Αττική Οδός: Αυτή είναι η αλήθεια για τις αυξήσεις στα διόδια

Να ενημερώσει «υπεύθυνα και εμπεριστατωμένα» το κοινό, «προς αποφυγή παρερμηνειών, εσφαλμένων εντυπώσεων και ανακριβών ειδήσεων», δηλώνει ότι επιθυμεί εκ νέου η «Αττική Οδός Α.Ε.» σχετικά με τις νέες τιμές των διοδίων, που θα τεθούν σε ισχύ σε δύο διαδοχικά στάδια για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων, καθώς «και των όσων γράφτηκαν και ειπώθηκαν», απαντώντας εμμέσως και στα όσα είπε νωρίτερα ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως σημειώνει, μπορεί η Αττική Οδός να αποτελεί πρόσφορο πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης αυτές τις ημέρες, ωστόσο δεν πρέπει να παραβλέπεται πως η εταιρεία και οι άνθρωποι της είναι σε εγρήγορση 365 ημέρες τον χρόνο, 7 ημέρες την εβδομάδα και 24 ώρες μέρα και νύχτα για να λειτουργούν και να συντηρούν τον αυτοκινητόδρομο και να εξυπηρετούν τους χρήστες του, ώστε να απολαμβάνουν άνεση και ασφάλεια στις μετακινήσεις τους.

Σύμφωνα με την «Αττική Οδό Α.Ε.», καθήκον της απέναντι στους χρήστες της, στο πλαίσιο ενάσκησης της παραχωρηθείσας δημόσιας υπηρεσίας, είναι να διασφαλίζει την άριστη λειτουργία του δρόμου «και απέναντι στους μετόχους της την υγιή οικονομική κατάσταση της εταιρείας, ώστε να αποσβέσουν τα κεφάλαια που επένδυσαν μετά από σχεδόν 25 χρόνια, με αναμενόμενη απόδοση, μέχρι το τέλος της παραχώρησης, χαμηλότερη του 10%, τη στιγμή που η ορισθείσα στη Σύμβαση Παραχώρησης μέγιστη δυνατή απόδοση ανέρχεται σε 13,1%».

Αντίστοιχα, το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει, σύμφωνα με την «Αττική Οδό», «να επιδεικνύει συνέπεια και συνέχεια έναντι των συμβατικών δεσμεύσεών του, αν θέλει να διαφυλάξει την αξιοπιστία της χώρας έναντι των επενδυτών, παρόντων και μελλοντικών, Ελλήνων και ξένων».

Απαντώντας στους ισχυρισμούς ότι η αύξηση των διοδίων είναι «μονομερής» και «απαράδεκτη», η εταιρεία υποστηρίζει πως αποτελεί «νόμιμο και αναφαίρετο» δικαίωμά της, εκπορευόμενο από το αρθρο 50.1.2. της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Αττική Οδός Α.Ε.», η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων στις 16/12/1996, ο ελεύθερος και μονομερής καθορισμός του ύψους των διοδίων τελών, υπό την προϋπόθεση ότι η Ανώτατη Τιμή Διοδίων Τελών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα Άνω Συμβατικά Όρια Διοδίων Τελών (Α.Σ.Ο.Δ.Τ.). Σήμερα, το Α.Σ.Ο.Δ.Τ. ανέρχεται σε €3,77 (με ΦΠΑ), «άρα τόσο η νέα ονομαστική τιμή διοδίου που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019 (€3,00), όσο και αυτή που θα ισχύσει από 1η Ιανουαρίου 2020 (€3,30), είναι σημαντικά χαμηλότερες του επιτρεπτού ορίου.

Ειδικά η νέα ονομαστική τιμή διοδίου που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019 (€3,00), είναι κατά 20,42% χαμηλότερη των Άνω Συμβατικά Όρια Διοδίων Τελών (€3,77) και, εξ όσων γνωρίζουμε, αποτελεί τη μεγαλύτερη διαφορά τιμής διοδίων τελών από τα συμβατικά ανώτατα προβλεπόμενα, από οποιαδήποτε άλλο έργο παραχώρησης λειτουργεί σήμερα στην Ελλάδα.

Οι εν λόγω αυξήσεις στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές Αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο» αναφέρει η «Αττική Οδός».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι, ότι χωρίς καμία συμβατική υποχρέωση, παρέχει εκπτώσεις στα συνδρομητικά προγράμματα, γεγονός που επηρεάζει το 55% των διελεύσεων, με αποτέλεσμα η σημερινή μέση τιμή για ΙΧ να διαμορφώνεται στα €2,62 αντί €2,80.

