Πέρασε η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Πέρασε η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Εγκρίθηκε χωρίς παρατηρήσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του ypodomes.com, μετά από περιπέτειες σχεδόν 10 ετών, η προσπάθεια για την υλοποίηση του έργου μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία και απομένει πλέον η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων – κάτι που θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα – πριν αρχίσει το στάδιο της κατασκευής.

Η ανάδοχος κοινοπραξία είναι η Ariadne Airport Group (αποτελούμενη από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ινδική GMR Airports Limited) θα αναλάβει την κατασκευή που αναμένεται να διαρκέσει 5 έτη, ενώ στη συνέχεια, περίπου στις αρχές του 2024, θα αναλάβει το management, τη λειτουργία και εκμετάλλευση του αεροδρομίου, έχοντας το 54% και το Δημόσιο το 46%.

Το Αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει ως σήμερα το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, πίσω μόνο από το Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας.

Στο χρηματο-οικονομικό σκέλος η επένδυση είναι 480 εκατ. ευρώ (αφορά το κατασκευαστικό κόστος), το ποσοστό για το Δημόσιο: 45,9%, η απόδοση δεσμευτικής επένδυσης: 13,95% η χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου 180 εκατ. ευρώ (περιορίζει δηλαδή τη χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου κατά 40 εκατ. ευρώ), το ποσοστό του «Σπατόσημου»: 64,8%, το ποσό δεσμευτικής επένδυσης (ίδια κεφάλαια): 158,4 εκατ. ευρώ,  μηδενικός δανεισμός για την εταιρεία παραχώρησης κάτι που σημαίνει ότι εκτός από φόρους θα παίρνει μερίσματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας και το δευτερεύον χρέος (κεφάλαια από άλλους πιστωτές πλην Τραπεζών): 36 εκατ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που ξεκίνησε το 2016 και διήρκησε σχεδόν 2,5 χρόνια, κλείνει η διαγωνιστική περίοδος που είχε ξεκινήσει το μακρινό 2009, επί Γιώργου Σουφλιά, με αναβολές, ένα αποτυχημένο διαγωνισμό το 2012, επαναπροκήρυξη το 2014 και τελικά φτάνουμε στο σήμερα, μία ανάσα πριν τη κατασκευή του έργου.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το Αεροδρόμιο που θα αντικαταστήσει το σημερινό αεροδρόμιο Ν.Καζαντζάκης θα είναι μία σύγχρονη υποδομή που θα ακολουθεί τα υψηλότερα κατασκευαστικά standards. Το κτίριο συνολικής επιφάνειας 71.818τμ θα είναι βιοκλιματικό και αρχιτεκτονικά θα “δένει” με το ύφος της περιοχής ενώ θα επιδιωχθεί να πάρει και την πιστοποίηση κατά LEED. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας προβλέπεται η δημιουργία κατ`ελάχιστον 1.000 άμεσων θέσεων εργασίας και 500 έμμεσων με τα νούμερα να εκτιμάται ότι θα αλλάξουν προς τα πάνω.

Θα διαθέτει 19 αίθουσες αναμονής επιβατών, ενώ θα διαθέτει δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, ένα αστυνομικό σταθμό, ιατρικές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, σύστημα διαχείρισης αποβλήτων με βιολογικό καθαρισμό, χώρους στάθμευσης κατ`ελάχιστον για 800 οχήματα, χώρους κατ’ ελάχιστον πενήντα τουριστικών λεωφορείων, εκατόν πενήντα ταξί και είκοσι μίνι βαν ξενοδοχείων και θέσεις στάθμευσης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα (θα μπορεί μελλοντικά να επεκταθεί στα 3.800 μέτρα) και πλάτος 23 μέτρα με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου (θα λειτουργεί παράλληλα).

Το Αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης την πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Βασικό στοιχείο του Νέου Αεροδρομίου θα είναι και η κατασκευή νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου 18χλμ με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο ασφαλείας που θα συνδέει το Καστέλι με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου όπου ειναι  και το σημαντικότερο τουριστικό σημείο του νησιού.

Μαζί με το Αεροδρόμιο η εταιρεία παραχώρησης θα μπορεί να αναπτύξει στην ευρύτερη περιοχή εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων (όπως αντίστοιχα έχει η Αθήνα).

Το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι θα επιδιώξει να παίξει το ρόλο του hub όντας σε μία κομβική γεωγραφικά περιοχή, ανάμεσα στην Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων τέτοιων αεροδρομίων.

Πηγή: ypodomes.com

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top