Καραμανλής: Ηλεκτρικά λεωφορεία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Καραμανλής: Ηλεκτρικά λεωφορεία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μέχρι το 2030 θα υπάρχουν 25.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο δημόσιο δίκτυο σημείων φόρτισης, από τις περίπου 2.000 που διαθέτει σήμερα η χώρα μας, ενώ πολλά από τα νέα λεωφορεία που θα αγοραστούν για ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ, θα είναι ηλεκτροκίνητα.

Τα παραπάνω ανέφερε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής κατά την τοποθέτησή του στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης – Eco Mobility, που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει τους πόρους για αυτή την μεγάλη προμήθεια καινούργιων αστικών λεωφορείων προκειμένου η χώρα να απαλλαγεί από γερασμένα οχήματα και να πάψει να είναι «νεκροταφείο οχημάτων».

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελέσουν πραγματικότητα στις αστικές μεταφορές και αυτό τον στόχο εξυπηρετούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια που γίνονται από τον ΟΣΥ, σε πραγματικές συνθήκες, στην Αθήνα.

Για να επιτευχθεί ο Ευρωπαϊκός και Εθνικός Στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 60% ως το 2050, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει γενναία κίνητρα αντικατάστασης συμβατικών οχημάτων με ηλεκτρικά, για ιδιώτες και επαγγελματίες.

Η επίδοση της χώρας μας ως σήμερα, είναι πολύ χαμηλή, υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής αφού τα ηλεκτροκινούμενα αυτοκίνητα είναι κάτω του 1% στο σύνολο των αυτοκινήτων που κινούνται στην Ελλάδα, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, φτάνουν στο 4%-5% .

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στο Σχέδιο του ΥΠΥΜΕ για την ηλεκτροκίνηση, που αφορά δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, υποδομές φόρτισης οχημάτων, το Μητρώο Φορέων Ηλεκτροκίνησης αλλά και την προετοιμασία των μεταφορών για την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με την αδειοδότηση συνεργείων επισκευών και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Σκρέκας: Τα κίνητρα αποδίδουν

Κάνοντας την πρώτη του τοποθέτηση σε δημόσια διοργάνωση, ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, αναγνώρισε ότι η Ελλάδα υστερεί πολύ στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά κράτη, αλλά επίσης τόνισε ότι μεταξύ 2017-2019, δεκαπλασιάσθηκαν τα ηλεκτροκινούμενα αυτοκίνητα  αφού το 2017 ήταν λιγότερα από 200 και στο τέλος του 2019 είχαν ξεπεράσει τα 2.100.

Ο Υπουργός μίλησε για ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τους Ευρωπαϊκούς στόχους για το περιβάλλον, τόσο για το 2030 όσο και για το 2050, λέγοντας πως σε ό,τι αφορά ειδικά την ηλεκτροκίνηση τα γενναία κίνητρα που έχουν δοθεί από την κυβέρνηση, συμβάλλουν στην κατεύθυνση αυτή.

Ο κ. Σκρέκας έθεσε  θέματα μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών καθώς το 30% των εκπομπών CO2 προέρχεται από τις μεταφορές και, ειδικότερα,  το 18% προέρχεται από τις οδικές μετακινήσεις.

Η κυβέρνηση έχει σχέδιο για την αξιοποίηση πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, για τη στροφή στις «πράσινες» μετακινήσεις αλλά και στα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης στις ελληνικές πόλεις.

Το 4ο ecoMobility Conference  άνοιξε με σύντομους χαιρετισμούς του προέδρου της Ε.Ε.Ε.Ο καθ. Σπύρου Παπαευθυμίου και του καθ. Κώστα Ανδριοσόπουλου, τ. προέδρου της ΕΕΕΟ.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