Νοέμβριος χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις – Black Friday και Cyber Monday

Νοέμβριος χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις – Black Friday και Cyber Monday

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Αλλάζει ο χάρτης της  λειτουργίας της αγοράς από σήμερα, 1η Νοεμβρίου,  καθώς για πρώτη φορά μετά το 2013 δεν θα έχουμε ενδιάμεσες εκπτώσεις, αφού η κυβέρνηση, μετά τις επανειλημμένες πιέσεις από την πλευρά του εμπορικού κόσμου, με το άρθρο 15 του ν. 4965/2022 τις κατήργησε, βάζοντας τέλος σε αυτόν τον «εκπτωτικό παροξυσμό» διαρκείας.

Τώρα το ενδιαφέρον των καταναλωτών, που περιμένουν «ευκαιρίες στις τιμές», για να κάνουν πριν τις γιορτιάρες μέρες των Χριστουγέννων, τα ψώνια τους, μετατοπίζεται στην Black Friday, στις 25 Νοεμβρίου, αλλά και στην Cyber Monday στις 28 Νοεμβρίου.

Ο πληθωρισμός, έχει μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, οπότε είναι αναμενόμενο, ότι θα κυνηγήσουν, στο βαθμό που τους επιτρέπει το πορτοφόλι τους, τις μειωμένες τιμές όπου τις πετύχουν, σε φυσικά καταστήματα ή ηλεκτρονικά. Με την κατάργηση του 15νθημερου των ενδιάμεσων εκπτώσεων, θα κοιτάξουν να εκμεταλλευτούν Black Friday και Cyber Monday,  για να προμηθευτούν τα είδη που χρειάζονται ή ακόμη και για να καλύψουν υποχρεώσεις, οικογενειακές και κοινωνικές, που θα φέρουν τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά.

Κλειστή η αγορά την Κυριακή 6 Νοεμβρίου

Όμως  η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων συνεπάγεται και κλειστά καταστήματα , την Κυριακή 6 Νοεμβρίου, δηλαδή την Κυριακή που αν δεν είχαν αλλάξει  δια νόμου τα πράγματα,  η αγορά θα ήταν ανοικτή σαν πρώτη Κυριακή της 15νθημερης εκπτωτικής περιόδου.

«Το ζήτημα τώρα είναι, να μην υπάρξουν παρατράγουδα από τους μεγάλους της αγοράς, από τα πολυκαταστήματα των πολυεθνικών και τα εμπορικά κέντρα», όπως επισήμανε στο GRTimes.gr  ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης, προσθέτοντας πως υπάρχουν πληροφορίες ότι μεγάλο εμπορικό κέντρο, σχεδιάζει να ανοίξει Κυριακάτικα.

«Ήδη προσπάθησα να επικοινωνήσω με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με τον κ. Γεωργιάδη, για να του ζητήσω να εκδοθεί από το Υπουργείο  ανακοίνωση, που θα προλαμβάνει όσους σκέπτονται να λειτουργήσουν τα καταστήματά τους την Κυριακή. Έχω μιλήσει για το ίδιο θέμα με τον Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γιουτίκα. Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης δεν θα ανεχτεί πρακτικές που δε σέβονται το νόμο», τόνισε ο κ. Φιλιππίδης.

Πάντως από πλευράς του One Salonica, τονίσθηκε στο GRTimes.gr ότι «θα πάμε με το νόμο, όπως πάντοτε», ενώ το Mediterranean Cosmos δήλωσε ότι περιμένει επίσημη ενημέρωση.

Τέλος στις Κυριακές των τουριστικών περιοχών

Να σημειωθεί πως η δυνατότητα προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων, Κυριακές, είναι για την περίοδο από Μάϊο ως τέλος Οκτωβρίου  και στη Θεσσαλονίκη, αφορά μόνο την περιοχή του ιστορικού κέντρου.  Η δυνατότητα αυτή δίνεται  σε πέντε νησιά του Αιγαίου, σε επιχειρήσεις της Χαλκιδικής, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και στη Ραφήνα, ακριβώς για να υποβοηθηθεί η τουριστική κίνηση.

