Ζέρβας: «Ας βγει κάποιος να πει ότι ο Ζέρβας δεν έχει όραμα και δεν δουλεύει»

Ζέρβας: «Ας βγει κάποιος να πει ότι ο Ζέρβας δεν έχει όραμα και δεν δουλεύει»

«Αν δεν πας για πρωτάθλημα, δεν καταφέρνεις τίποτα. Αν συμβιβάζεσαι με το λίγο, με το μέτριο, δεν μπορεί να γίνει τίποτα», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας για την έως τώρα θητεία του και το όραμά του για το δήμο. Μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για «ψήφο εμπιστοσύνης στη Θεσσαλονίκη», αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν την πόλη, αλλά και τις κινήσεις που μεταμορφώνουν τις γειτονιές και βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.

«Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκες, αυτή τη στιγμή πηγαίνει πολύ καλά και έπρεπε εμείς, ως δημοτική αρχή, να φροντίσουμε από τη μια την καθημερινότητα του πολίτη –φωτισμός, ασφαλτοστρώσεις, πράσινο κ.α.- και από την άλλη τα μεγαλύτερα έργα της πόλης. Αυτή τη στιγμή, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο κέντρο του επενδυτικού και αναπτυξιακού ενδιαφέροντος, αλλά πρέπει να τρέξει πάρα πολύ γρήγορα, για να φτάσει τις υποδομές και την ποιότητα της καθημερινότητας στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο», σημείωσε ο κ. Ζέρβας, σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Μεσημέρι στον Flash», με τους Θεόδωρο Παπαδόπουλο και Γιάννη Χαβιανίδη.

«Σημαντικό έργο παρά τις αντιξοότητες»

Ερωτηθείς για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η διοίκησή του στα πρώτα 2,5 χρόνια θητείας της, εν μέσω πανδημίας, ενεργειακής κρίσης και ακρίβειας, ο κ. Ζέρβας σημείωσε:

«Έχουμε αποδείξει, πως ό,τι περνά από το χέρι μας, το κάνουμε. Ποιος θα φανταζόταν ότι θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε πανδημία, ενεργειακή κρίση, ότι ο πληθωρισμός θα ήταν στο 10% και η βενζίνη στα 2,60 ευρώ, ποιος θα φανταζόταν ότι θα μιλούσαμε για μία επισιτιστική κρίση; Είναι αντιξοότητες όχι μόνο για τον κάθε πολίτη, αλλά και για το δήμο, που αποτελεί έναν τεράστιο οργανισμό. Ωστόσο, όλο αυτό το διάστημα όχι μόνο δεν μείναμε πίσω σε καμία υπηρεσία, από την καθαριότητα έως το πράσινο και τις ασφαλτοστρώσεις, αλλά προχωρήσαμε και στην προετοιμασία των μεγάλων project της πόλης, τη ΔΕΘ, το διαγωνισμό για τον άξονα της Αριστοτέλους, το ντεκ της παλιάς παραλίας, τους στάβλους Παπάφη, το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, την πλατεία Διοικητηρίου, το Μετρό που προχωράει».

«Ψήφος εμπιστοσύνης στη Θεσσαλονίκη»

«Προσωπικά, είμαι από αυτούς που πατάνε γκάζι. Θέλω να τρέχω, πιστεύω στην πόλη μου, όπως και πολλοί εντός και εκτός της Θεσσαλονίκης. Στις επαφές μου στην Αθήνα, όλοι μου λένε πόσο καλά πηγαίνει η Θεσσαλονίκη. Οι επενδύσεις που γίνονται στην πόλη, τα ξενοδοχεία που ανοίγουν, οι εταιρείες που έρχονται, όλα αυτά δείχνουν μία ψήφο εμπιστοσύνης», σημείωσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη μνεία και στον τουρισμό, λέγοντας:

