια. Μάλιστα υποστήριξε ότι στη Θεσσαλονίκη, υδατοδρόμιο θα μπορούσε να δημιουργηθεί κοντά στην περιοχή του αεροδρομίου ή και σε Νέα Κρήνη- Καλαμαριά.  

Υπενθυμίζεται ότι βάσει νόμου άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου μπορεί να εξασφαλίσει μόνο φορέας του δημοσίου, οπότε αποκλείονται τα λιμάνια που έχουν περάσει σε ιδιώτες ( ΟΛΠ και ΟΛΘ), εκτός και εάν αυτά, μετέχουν σε νέες εταιρείες στις οποίες το πλειοψηφικό μετοχικό ποσοστό θα ανήκει σε φορέα του δημοσίου.  Από την άλλη πλευρά, οι Οργανισμοί Λιμένων που είναι ανώνυμες εταιρείες του δημοσίου όπως και τα Λιμενικά Ταμεία , μπορούν επίσης μέσω μεικτών σχημάτων, να συνεργαστούν με ιδιωτικές επιχειρήσεις, για το φορέα λειτουργίας των υδατοδρομίων.

«Περιμένουμε, όπως τονίσθηκε από πλευράς υπουργών ( σ.σ. Άδωνις Γεωργιάδης και Γιάννης Κεφαλογιάννης) να επιλυθούν άμεσα τα ζητήματα που εκκρεμούν. Ο νόμος 4568 που ψηφίσθηκε το 2018, δεν μπορεί να εφαρμοστεί γιατί δεν έχουν εκδοθεί έξι εφαρμοστικές ΚΥΑ. Υπάρχουν επίσης ζητήματα εκπαίδευσης, λειτουργίας υδατοδρομίων σε υπό παραχώρηση μαρίνες και άλλα. Περιμένουμε λοιπόν λύσεις», υπογράμμισε ο κ. Γκόβας.

Ο CEO της «Ελληνικά Υδατοδρόμια»  επισήμανε το πόσο σημαντική είναι η δημιουργία δικτύων για την ανάπτυξη των μεταφορών με υδροπλάνα. Χωρίς δίκτυα, δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη δραστηριότητα. Και η Ελλάδα, μία νησιωτική χώρα και χώρα τουριστικά ανεπτυγμένη, δεν έχει μπορέσει ως σήμερα, με ευθύνη του κράτους, να ανοίξει αυτή την αγορά παρότι υπάρχει εκφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Πρώτα Ιόνιο, ακολουθεί το Νότιο Αιγαίο

«Η περιοχή που προπορεύεται είναι το Ιούνιο. Έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα , Παξούς και Πάτρα και εκτιμώ ότι μέχρι την άνοιξη του 2020 θα έχει πάρει άδειες και σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι. Με τουλάχιστον επτά υδατοδρόμια στο Ιόνιο, η λειτουργία γίνεται βιώσιμη και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από αερομεταφορείς», είπε ο κ. Γκόβας προσθέτοντας:

«Στην ανάπτυξη δικτύων υδατοδρομίων, μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά οι Περιφέρειες, αντί να περιμένουμε να αναλάβουν πρωτοβουλίες τα Λιμενικά Ταμεία. Στη βάση αυτής της συλλογιστικής προτείνουμε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου να αναλάβει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για τις αδειοδοτήσεις. Κάτι ανάλογο με αυτό που ξεκίνησε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου».

O κ. Γκόβας εκτιμά ότι βιώσιμο στο Β.Α. Αιγαίο θα ήταν ένα δίκτυο με 10 υδατοδρόμια, ενώ είναι αυτονόητο το ενδιαφέρον για συνδέσεις με υδροπλάνα των νησιών με Καβάλα, Αλεξανδρούπολη αλλά και της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης με τις βόρειες Σποράδες.

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top