Ξεκίνησε το 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: “Η μαθητική καινοτομία στην εποχή του κορωνοϊού”

Ξεκίνησε το 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: “Η μαθητική καινοτομία στην εποχή του κορωνοϊού”

“Άλλος αέρας” φυσά στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που ξεκίνησε σήμερα 20 Απριλίου στο ΝΟΗΣΙΣ και ολοκληρώνεται στις 23 Απριλίου διαδικτυακά.

 Τον θεσμό του Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που συμπληρώνει φέτος 13 χρόνια ζωής και διεξάγεται για δεύτερη χρονιά διαδικτυακά λόγω της πανδημίας, χαιρέτισαν μεταξύ άλλων  , o Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστος Δήμας ο οποίος  αναφέρθηκε σε λαμπρά παραδείγματα νεανικής καινοτομίας που έδωσαν εκπληκτικά επιχειρηματικά και καινοτόμα αποτελέσματα όπως η Google, το Facebook και η Apple.

Ο Γενικός Γραμματέας της ΓΓΕΤ Αθανάσιος Κυριαζής, εξήρε τον ρόλο του ΝΟΗΣΙΣ στην Εκπαίδευση, την Τεχνολογία και την καινοτομία όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη, αλλά για ολόκληρη τη χώρα και κάλεσε τους μαθητές να το επισκεφτούν όταν οι καταστάσεις το επιτρέψουν.

Από την πλευρά του ο νέος Γενικός Γραμματέας Α /Θμιας και Β/Θμιας Εκπαίδευσης και ΕΑΕ του Υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης ,ένας από τους ανθρώπους που έχουν ζήσει τον θεσμό του Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής  λόγω της προηγούμενης ιδιότητάς του ως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αναφέρθηκε στη σημασία που έχει η βιωματική εκπαίδευση για τους μαθητές , τονίζοντας τη μοναδική ευκαιρία που τους παρέχει το Συνέδριο

Από την πλευρά του ΔΣ του ΝΟΗΣΙΣ , ο Γενικός Γραμματέας Αναστάσιος Μολοχίδης καλωσόρισε στις εργασίες του τριήμερου Συνεδρίου τους 900 μαθητές και τους 180 εκπαιδευτικούς από την Κεντρική Μακεδονία, οι οποίοι σε 16 συνεδρίες που πραγματοποιούνται από τις 20 έως και τις 23 Απριλίου θα παρουσιάσουν 100 πρωτότυπες εργασίες. Στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής συμμετέχουν για πρώτη φορά και μαθητές από την Ζωγράφειο Σχολή της Κωνσταντινούπολης.

Το ΝΟΗΣΙΣ υποστηρίζει έμπρακτα την καινοτομία

Με την οικονομική υποστήριξη του ΝΟΗΣΙΣ , όπως εξήγησε ο Γενικός Διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ Θανάσης Κοντονικολάου, κατασκευάστηκε η συσκευή απολύμανσης αέρα , την οποία παρουσιάζουν στο Συνέδριο οι μαθητές   Γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ. Υπεύθυνοι του project είναι οι καθηγητές Φίλιππος Κουτσάκας και Μανώλης Κοσμίδης . Όπως είπε  κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του project ο εκπαιδευτικός Μανώλης Κοσμίδης «στο διατηρητέο κτίριο που στεγαζόμαστε δεν έχουμε καλό αερισμό. Η ομάδα συνδύασε ΙΟΤ τεχνολογίες με τα έξυπνα τηλέφωνα και άλλες απλές οικιακές συσκευές , όπως εξαεριστήρες τζαμιού και καθαριστές αέρα, με φίλτρο HEPA και κατάφερε να κατασκευάσει μια συσκευή καθαρισμού του αέρα, ιδιαίτερα χρήσιμη ειδικά τώρα που γνωρίζουμε ότι ιοί όπως ο κορονοϊός μεταφέρεται μέσω των αιωρούμενων σωματιδίων. Τώρα η ομάδα μετατρέπει την ιδέα σε κοινωφελή επιχείρηση».

