Το 72% του τζίρου του έχασε ο τουρισμός της Χαλκιδικής

Το 72% του τζίρου του έχασε ο τουρισμός της Χαλκιδικής

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Το 92% των επιχειρήσεων στη Χαλκιδική είδε το τζίρο του να μειώνεται εξ’ αιτίας της πανδημίας, με το μέσο όρο της μείωσης στο νομό να φτάνει το 60% και το χειρότερο πλήγμα να δέχονται οι τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς σε αυτές, σε όσες τουλάχιστον λειτούργησαν, η μείωση του τζίρου έφτασε στο 72%.

Τα παραπάνω είναι μόνο ορισμένα από τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα που έκανε η Interview για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής και με την οποία διερευνήθηκαν οι συνέπειες της πανδημίας στις επιχειρήσεις του νομού. Η έρευνα έγινε τον Αύγουστο, σε 520 επιχειρήσεις μέλη του Επιμελητηρίου. 

“Ξεκινήσαμε ένα καλοκαίρι του covid- 19, έχοντας ελπίδα και στις 19 Αυγούστου, με την ανακοίνωση των μέτρων για τη Χαλκιδική, η ελπίδα έσβησε. Υπάρχει απαισιοδοξία από πλευράς επιχειρηματιών και επαγγελματιών”, επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ. Γιάννης Κουφίδης κάνοντας αναφορά στην απάντηση, σύμφωνα με την οποία το 55% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η ελληνική οικονομία θα μπει σε τροχιά ανάπτυξης μετά το 2023, ενώ οι κάπως πιο “αισιόδοξοι”, βλέπουν επιστροφή στην ανάπτυξη το 2023.

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής,  ετοιμάζεται να ζητήσει τη στήριξη των επιχειρήσεων του νομού, στη βάση συγκεκριμένων μέτρων που θα προτείνει, μετά την αυριανή ευρεία σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί με τους εκπροσώπους όλων των επιχειρηματικών και επαγγελματικών συλλόγων του νομού. 

Μεγάλοι χαμένοι, τουρισμός και εστίαση

Την ευρήματα της έρευνας παρουσίασε για την  Ιnterview, ο κ. Δημήτρης Βασιλειάδης, κάνοντας παράλληλα κρίσιμες επισημάνσεις. 

Απώλεια Τζίρου: Η μέση μείωση τζίρου διαμορφώθηκε στο 60% στο πρώτο εξάμηνο 2020. Στον τουρισμό έφτασε το 72%, στη μεταποίηση το 58%, στις υπηρεσίες (πολλές συνδέονται με τον τουρισμό) στο 57% και, στο εμπόριο, στο 54%. 

Η Νότια Χαλκιδική, σαν τουριστική περιοχή, δέχθηκε μεγαλύτερο πλήγμα με τη μέση μείωση του τζίρου να φτάνει στο 61%, όταν στη Βόρεια, ήταν στο 57%.

Στο σημείο αυτό, ο κ. Κουφίδης, απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση, τόνισε ότι από τα τουριστικά καταλύματα- ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα-  το 40% δεν άνοιξε για τη σεζόν, ενώ πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες περίμεναν μία εξαιρετικά καλή χρονιά, βάσει προβλέψεων και, έκαναν επενδύσεις ανακαίνισης και επεκτάσεων, βρίσκονται πλέον σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση. 

Πολλές τουριστικές επιχειρήσεις έχουν βγει προς πώληση, ενω μέσα σε ένα χρόνο, έχει μειωθεί και η αξία τους στην αγορά επειδή δεν υπάρχει ζήτηση αφού οι προβλέψεις, για τον τουρισμό βλέπουν ανάκαμψη το 2022 (το 45% των ερωτηθέντων).

Απολύσεις: Απολύσεις έκανε μόνο το 13% των επιχειρήσεων, ενώ το 50% ανέφερε ότι διατήρησε το προσωπικό του, όταν το 37% δεν έχει προσωπικό επειδή είναι πολύ μικρές οικογονειακές επιχειρήσεις και αυταπασχολούμενοι. 

Όπως τονίσθηκε, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η διατήρηση προσωπικού συνδέεται και με τους όρους των προγραμμάτων στήριξης της κυβέρνησης, ενώ , πέραν αυτού, πολλοί επιχειρηματίες δεν έκαναν προσλήψεις λόγω της κρίσης. 

Μέτρα της Πολιτείας: To 77% των επιχειρήσεων έκανε χρήση των υποστηρικτικών μέτρων, αλλά το 73% δηλώνει λίγο ως καθόλου ικανοποιημένο από αυτά. 

Δάνεια και παρεμβάσεις:  Οι επιχειρηματίες “έχουν θέμα” με τις Τράπεζες και τα δάνεια, με το 32% να ζητάει από την κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλία για να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση. Το 25% θέλει πάγωμα σε δόσεις και προσαυξήσεις, το 15% αναβολή κατασχέσεων. 

Επανεκκίνηση της Οικονομίας: Η σημαντική βοήθεια, για το 28% των ερωτηθέντων, θα είναι η μείωση του ΦΠΑ, ενώ αμέσως μετά με 19% ακολουθεί η κατάργηση της προκαταβολής φόρους και, με 18% η μείωση των φορολογικών συντελεστών στο εισόδημα. 

Οι υπόλοιπες ερωτήσεις της έρευνας αφορούσαν το Επιμελητήριο και τη λειτουργία του. Από αυτές προκύπτει η ενημέρωση από το Διαδίκτυο αλλά και η άμεση, απευθείας επικοινωνία των μελών, με τον φορέα.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top