Έχοντας απώτερο στόχο την ανάπτυξη του βιώσιμου πολιτιστικού τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, το έργο XpRience Thess αναπτύσσει ένα εναλλακτικό τουριστικό προϊόν συνδέοντας τον τουρισμό, τον πολιτισμό και τη δημιουργική βιομηχανία. Σήμερα, πραγματοποιείται το πρώτο διαδικτυακό workshop με θέμα Ενημέρωση Χρηστών Διαδραστικών Εφαρμογών Πολιτιστικού Περιεχομένου.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου ([email protected])
Ένα καινοτόμο τουριστικό προϊόν το οποίο αποσκοπεί στην ανάδειξη του πολιτιστικού κεφαλαίου της Θεσσαλονίκης και στην κατάλληλη τουριστική αξιοποίησή του, ενσωματώνοντας παράλληλα προϊόντα της δημιουργικής βιομηχανίας αναπτύσσεται μέσα από το έργο XpRience Thess.
Στόχοι του έργου είναι:
α. Η ανάπτυξη ψηφιακού υλικού Εκτεταμένης Πραγματικότητας που θα απεικονίζει 10 σημεία ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος στις περιπατητικές διαδρομές. Με τη βοήθεια του υλικού αυτού, τα άτομα που θα συμμετέχουν στις διαδρομές θα έχουν την αίσθηση ότι ταξιδεύουν στην ιστορία της πόλης του προηγούμενου αιώνα
β. Η δημιουργία τριών ολοκληρωμένων πακέτων πολιτιστικού τουρισμού, τα οποία θα περιλαμβάνουν την ιστορία των διαφορετικών κοινοτήτων της Θεσσαλονίκης, αποτυπώνοντας το πολιτιστικό μωσαϊκό της πόλης κατά τον προηγούμενο αιώνα
γ. Η ψηφιακή απεικόνιση επιπλέον σημείων ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, μετά τη λήξη του Έργου
δ. Η αύξηση τουριστικής ροής, με βάση τις τάσεις και τα στοιχεία επισκεψιμότητας από συγκεκριμένες εθνικές ομάδες, δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου.
ε. Η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης με τρόπο ξεχωριστό, που αναμφίβολα θα φωτίζει και άλλες πτυχές στην ιστορία της πόλης, δίνοντας νέα δυναμική στον κλάδο του τουρισμού, με έμφαση στον βιώσιμο τουρισμό.
Τουριστικά προϊόντα με ιστορικό /πολιτιστικό χαρακτήρα
Το Έργο στοχεύει στη δημιουργία ενός εναλλακτικού προϊόντος μέσω ενός συνεργατικού σχήματος από φορείς που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και της πληροφορικής.
Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr το τουριστικό προϊόν που θα αναπτυχθεί αφορά ξεναγήσεις σε 10 ή περισσότερα σημεία ιστορικού/πολιτιστικού ενδιαφέροντος εντός της πόλης της Θεσσαλονίκης. Οι επισκέπτες παράλληλα με την ξενάγησή τους θα έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν την εμπειρία τους με στοιχεία Εικονικής ή Επαυξημένης Πραγματικότητας (VR/AR) ενώ το ψηφιακό υλικό που θα συνοδεύει τις περιπατητικές διαδρομές θα αποτελείται από 3D animations, videos, audios/αφηγήσεις σχετικά με σημαντικά ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν την κοινωνικοοικονομική ζωή της πόλης κατά την περίοδο 1850-1950 και διαμόρφωσαν τη σύγχρονη κοινωνική, πολεοδομική και αρχιτεκτονική της όψη.
Επιπρόσθετα, θα αναπτυχθεί εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που θα λειτουργεί ως χάρτης/οδηγός τουριστικών διαδρομών με Επαυξημένη πληροφορία σε τρεις διαστάσεις.
Οι εταίροι
Τρεις είναι οι εταίροι που ‘τρέχουν’ το έργο XpRience Thess, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και της πληροφορικής. Πρόκειται για την εταιρία Mazi Travel & Events διακεκριμένη στο χώρο του τουρισμού με 30 χρόνια εμπειρίας και εξειδίκευση στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών στον εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό.
Δεύτερος εταίρος είναι το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) ένας από τους κορυφαίους φορείς της Ελλάδας στους τομείς της πληροφορικής, της τηλεματικής και των τηλεπικοινωνιών, με μακρά εμπειρία σε πολυάριθμα ευρωπαϊκά και εθνικά έργα και τρίτος εταίρος είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) το μεγαλύτερο ελληνικό πανεπιστήμιο το οποίο περιλαμβάνει 10 σχολές, που συγκροτούνται από 40 τμήματα και 1 μονοτμηματική σχολή.
Το πρώτο διαδικτυακό workshop
Tην ευκαιρία να γνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του XpRience Thess, τις Εφαρμογές Εικονικής & Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR/VR) που ενσωματώνονται στις τρεις θεματικές περιπατητικές διαδρομές ξενάγησης θα έχουν όλοι όσοι συμμετέχουν στο σημερινό πρώτο διαδικτυακό workshop του Έργου. Παράλληλα, θα έχουν τη δυνατότητα να το εξετάσουν ως παράδειγμα, αναφορικά με τα οφέλη των τουριστικών προϊόντων που ενσωματώνουν στοιχεία πολιτιστικά και τεχνολογίας.
Το online workshop θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Πέμπτη 26 Ιανουαρίου, μεταξύ 15.00 – 17.00, μέσω του συνδέσμου: https://meet.google.com/fsi-xapj-hbe?pli=1 ενώ κατά τη συζήτηση που θα ακολουθήσει οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα για ερωτήσεις, αλλά και να συνεισφέρουν με τις δικές τους ιδέες και προτιμήσεις για τις περιπατητικές διαδρομές ξενάγησης μέσω ενός online ερωτηματολογίου.
Σημειώνεται ότι Έργο XpRience Thess υλοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης Επενδυτικά Σχέδια Καινοτομίας της Κεντρικής Μακεδονίας και είναι συγχρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της ΕΕ και από Εθνικούς Πόρους. Η διάρκεια του Έργου είναι 24 μήνες (8 Οκτ. 2021 – 7 Οκτ. 2023) και το ποσό της συνολικής χρηματοδότησης είναι € 371.983.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Money Show 2023 – Νέες τάσεις στον τουρισμό: Φιλοξενία, γαστρονομία, αθλητισμός
Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας: Ανάμεσα στις 15 καλύτερες ομάδες του κόσμου (ΦΩΤΟ)
Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Το μάρκετινγκ είναι το ‘οξυγόνο’ για τον προορισμό