Οι εργασίες των μαθητών ομαδοποιούνται ως εξής:

Εφαρμογές μαθητών με στόχο την κοινωνική προσφορά

Οι μαθητές της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν σειρά εφαρμογών, ώστε να βελτιώνεται η καθημερινότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς προτείνει το ρομπότ-αμφίδρομο μεταφραστή Braille, που προορίζεται για τυφλούς

4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς μας παρουσιάζει android εφαρμογή για ανθρώπους με μειωμένη όραση, ώστε να προσαρμόζονται στο φυσικό τους περιβάλλον μέσω αισθητήρων. Το ίδιο σχολείο έχει ετοιμάσει και μια πρωτότυπη εφαρμογή android για εύρεση ράμπας σε πεζοδρόμια για άτομα με αναπηρία.

Οι μαθητές από το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δημιούργησαν μια εφαρμογή με την οποία άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης διευκολύνονται ώστε να αναγνωρίσουν τα χρώματα.

Μια διαδραστική εφαρμογή, η οποία απευθύνεται σε άτομα με  ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση και μπορεί να μετατρέψει ένα οποιοδήποτε κείμενο σε αρχείο ήχου – με το πάτημα ενός κουμπιού – είναι η πρόταση από τους μαθητές του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης.

Οι μαθητές της σύμπραξης σχολείων του  5ου και 1ου ΓΕΛ Σερρών,  του 1ου ΕΠΑΛ Καβάλας και του ΕΕΕΕΚ Σερρών, κατασκεύασαν το ρομπότ «ΠΑΙΣ», το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη στήριξη, την ανάπτυξη και την έκφραση δεξιοτήτων παιδιών που έχουν αυτισμό και κινητικά προβλήματα.

 

Η κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον

Η κλιματική αλλαγή και οι ραγδαίες πλέον αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας, είναι ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερο την ανθρωπότητα και γίνεται αφορμή για να αναπτύξουν τα παιδιά την ευρηματικότητα και την καινοτομία τους.

Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου, παρουσιάζουν το σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιάς σε δασικές εκτάσεις με χρήση αισθητήρων ανίχνευσης καπνού και ελέγχου θερμοκρασίας, ενώ παράλληλα υπάρχει εποπτεία από μη   επανδρωμένο μέσο ελέγχου.

Έναν ιδιαίτερο σεισμογράφο – γεώφωνο μας προτείνουν οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς, ο οποίος μέσω ενός συστήματος μέτρησης μηχανικών δονήσεων και μηχανικών ταλαντώσεων μάζας ελατηρίου καθώς και λογισμικού επεξεργασίας σήματος πραγματοποιεί μετρήσεις σεισμικών κυμάτων.

Τους δικούς τους μετεωρολογικούς σταθμούς έχουν κατασκευάσει οι μαθητές από το Γυμνάσιο Βιωματικής Μάθησης και από το Πειραματικό Γυμνάσιο του ΑΠΘ με συλλογή και επεξεργασία μετεωρολογικών δεδομένων μέσω μικροεπεξεργαστών  και ειδικού λογισμικού.

Ρομπότ, Τεχνητή Νοημοσύνη και 3DBluetooth ηχείο

Την δική του πρόταση για τον Μελλοντικό Φύλακα Σχολείου έχει το 1ο ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, αναγνωρίζοντας πρόσωπα μαθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού για τον έλεγχο της πρόσβασης και την προστασία της σχολικής μονάδας.

Μία εφαρμογή από το Λύκειο του Κολλεγίου Ανατόλια, μας υπόσχεται έλεγχο και πρόληψη επιβλαβών συνηθειών κατά την πολύωρη χρήση υπολογιστή.

Μαθητές από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας προτείνουν το σύστημα ασύρματης επίβλεψης ολιγομελών ομάδων, προτρέποντας  εκπαιδευτικούς να το χρησιμοποιήσουν για τον έλεγχο της παρουσίας των μαθητών τους και για την έγκαιρη ειδοποίηση, σε περίπτωση απομάκρυνσης ενός μαθητή.

Ομάδα μαθητών από το ΕΚ Ευόσμου προσομοίωσε και μοντελοποίησε τα σχολικά εργαστήρια των επαγγελματικών λυκείων διατυπώνοντας  προτάσεις και βελτιώσεις σχεδίασης μέσω ενός ειδικού λογισμικού.

Μία ρομποτική κατασκευή από την σύμπραξη Γυμνασίου Κοπανού και 2ουΓυμνασίου Νάουσας φιλοδοξεί να κάνει πιο εύκολο το δίπλωμα ρούχων στο σπίτι, ενεργώντας αυτόματα, μόλις ο αισθητήρας αντιληφθεί την κίνηση του χεριού.

