Με πρώτο τον συρμό του προαστιακού από Αθήνα για Οινόη, στις 4:45 τα ξημερώματα της Τετάρτης, έγινε η επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, 22 ημέρες μετά από την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών.
Αρχικά θα υπάρχουν περιορισμένα δρομολόγια και αυστηρά μέτρα ασφαλείας, ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων, πριν από το Πάσχα.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στον Σταθμό Λαρίσης τόνισε: «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζομένοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του, θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο, για τις υπόλοιπες έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα από τον υπουργό και τον πρωθυπουργό και σταδιακά μέσα σε πέντε εβδομάδες σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει».
Οι πρώτοι επιβάτες στα τρένα
Να σημειωθεί πως τα ξημερώματα σήμερα στις 5.25 ήταν προγραμματισμένο το πρώτο δρομολόγιο τρένου από Αθήνα για Χαλκίδα, ενώ στις 4.45 πέρασε ο πρώτος δοκιμαστικός συρμός.
Η κάμερα του MEGA βρέθηκε στον Σταθμό Λαρίσης όπου θα εκτελείτο το πρώτο δρομολόγιο. Στις 5.05 θα έφευγε η πρώτη αμαξοστοιχία του προαστιακού για αεροδρόμιο, και 5.25 ο συρμός για τη Χαλκίδα.
Πολλοί πολίτες έχουν σπεύσει για να μπουν στο τρένο ενώ σημειώνεται πως πολλοί μπήκαν στα πίσω βαγόνια και απέφυγαν τα πρώτα βαγόνια.
Ο σταθμάρχης του σταθμού Λαρίσης, Γιάννης Κοκκινάκης επεσήμανε, «είμαι 40 χρόνια σταθμάρχης. Μιλήσαμε με τον μηχανοδηγό, έχουμε πάρει την ελεύθερη γραμμή για να πάει στον σταθμό τον επόμενο, έχουμε κανονίσει με τον κλειδούχο μας τα κλειδιά, για να είναι στη σωστή γραμμή το τρένο. Δεν έχουμε τηλεδιοίκηση εδώ συνεννοούμαστε με κλειδούχους, έχουμε ένα σύστημα εξόδου των αμαξοστοιχιών προς τον Πειραιά που του δίνουμε το σήμα με τα φωτόσημα. Έχουμε τοπικό χειρισμό».
Εγγυήσεις ασφαλείας
Γραπτές εγγυήσεις για να ξαναμπούν και να εργαστούν στα τρένα ζητούν οι εργαζόμενοι, ενώ ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού μετατρέπεται σε κακούργημα. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, αργά το βράδυ της Τρίτης (21/3) ο ΟΣΕ έδωσε στη Hellenic Train τις εγγυήσεις ασφάλειας που είχαν ζητήσει οι εργαζόμενοι για πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με το ertnews.gr οι συγκεκριμένες εγγυήσεις δόθηκαν για τον βασικό άξονα στο τμήμα Θριάσιο – Ειδομένη ώστε να ξεκινήσουν κανονικά τα εμπορευματικά τρένα.
Σε ότι αφορά στα υπεραστικά επιβατικά τρένα, που θα εκτελούσαν δρομολόγια στα τμήματα «Θεσσαλονίκη – Δράμα» και «Θεσσαλονίκη Φλώρινα» φαίνεται πως παίρνει τελικά μια εβδομάδα παράταση η ακινησία, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας για τα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.
Τα πρώτα δρομολόγια
Σύμφωνα με το eleftherotypos.gr, από σήμερα η Hellenic Train θα πραγματοποιεί τα παρακάτω δρομολόγια Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς, Ανω Λιόσια – Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια, Άνω Λιόσια- Κάντζα, Κάντζα- Άνω Λιόσια, Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα, Προαστιακός Πάτρας.
Και τα 2 τουριστικά: Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Διακοφτό – Καλάβρυτα
Τα μέτρα ασφαλείας
Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Τα άμεσα μέτρα:
2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
Μείωση ταχύτητας
80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Πηγή:ertnews.gr, eleftherotypos.gr, iefimerida.gr
Βίντεο: Mega TV
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μητσοτάκης για Τέμπη: «Η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με διαχρονικές αμαρτίες»-Πότε θα γίνουν εκλογές
Θρήνος για 42χρονο αεροπόρο: Κατέρρευσε μετά από αγώνα μπάσκετ