«Βλέπουμε στους δρόμους παρέες τουριστών από χώρες που δεν βλέπαμε τόσο συχνά. Βλέπουμε τουρίστες από το Ισραήλ και τα Βαλκάνια, αλλά –πλέον- και από ευρωπαϊκές χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία. Έχουμε κρουαζιερόπλοια. Το κενό των Ρώσων τουριστών καλύφθηκε με τους τουρίστες αυτών των χωρών. Πλέον, έχουμε πολλούς τουρίστες και από τα δυτικά και τουλάχιστον πέντε φορές περισσότερα κρουαζιερόπλοια. Ήδη, 67 κρουαζιερόπλοια έχουν ενημερώσει ότι θα δέσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το αεροδρόμιό μας είναι πλέον υπερσύγχρονο και με το νέο διάδρομο θα μπορεί να υποδεχτεί και υπερατλαντικές πτήσεις. Όλα αυτά δημιουργούν μία πολύ θετική εικόνα για το πώς και πού πορεύεται η Θεσσαλονίκη. Και ας μην ξεχνάμε και όσα κάναμε με την Unesco, με τη Θεσσαλονίκη να θεωρείται πλέον και γαστρονομικός προορισμός. Γίνεται δουλειά από όλους και σιγά σιγά έρχεται το θετικό ταμείο».

Η πορεία των μεγάλων έργων της πόλης

Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα και τις αναπλάσεις, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι, παρά τα γραφειοκρατικά εμπόδια, «προχωρά ήδη η ανάπλαση της ΔΕΘ, εμείς προχωράμε την ανάπλαση της Αριστοτέλους, το ντεκ της παλιάς παραλίας, την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο διοικητήριο, το γήπεδο του ΠΑΟΚ όπου τελειώνει το προεδρικό διάταγμα για να προχωρήσει η ανάπλαση της περιοχής, άλλες αναπλάσεις όπως ο το Πάρκο για όλους που θα κάνουμε στην περιοχή της Τούμπας, η διάνοιξη της Αγίου Δημητρίου, έργα που τα σχεδιάσαμε, τα προγραμματίσαμε, τα προκηρύξαμε, προέκυψαν ανάδοχοι και το 2022-2023 είναι η εποχή που θα αρχίσουν να κατασκευάζονται».

Παράλληλα, ο κ. Ζέρβας έκανε ξεχωριστή μνεία στις ασφαλτοστρώσεις και τις αναπλάσεις γειτονιών, καθώς μετά την Ε’ δημοτική κοινότητα σειρά παίρνει και μία μεγάλη ανάπλαση στην Τούμπα, που, όπως εξήγησε, θα βελτιώσει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην τοποθέτηση υπόγειων κάδων, ενώ δήλωσε περήφανος για το γεγονός ότι «ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι πρωταθλητής Ελλάδος στην ανακύκλωση», ενώ παράλληλα είναι «ο μοναδικός δήμος που σε αυτά τα 2,5 έτη μείωσε κατά 30% τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού».

Θεσσαλονίκη… έξυπνη πόλη

Αναφερθείς στο στόχο της μετατροπής της Θεσσαλονίκης σε smart city, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να μετατραπεί σε έξυπνη πόλη. Σχεδιάσαμε και προχωρήσαμε σε μία στρατηγική συμμαχία με έναν κολοσσό στον τομέα της τεχνολογίας, τη Cisco. Ίσως είμαστε οι πρώτοι που θα δημοπρατήσουμε ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα περίπου 10 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Θα δημιουργηθούν καλύτερες υποδομές, έξυπνες διαβάσεις, θα παρακολουθούμε πώς γίνεται η αποκομιδή των απορριμμάτων, θα υπάρχουν πολύ καλύτερες υπηρεσίες για τους πολίτες, με μία παράλληλη μείωση των δαπανών για το δήμο, η οποία θα επιστρέψει στον πολίτη».

Επίσης, σημείωσε ότι με πόρους του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», ύψους περίπου 18 εκατ. ευρώ, θα δημιουργηθούν γωνίες ανταποδοτικής ανακύκλωσης, όπου οι πολίτες θα ανακυκλώνουν και θα ανταμείβονται.

Αναπλάσεις 30 εκατ. ευρώ γύρω από τους σταθμούς Μετρό

Ο δήμαρχος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης και το γεγονός ότι σταδιακά φεύγουν οι λαμαρίνες από τους δρόμους της πόλης. «Είναι ένα έργο που θα αλλάξει την ιστορία της πόλης. Σήμερα ψάχνεις να βρεις τις λαμαρίνες. Τα μόνα αγκάθια είναι η Βενιζέλου –με τα γνωστά προβλήματα τα οποία λύνονται- και ένα κομμάτι της Αγίας Σοφίας. Πέρασα πριν ένα μήνα από το σταθμό της Ανάληψης, όπου μία ολόκληρη γειτονιά είχε νεκρώσει, και δεν υπήρχαν λαμαρίνες. Βούρκωσα… Από τη μια σκεφτόμουν πόσο καθυστερήσαμε και από την άλλη είχα την ικανοποίηση ότι επιτέλους αυτό τελείωσε και οι άνθρωποι αυτοί θα μπορέσουν να αναπνεύσουν», ανέφερε σχετικά.

