Η Θεσσαλονίκη πρωταγωνιστεί αποτελώντας σημαντικό πυλώνα εξωστρέφειας στον τομέα του Τουρισμού. Κρουαζιέρα, αεροπορικές συνδέσεις, κινηματογραφικές παραγωγές προσελκύονται στην περιοχή και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δημιουργεί το νέο τουριστικό αφήγημα. «Χρειαζόμαστε μια νέα γενιά έργων για τον Τουρισμό» δηλώνει στο GRTimes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.
Της Ντέπυς Χιωτοπούλου ([email protected])
«Ανανεώνοντας την τουριστική ταυτότητα του Βορειοελλαδικού τόξου» ήταν ο τίτλος της ενότητας στην οποία συμμετείχε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ) Αλέξανδρος Θάνος στο 5ο Συνέδριο Τουρισμού που συνδιοργάνωσαν τέσσερα διμερή Επιμελητήρια.
«Δημιουργούμε το καινούργιο τουριστικό αφήγημα το οποίο μαζί με την προβολή σημαίνει και υποδομές» δήλωσε ο κ. Θάνος στο GRTimes.gr κατά τη διάρκεια του συνεδρίου που διοργανώθηκε χθες, Τετάρτη 4 Μαΐου, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ – Helexpo.
Ο ίδιος εξήγησε πως για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών Τουρισμού, οι οποίες μπορούν να υποστηρίξουν Τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο, στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, χρειάζονται έργα. «Χρειαζόμαστε μια νέα γενιά έργων για τον τουρισμό, που ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας προσπαθεί να αξιοποιήσει από το καινούργιο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) που έρχεται» δήλωσε στο GRTimes.gr ο κ. Θάνος.
Ο ίδιος στάθηκε στην ανάπτυξη του πολιτιστικού Τουρισμού και αναφέρθηκε στην υποψηφιότητα που προωθεί η ΠΚΜ για την ένταξη της Πολιτιστικής Διαδρομής «Στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου, Απόστολου των Εθνών», ώστε να λάβει την πιστοποίηση από το Συμβούλιο της Ευρώπης ως Ευρωπαϊκή πολιτιστική διαδρομή. «Είμαστε στην τελική έκβαση» δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού.
Όπως ήδη έχει δημοσιεύσει το GRTimes.gr η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία και αποτελεί πολυδύναμο κόμβο ανάπτυξης με πολλαπλά οφέλη, είναι μια από τις έξι ελληνικές περιφέρειες που συμμετέχουν στη δημιουργία της Πολιτιστικής Διαδρομής «Στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου, Απόστολου των Εθνών». Τα οφέλη είχαν αναπτυχθεί στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης που είχε διοργανωθεί στις αρχές Δεκεμβρίου του 2021.
Προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών
Στο πλαίσιο της ανανέωσης της τουριστικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος μιλώντας στο GRTimes.gr αναφέρθηκε και στις κινηματογραφικές παραγωγές.
«Έχουμε ένα πολύ σημαντικό πυλώνα εξωστρέφειας που αφορά τις κινηματογραφικές παραγωγές, που θα το δούμε αργότερα τι όφελος θα έχει για την περιοχή» δήλωσε προσθέτοντας η δυναμική της Θεσσαλονίκης αποτυπώνεται και στη διάθεση των επενδυτών στο κομμάτι του κινηματογράφου με το Film Office.
«Είμαστε πολύ κοντά για να έρθουν δυο ακόμη παραγωγές, άμεσα, μέσα στο επόμενο εξάμηνο» δήλωσε ο κ. Θάνος λέγοντας πως και με την ολοκλήρωση των υποδομών ως κινηματογραφικό στούντιο στην περιοχή της Θέρμης, «φιλοδοξούμε να υπάρχει ένα hub για τη Θεσσαλονίκη».
Υπενθυμίζουμε ότι η πρόσφατη κινηματογραφική παραγωγή που γυρίζεται στη Θεσσαλονίκη προβάλλοντας την ίδια την πόλη και σημαντικά της αξιοθέατα είναι η ταινία «The Bricklayer» με πρωταγωνιστή τον Aaron Eckhart.
Πτήσεις και κρουαζιέρες
Άλλος ένας στρατηγικός στόχος της ΠΚΜ είναι η προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιριών στο διεθνές αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Θάνος εξήγησε πως σε συνεργασία με την Fraport «έχουμε ως στρατηγικό στόχο να φέρουμε την πρώτη υπερατλαντική πτήση στη Θεσσαλονίκη» λέγοντας πως ήδη γίνονται συζητήσεις και με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και με φορείς στις ΗΠΑ αλλά και με αεροπορικές εταιρίες όπως για παράδειγμα η Emirates η οποία επιθυμεί να εντάξει τη Θεσσαλονίκη στο πτητικό της πρόγραμμα. «Μιλάμε για το 2023» τονίζει στο GRTimes.gr ο κ. Θάνος.
Σ’ ότι αφορά την κρουαζιέρα, στην πρόσφατη έκθεση κρουαζιέρας SeaTrade Cruise Global που διεξήχθη στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, όπως επισημάνθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), υπήρξαν συνομιλίες με στελέχη της Medi Cruise για την προσέλκυση νέων εταιριών κρουαζιέρας.
«Βλέπουμε ότι η παγκόσμια ανάταξη της κρουαζιέρας μας φέρνει στο προσκήνιο, η Θεσσαλονίκη δεν είχε σημαντικό αποτύπωμα, όμως αυτή η προοπτική που έχει είναι πολύ σημαντική, διότι υπάρχουν τουριστικά κορεσμένοι προορισμοί παγκοσμίως που η αγορά της κρουαζιέρας ψάχνει να επαναπροσδιορίσει καινούργιους προορισμούς» δήλωσε ο κ. Θάνος.
Ο ίδιος επισήμανε πως η Θεσσαλονίκη έχει ψήφο εμπιστοσύνης από την Celestyal Cruises, η οποία ήδη από πέρυσι έχει εντάξει τον προορισμό ως homeporting (λιμάνι επιβίβασης/αποβίβασης), γεγονός που δίνει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν. Παράλληλα αποτελεί στρατηγικό πεδίο όπου δεν βλέπουν τη Θεσσαλονίκη μόνο ως αγορά της Ελλάδας αλλά ως αγορά όλων των Βαλκανίων (σ.σ. το ίδιο ισχύει και για τις αεροπορικές μεταφορές).
«Ξέρετε, η κρουαζιέρα δουλεύει αργά, στις συζητήσεις που γίνονται τώρα, τα αποτελέσματα θα φανούν μετά από δυο χρόνια» δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Σοφία Ζαχαράκη: «Θερμαίνονται» σιγά -σιγά οι αφίξεις τουριστών
Η «Σαμαράς & Συνεργάτες ΑΕ – Σύμβουλοι Ανάπτυξης» στο 5ο Συνέδριο Τουρισμού
Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Κινηματογραφικές παραγωγές, κρουαζιέρες, γαστρονομία και… action
Τουριστική καμπάνια της ΠΚΜ: Έλα για κάτι μεγαλειώδες (ΦΩΤΟ)