Οι μικροίμαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας δημιουργούν ένα τριασδιάστατο μπρελόκ ενώ μαθητές του Γυμνασίου Βιωματικής Μάθησης, παρουσιάζουν ένα δικό τους δημιούργημα: ένα 3DBluetooth ηχείο, πλήρως λειτουργικό.

Δεκάδες άλλες εργασίες θα παρουσιαστούν μέσα στο τετραήμερο 20-23 Απριλίου. Παιχνίδια γνώσεων και ψυχαγωγίας, εφαρμογές για κινητά, ρομποτικές κατασκευές, έρευνες και δημοσκοπήσεις, projectsγια την ασφάλεια στο διαδίκτυο, ιστορικές οπτικοακουστικές έρευνες για την επέτειο των 200 ετών από το 1821,  μαθητικοί ιστότοποι, ηλεκτρονικά μαθητικά έντυπα, animation, comicsκαθώς και μουσικές εφαρμογές.

 

Η επανάσταση του 1821 εμπνέει τους μαθητές.

Από τις εργασίες του 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής δεν θα μπορούσε να λείπει η Ελληνική Επανάσταση του 1821 και ο εορτασμός της με αφορμή την συμπλήρωση 200 χρόνων από την εκδήλωσή της.

Οι μαθητές με πρωτότυπες εργασίες και αξιοποιώντας τα σύγχρονα εργαλεία της τεχνολογίας έδωσαν μια νέα οπτική στην ιστορία .

  • Στην κατηγορία εφαρμογές παρουσιάζεται η εργασία Η επανάσταση του 1821 μέσα από το Scratch του 7oυ Σχολείου Αμπελοκήπων και το έργο 1821-Τέσσερα ψηφία «ξεσηκώνονται» για να «προγραμματίσουν» την Επανάσταση από το Δημοτικό Σχολείο Φρυγανιώτη. Επίσης η ομάδα μαθητών του 6ου Δημοτικού Σχολείου εμπνέονται και δημιουργούν μία ιδιαίτερη εφαρμογή για το 1821 και την Ελληνική Επανάσταση
  • Στην κατηγορία Gameland, το Δωμάτιο Απόδρασης 1821 από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας. Επιπλέον παιχνίδια scratch εμπνευσμένα από το 1821 έχουμε από το 2ο Δημοτικό Σχολείο και το 7ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων.
  • Στην κατηγορία websites οι μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς  παρουσιάζουν την εργασία τους με τίτλο Ταξιδεύοντας προς την Ελευθερία Ιστορικός περίπατος σε πρόσωπα και γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Δημιουργείται ένας ιδιαίτερος Ιστότοπος , με τίτλο «Το 1821 στα παλιά αναγνωστικά του Δημοτικού Σχολείου» από  9ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης. Ενώ μία σύμπραξη σχολείων της Πιερίας – 2οΔημ Σχολείο Κολινδρού, 2οΔημΣχολείοΛιτοχώρου- 9ο Δημοτικό Σχολείο Κότρινας και Δημοτικό Σχολείο Ελάφου-Εξοχής μας μεταφέρουν στο 1821 στα παλιά αναγνωστικά.

Τέλος το Γυμνάσιο Φρυγανιώτη μας βάζει στο κλίμα για την μεγάλη γιορτή της Ελευθερίας.

 

Για τη μετάδοση

Το συνέδριο μεταδίδεται ζωντανά μέσω του καναλιού Youtube της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας& Β/θμιαςΕκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στην ιστοσελίδα: www.math-syn-pli.gr.Παράλληλα μεταδίδεται και μέσω της Υπηρεσίας Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου καθώς και μέσω  των social media του ΝΟΗΣΙΣ.

Για άλλη μία χρονιά χορηγός Επικοινωνίας θα είναι η δημόσια τηλεόραση ΕΡΤ3και οι δημόσιοι ραδιοφωνικού σταθμοί 102FM& 958FM.

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής.

Το συνέδριο διοργανώνεται υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 Όλο το πρόγραμμα του Συνεδρίου 

https://www.noesis.edu.gr/wp-content/uploads/2021/03/synedrio-program-3.pdf

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top