Σδούκου: Το 2021 η Ελλάδα με το κλειδί στην ηλεκτροκίνηση

Σδούκου: Το 2021 η Ελλάδα με το κλειδί στην ηλεκτροκίνηση

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μέσα στο 2020 καταγράφηκε μία εντυπωσιακή επίδοση της Ελλάδας σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση καθώς ουσιαστικά μέσα σε ένα εξάμηνο έγιναν 2.150 ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ποσοστό 2,6% του συνόλου των ταξινομήσεων του έτους κι’ αυτό σαν αποτέλεσμα του νόμου που ψηφίσθηκε μόλις το καλοκαίρι, του ν.4710/2020 για την προώθηση της  ηλεκτροκίνησης.

Τα παραπάνω τόνισε η αρμόδια Γ.Γ. του ΥΠΕΝ κ. Αλεξάνδρα Σδούκου από το 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, επισημαίνοντας την πολύ θετική υποδομή του παραπάνω νόμου από πολίτες και αγορά, αφού το Υπουργείο είχε θέσει ως στόχο την ταξινόμηση 1.265 ηλεκτρικών οχημάτων, στόχος που ξεπεράσθηκε κατά πολύ.

Το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έφερε μέσα σε τέσσερις μήνες εντυπωσιακή ανταπόκριση, περίπου 10.000 αιτήσεις ενώ απορροφήθηκαν σχεδόν 9 εκατ. ευρώ από τα 45 διαθέσιμα, ενώ στην αγορά δημιουργήθηκε τζίρος 42 εκατομμυρίων. Έτσι, όπως είπε η κα. Σδούκου, το 2021 ξεκίνησε ήδη θετικά με +600 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή το 21% του στόχου που τέθηκε στο ΕΣΕΚ.

Σημεία Φόρτισης (ΣΦΗΟ) και Δήμοι

Η κινητροδότηση παίζει απολύτως καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και όπως υπογράμμισε η Γ.Γραμματέας,  Ελλάδα είναι πλέον μία από τις οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες που παρέχει το σύνολο των κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Τώρα το Υπουργείο, μαζί με το όλους τους συνεργαζόμενους φορείς της δημόσιας διοίκησης, ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη του δικτύου των Σημείων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, δημόσια προσβάσιμων.

Σύμφωνα με την κα. Σδούκου, από το Δεκέμβριο του 2020 υπήρξε μία συμμετοχή ρεκόρ των ελληνικών δήμων στο Πρόγραμμα ΥΠΕΝ -ΚΕΔΕ, καθώς 259 δήμοι υπέβαλλαν αιτήματα  χρηματοδότησης με αποτέλεσμα μέσα στο Α’ εξάμηνο του 2021 να χωροθετηθούν 10.000 σημεία φόρτισης δημόσια προσβάσιμα.  Η εγκατάσταση αυτών των σημείων αναμένεται να συνεισφέρει στην αγορά ένα τζίρο περίπου 100 εκατ. ευρώ και θέσεις εργασίας.

Το ΥΠΕΝ στοχεύει στον περιορισμό και της γραφειοκρατίας για την έκδοση άδειας για την εγκατάσταση των φορτιστών. Παράλληλα, επιδιώκεται η διευκόλυνση του πολίτη και αρχές Ιανουαρίου δόθηκε το κίνητρο έκδοσης του ειδικού σήματος για τα ηλεκτρικά οχήματα εξασφαλίζοντας στον οδηγό την ελεύθερη στάθμευση σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης.

Διεύρυνση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Μέσα στο 2021 το ΥΠΕΝ σχεδιάζει αλλαγές στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Πιο συγκεκριμένα:

-Μετά το leasing των 36 μηνών, δεν θα είναι υποχρεωτική αγορά του οχήματος.

-Θα αυξηθεί ο αριθμός των επιδοτούμενων οχημάτων για τις εταιρείες και από τρία θα γίνουν δέκα, για όλη τη χώρα.

-Η επιδότηση θα εκχωρείται σε Τράπεζα από τον αγοραστή.

-Θα αυξηθεί το ποσό της απόσυρσης συμβατικών οχημάτων στα ΤΑΧΙ.

-Θα διευρυνθούν οι δικαιούχοι καθώς επιλέξιμες θα είναι και Δημοτικές Επιχειρήσεις και Εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

-Επιλέξιμη η επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου όχι μόνο για φυσικά πρόσωπα αλλά και σε εταιρείες όπως ξενοδοχεία, ενοικίασης ποδηλάτων.

-Επιδότηση των έξυπνων φορτιστών και στα νομικά πρόσωπα κι’ όχι μόνο των φυσικών.

Ταμείο Ανάπτυξης και Ηλεκτροκίνηση

Το ΥΠΕΝ επιδιώκει να αντλήσει πόρους από το Ταμείο Ανάπτυξης προκειμένου να ενεργοποιήσει Πρόγραμμα για την επιδότηση για την αγορά και εγκατάσταση φορτιστών, σίγουρα ταχυφορτιστών ίσως και στους λοιπούς.

Ένα μέρος αυτών των κονδυλίων θα κατευθυνθεί στην «Πράσινη Αλυσίδα της Ηλεκτροκίνησης», προσελκύοντας εγχώριους και διεθνείς επενδυτές που θα θέλουν να παράγουν στην Ελλάδα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top