Μάλιστα, πρόσθεσε ότι έχει προεγκριθεί ένα κονδύλι 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, για αναπλάσεις δρόμων γύρω από τους σταθμούς του Μετρό: «Μέσα στο 2022 θα προχωρήσουμε σε δημοπρατήσεις. Όταν τελειώσει το Μετρό, θα έχουμε περιοχές όχι απλώς ελεύθερες από λαμαρίνες, αλλά και με μία τελείως διαφορετική εικόνα».

«Ας πει κάποιος ότι ο Ζέρβας δεν έχει όραμα»

«Είμαι περήφανος γιατί αυτά τα 2,5 χρόνια τρέξαμε, σχεδιάσαμε και υλοποιούμε όλα αυτά τα πράγματα. Ας βγει κάποιος να πει, ότι ο Ζέρβας δεν έχει όραμα, δεν δούλεψε, η διοίκησή του δεν προσπάθησε», τόνισε ο κ. Ζέρβας και πρόσθεσε:

«Είχε δεκαετίες η Θεσσαλονίκη να φέρει εις πέρας έναν τόσο μεγάλο, τόσο ευρύ σχεδιασμό και να φέρει τόσα χρήματα, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, του «Αντώνης Τρίτσης», του ΕΣΠΑ, σε συνεργασία και με την κυβέρνηση και με την ΠΚΜ, τον Απόστολο (Τζιτζικώστα) και τη Βούλα (Πατουλίδου), με τους οποίους έχω μία εξαιρετική συνεργασία».

Ακόμη, σημείωσε ότι όλο αυτό το διάστημα δεν υπήρξε ούτε μία ημέρα απουσίας του από το γραφείο, τα εργοτάξια, την επαφή με τους υπαλλήλους τους δήμου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ήμουν, είμαι και θα είμαι δίπλα στον πολίτη. Η Θεσσαλονίκη έχει ακόμη πολλά να κάνει, εγώ έχω ακόμη πολλά να κάνω. Η συμβολή, η γνώμη και το παράπονο του κάθε πολίτη είναι πολύτιμα για εμένα και τη διοίκησή μου».

«Έβαλα πλάτη για τον ΟΑΣΘ»

Κληθείς να σχολιάσει την πρωτοβουλία του για την απόκτηση λεωφορείων από τη Λειψία, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε: «Ο ΟΑΣΘ είναι μία δύσκολη, πονεμένη και αμαρτωλή ιστορία σε πολλά επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή η κυκλοφορία των λεωφορείων είναι καλύτερη και υψηλότερου επιπέδου. Εγώ έβαλα πλάτη και άκουσα πράγματα, μάλλον γιατί ασχολήθηκα και επειδή κάποιοι φαίνεται πως δεν θέλουν το δήμαρχο να ασχολείται με τα σοβαρά προβλήματα της πόλης. Είμαι από αυτούς που εκεί που υπάρχει η ανάγκη του κόσμου για κάτι καλύτερο, θα συμβάλλω. Ήταν μία τολμηρή κίνηση και είμαι περήφανος γι’ αυτό που έγινε τότε.

Η πρόταση για τα λεωφορεία μέσω leasing που εξυπηρετούν όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη, αλλά και την Αθήνα, ήταν δική μου. Ήρθαν 49 λεωφορεία από τη Λειψία με κόστος 10.500 ευρώ το καθένα, δηλαδή όσο κοστίζει ένα μεταχειρισμένο ΙΧ αυτοκίνητο 1.200 κυβικών. Η λειτουργία τους είναι μία πολύ μεγάλη συζήτηση, η οποία ωστόσο δεν αφορά εμένα. Τα υπόλοιπα είναι στα χέρια αυτών που διοικούν. Εμείς βρίσκουμε λύσεις στα προβλήματα και όχι προβλήματα στις λύσεις».

Αναλυτικά όσα είπε στον Flash ο Κωνσταντίνος Ζέρβας:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top