Αν. Μακεδονία και Θράκη “έχασαν” 200.000 τουρίστες το 2018

Αν. Μακεδονία και Θράκη “έχασαν” 200.000 τουρίστες το 2018

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Σχεδόν 200.000  οδικούς επισκέπτες, για την ακρίβεια 192.552, έχασε το 2018 η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σε χρονιά που οι διελεύσεις από τη Βουλγαρία σε Ελλάδα, βασική τροφοδότρια αγορά της Π.Αν.Μ.Θ. , αυξήθηκαν κατά 639.000.

Για την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης, η παραπάνω μείωση όπως και η μείωση στον αριθμό των Τούρκων επισκεπτών, ήταν αναμφίβολα υπολογίσιμο πλήγμα καθώς ο εισερχόμενος τουρισμός της συγκεκριμένης Περιφέρειας, είναι ίσως και σε ποσοστό 90% οδικός, με τους πολύ μικρότερους αριθμούς των αεροπορικών αφίξεων να αφορούν κυρίως τουρίστες που κατευθύνονται στη Θάσο.

Η μείωση του αριθμού των Τούρκων επισκεπτών, η οποία καταγράφηκε από το Μάϊο του 2018 και μετά – εννοείται σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο- εξηγείται πιο εύκολα λόγω των προβλημάτων της τουρκικής οικονομίας τα οποία οπωσδήποτε κάνουν πιο «ακριβή» την έξοδο Τούρκων σε χώρες του ευρώ.

Όμως η μείωση των τουριστών από τη Βουλγαρία,  σε χρονιά που αυξήθηκε στην Ελλάδα ο οδικός τουρισμός από τη γειτονική χώρα, οπωσδήποτε και έχει προκαλέσει ανησυχία σε τουριστικούς επιχειρηματίες και εμπόρους, αφού μεγάλος αριθμός Βούλγαρων προτίμησαν να περάσουν στην Ελλάδα από το Προμαχώνα και να κατευθυνθούν για τις διακοπές τους σε Χαλκιδική, Πιερία ή άλλες περιοχές όπως σε νησιά του Ιονίου.

Συνολική μείωση 5,37%

Συνολικά οι μειωμένες διελεύσεις από τους μεθοριακούς σταθμούς με Τουρκία και Βουλγαρία, ήταν της τάξης του 5.37%.

Πιο αναλυτικά, οι οδικές διελεύσεις από Τουρκία μέσω των μεθοριακών σταθμών Κήπων και Καστανιών ήταν μειωμένες το 2018 κατά 57.366 άτομα ή κατά 5,43%.

Οι διελεύσεις από Βουλγαρία και μέσω πέντε μεθοριακών σταθμών – Εξοχής, Κυπρίνου, Αγ. Κωνσταντίνου, Νυμφαίας, Ορμενίου – ήταν λιγότερες κατά 135.186 άτομα ή κατά 5,34%.

Αν μάλιστα εξαιρεθεί ο σταθμός της Νυμφαίας στη Ροδόπη, ο μόνος από τους πέντε στον οποίο καταγράφηκε αύξηση στις διελεύσεις κατά 14,53%, στους υπόλοιπους μεθοριακούς σταθμούς οι μειώσεις ήταν πολύ μεγάλες, από -16,21% στον Κυπρίνο Έβρο έως 38,89% στην Εξοχή Δράμας.

Η Περιφέρεια Αν. Μ. και Θράκης, που τα τελευταία χρόνια έχει τοποθετήσει τον τουρισμό πολύ υψηλά στον αναπτυξιακό της σχεδιασμό, μαζί με τους φορείς της Π.Αν.Μ& Θράκης, έχουν μπροστά τους μία μεγάλη πρόκληση και στοίχημα, να αυξήσουν τις διεθνείς οδικές αυξήσεις στη περιοχή, είτε από τους πιο κοντινές γειτονικές αγορές της Βουλγαρίας και της Τουρκίας, είτε και από χώρες όπως η Σερβία, η Ρουμανία αλλά και η Ουκρανία.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top