ΟΛΘ: Το Σεπτέμβριο οι υπογραφές για το έργο του 6ου προβλήτα

ΟΛΘ: Το Σεπτέμβριο οι υπογραφές για το έργο του 6ου προβλήτα

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ως τις αρχές Σεπτεμβρίου, αναμένεται να έχει υπογραφεί με τον ανάδοχο, την κ/ξ «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» η σύμβαση για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, το οποίο και θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε διάστημα 32 μηνών, δηλαδή περίπου σε δυόμισι χρόνια και μέχρι το καλοκαίρι του 2025.

Τα καλά νέα για το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο των υποχρεωτικών επενδύσεων στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έδωσε σε δημοσιογράφους ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Θάνος Λιάγκος, σημειώνοντας ότι οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα είχαν «κερδίσει» 6-7 μήνες εάν η διοίκηση της Εταιρείας δεν είχε αποφασίσει, κατά την α’ φάση του διαγωνισμού, να αλλάξει μία κρίσιμη παράμετρο, επεκτείνοντας το μήκος του 6ου προβλήτα από τα 440 μέτρα, στα 513 μέτρα.

«Έπρεπε να κάνουμε αυτή την αναπροσαρμογή καθώς στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, επιλέγονται όλο και μεγαλύτερα container ships. Η ΟΛΘ είχε διατηρήσει το δικαίωμα αλλαγής όρων του διαγωνισμού γι’ αυτό και ήταν επιτυχία, ότι έγινε αυτή η αναπροσαρμογή χωρίς να χρειαστεί να διενεργηθεί νέος διαγωνισμός», τόνισε ο κ. Λιάγκος.

Φτάνουν στη Θεσσαλονίκη οι νέες γερανογέφυρες

Σε αυτή τη συνάντηση των καλών ειδήσεων ανακοινώθηκε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες και συγκεκριμένα την 1η Μαΐου, αναμένεται να αφιχθούν στο Λιμάνι οι δύο καινούργιες, ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες STS (Ship to Shore Cranes), που το Φεβρουάριο ξεκίνησαν το ταξίδι τους από τη Σανγκάη. Οι δύο γερανογέφυρες, αξίας επένδυσης 15,7 εκατ. ευρώ, με μέγιστη ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα, θα είχαν παραδοθεί νωρίτερα αν δεν είχε μεσολαβήσει ο κορωνοϊός.

Με τις νέες STS, ο χρόνος εκφόρτωσης και φόρτωσης εμπορευμάτων στα πλοία, μειώνεται στο ήμισυ, ενώ στα σχέδια της ΟΛΘ Α.Ε., είναι, η προμήθεια τουλάχιστον δύο ακόμη τέτοιων γερανογεφυρών, όταν το Λιμάνι, με την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης και τις νέες οδικές και σιδηροδρομικές διασυνδέσεις, θα μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερο αριθμό φορτίων.

«Γνωρίζουμε ότι οι παραγωγικοί φορείς περιμένουν από την ΟΛΘ Α.Ε. να εκτελέσει το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα. Έπρεπε όμως να γίνουν ορισμένες αλλαγές στις προδιαγραφές του έργου, καίριες για την ανάπτυξη του λιμένα, όπως επίσης υπάρχουν διαδικασίες που προβλέπονται από τη σύμβαση του παραχωρησιούχου με το ελληνικό δημόσιο, οι οποίες είναι χρονοβόρες. Ο βασικός μέτοχος θέλει να υλοποιηθεί το έργο το ταχύτερο δυνατό γιατί αυτό συνεπάγεται αύξηση της εμπορευματικής κίνησης και μεγαλύτερα έσοδα για την εταιρεία», πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε.

Όπως σημειώθηκε ήδη γίνονται προπαρασκευαστικά έργα για την επέκταση του 6ου προβλήτα, όπως εργασίες εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης και διαμόρφωσης της επιφανείας του προβλήτα.

Η μελέτη για το Διατηρητέο

Αναφερόμενος στα υπόλοιπα έργα που προβλέπονται στις υποχρεωτικές επενδύσεις ο κ. Λιάγκος είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη από ολλανδική εξειδικευμένη εταιρεία η επικαιροποίηση της μελέτης για το διατηρητέο κτίριο, στο οποίο στεγάζεται και ο επιβατικός σταθμός.
«Μόνο για τη στατική ενίσχυση του κτιρίου έχει εκτιμηθεί ότι θα απαιτηθούν 9 εκατ. ευρώ. Υπάρχει σκέψη το κόστος αποκατάστασης να αναληφθεί από υποπαραχωρησιούχο που θα αξιοποιήσει το ακίνητο. Αυτό το οποίο μπορώ να πω είναι, ότι δεν θέλουμε να δημιουργηθεί μία ξεχωριστή πόλη μέσα στο λιμάνι, με χρήσεις που θα ανταγωνίζονται την εκτός λιμένα τοπική οικονομία. Δε θα θέλαμε για παράδειγμα, να δημιουργηθεί ένα ξενοδοχείο στο συγκεκριμένο κτίριο, το οποίο σε τμήμα του, θα συνεχίσει να φιλοξενεί τον επιβατικό σταθμό», τόνισε ο κ. Λιάγκος.

Σε τούτη τη φάση, κι’ έχοντας ήδη σε λειτουργία το dry port στη Σόφια, η ΟΛΘ Α.Ε, εξετάζει δύο τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί για τη δημιουργία dry port και στη Σερβία.

Κίνηση φορτηγών – καθυστερήσεις στην Πύλη “16”

Για το θέμα που επί καιρό απασχολεί  αυτοκινητιστές και οδηγούς φορτηγών, δηλαδή τις καθυστερήσεις στην Πύλη ‘16’, ο κ. Λιάγκος είπε ότι σε συνεργασία με τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς, ήτοι με το Τελωνείο και την αρμόδια Αρχή, υπάρχουν σχέδια για να μειωθεί ο χρόνος διέλευσης των φορτηγών που μεταφέρουν φορτία  προς το λιμάνι.
Μάλιστα , σε πρώτη φάση, άμεσα, θα τεθούν σε εφαρμογή μέτρα μείωσης του χρόνου εξυπηρέτησης των φορτηγών εθνικών και διεθνών μεταφορών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top