Αλλά παρότι υπάρχει αυτή η δυνατότητα, για τους μήνες που αναφέρθηκαν, είναι πολύ λίγα τα εμπορικά που ανοίγουν Κυριακές, καθώς όσοι κινούνται στο κέντρο της πόλης, δεν βγαίνουν για ψώνια, αλλά για την Κυριακάτικη βόλτα, καφεδάκι ή και φαγητό, κι’ ίσως χάζι στις βιτρίνες των καταστημάτων. Ίσως ορισμένοι τουρίστες να κάνουν και τις αγορές τους, αλλά το κόστος λειτουργίας ενός καταστήματος, ημέρα Κυριακή, ξεπερνάει στις περισσότερες των περιπτώσεων τις εισπράξεις, κάτι που κάνει τη λειτουργία, ασύμφορη.

Με την κατάργηση των Ενδιάμεσων Εκπτώσεων το Νοέμβριο και το Μάϊο, μπαίνει τέλος σε μία πρακτική που ουσιαστικά είχε υποβαθμίσει το θεσμό των εκπτώσεων. Οι Ενδιάμεσες είχαν θεσμοθετηθεί μετά από αίτημα των φορέων του Εμπορίου, αλλά όπως αποδείχθηκε, σταδιακά οδήγησαν σε αποδυνάμωση του θεσμού των εκπτώσεων και δεν ήταν σε όφελος, ούτε των καταναλωτών αλλά ούτε και των επιχειρήσεων.

Η Black Friday που γίνεται …black week

Όμως η κατάργηση των Ενδιάμεσων, δε συνεπάγεται κι’ ότι μπαίνει ….τάξη στην αγορά κι’ αυτό γιατί οι εμπορικές επιχειρήσεις, έχουν «φροντίσει» να εκφυλίσουν και την περίφημα  Black Friday.

«Ένα πολύ πετυχημένο θεσμό που ξεκίνησε από την Αμερική, στην Ελλάδα καταφέραμε να τον αποδυναμώσουμε. Την  Black Friday την κάναμε στην πράξη black week και black month , με πολλές επιχειρήσεις να διαφημίζουν μέτριες μειώσεις τιμών, συχνά σε παλιό στοκ εμπορευμάτων, κατά  30%-40%, ενώ μεγάλο κατάστημα ειδών κατοικίας, διαφημίζει προσφορές  με μειώσεις 10% – 20%. Μα ο σκοπός είναι, η Black Friday να λειτουργήσει σα μία μεγάλη γιορτή της αγοράς, με τον καταναλωτή σε αυτή τη μία ημέρα να επωφεληθεί από μεγάλες προσφορές, μειώσεις κατά 70%- 80% στις τιμές», επισήμανε ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Πάντως μέσα στο Νοέμβριο, οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν και από τις προσφορές των ηλεκτρονικών καταστημάτων , τη Cyber Monday, τη Δευτέρα 28 του μήνα. Bέβαια, καταστρατηγήσεις γίνονται και στην περίπτωση αυτή, αφού μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών, μιλάει για  Cyber Week.

Η Cyber Monday…..πες με εβδομάδα στην πράξη, διαφέρει από τη Black Monday γιατί οι αγορές γίνονται μόνο ηλεκτρονικά και όχι από φυσικά καταστήματα, ενώ συνήθως οι τιμές χτυπιούνται σε προϊόντα όχι τελευταίας τεχνολογίας. Πάντως όσοι έχουν το νου τους για ευκαιρίες, πιθανότατα θα διαπιστώσουν ότι κάποια οn line καταστήματα ξεκινούν με τις προσφορές από την προηγουμένη, από την Κυριακή.

*φωτογραφία αρχείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας: Με ποντιακό πιάτο σε Παγκόσμιο Κύπελλο Μαγειρικής

ΕΟΔΥ: Πού θα γίνουν rapid test σήμερα, Τρίτη

Παλαιό Φάληρο: Στα χέρια της ΕΛΑΣ ο 45χρονος βιαστής με το τατουάζ (VIDEO)

Φρίκη στον Ισημερινό: Βρέθηκαν αποκεφαλισμένα πτώματα κρεμασμένα σε γέφυρα!

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top