Επιπλέον, χρήστες του δρόμου που πραγματοποιούν σήμερα τις διελεύσεις τους πληρώνοντας €2,80 με μετρητά και οι οποίοι από 1/7/19 θα κληθούν να πληρώνουν €3,00, μπορούν να διατηρήσουν το κόστος των διελεύσεων τους στα €2,80, αν εγγραφούν στο βασικό συνδρομητικό πρόγραμμα Express και λάβουν δωρεάν τον πομποδέκτη, γεγονός που θα τους απαλλάξει και από την ανάγκη καθημερινής συναλλαγής στα διόδια.

Κατά την εταιρεία, και οι χρήστες που χρησιμοποιούν τον δρόμο καθημερινά προς και από τη δουλειά τους και πραγματοποιούν 44-47 διελεύσεις τον μήνα, απολαμβάνουν και θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν εκπτώσεις 27-32%, «εκπτώσεις που κανένα άλλο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα δεν προσφέρει και οι οποίες είναι από τις μεγαλύτερες σε όλη την Ευρώπη».

Η «Αττική Οδός» θεωρεί πως οι νέες τιμές που ανακοινώθηκαν στις 14 Ιουνίου παρέχουν «ένα εύλογο διάστημα 16 ημερών μέχρι την αύξηση που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2019 και ένα διάστημα πέραν των 6 μηνών μέχρι την αύξηση που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020». Επιπλέον, η εταιρεία αποφάσισε, προς διευκόλυνση των υφιστάμενων συνδρομητών των εκπτωτικών προγραμμάτων, οι νέες τιμές να ισχύσουν από τις 15 Ιουλίου 2019, ενώ στο www.aodos.gr υπάρχουν αναλυτικά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τα εκπτωτικά προγράμματα, τις κατηγορίες των οχημάτων και τις νέες τιμές.

Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει πως η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε ενημερωθεί με επίσημη επιστολή από τις 28/12/2018 για τις νέες τιμές που προγραμματίζονταν να τεθούν σε ισχύ την 1η Φεβρουαρίου 2019 (€3,00) και την 1η Αυγούστου 2019 (€3,30) «και ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο».

Η «Αττική Οδός Α.Ε.» σημειώνει ότι, προσπαθώντας να καθυστερήσει περαιτέρω την οικονομική επιβάρυνση των χρηστών της από τις νέες τιμές, αποφάσισε και ενημέρωσε με επιστολή της και πάλι μονομερώς στις 29/01/2019 την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «ότι αναβάλλει (όχι ανακαλεί) μέχρι νεοτέρας την εφαρμογή της απόφασης του Διοικητικού της Συμβουλίου».

Όπως τονίζει, «σεβόμενη την οικονομική κατάσταση της χώρας και των πολιτών, δεν προχώρησε σε καμία αύξηση επί 13 χρόνια (εξαιρουμένης της αύξησης από €2,70 σε €2,80 το 2010 λόγω ΦΠΑ), τη στιγμή που στο διάστημα της δεκαετούς οικονομικής κρίσης άλλα έργα παραχώρησης προχώρησαν σε σημαντικές αυξήσεις, που σε ορισμένες περιπτώσεις έφταναν για τα Ι.Χ. ακόμα και αύξηση €1,55 ανά διέλευση».

Σε σχέση με ισχυρισμούς ότι η «Αττική Οδός Α.Ε.» έχει «θησαυρίσει», η εταιρεία απαντά ότι:

  • Το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ανήλθε σε συνολικά €1,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 65%, ήτοι €822,2 εκατ., καλύφθηκαν από την Παραχωρησιούχο εταιρεία «Αττική Οδό Α.Ε.» με ίδια κεφάλαια αλλά και δάνεια που ακόμα αποπληρώνει.
  • Η πρώτη χρονιά που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της «Αττική Οδός Α.Ε.», για τα κεφάλαια που επένδυσαν από το 2000, ήταν το 2013, ήτοι 13 έτη μετά την πρώτη επένδυσή τους στο έργο «Αττική Οδός». Μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%. Ως εκ τούτου, δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο.
  • Η συμφωνηθείσα ανώτατη απόδοση αποτελεί αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε το 1996 και αντικατοπτρίζει τους κινδύνους που ανέλαβαν οι μέτοχοι στον χρόνο υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης. Σε αυτούς περιλαμβάνονται, εκτός από την επένδυσή τους, οι εγγυήσεις που παρείχαν για την εξασφάλιση των δανείων που χρηματοδότησαν την κατασκευή της Αττικής Οδού. Η απόδοση επί των κεφαλαίων των μετόχων ουδέποτε ήταν εξασφαλισμένη, καθώς ανέλαβαν τον κίνδυνο του κυκλοφοριακού φόρτου και, σε περίπτωση υστέρησής του, διέτρεχαν τον κίνδυνο απώλειας της επένδυσής τους και της μη εξυπηρέτησης των δανειακών υποχρεώσεων.
  • Η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει έσοδα που προκύπτουν από τον συνδυασμό πρόβλεψης κυκλοφορίας επί τα εκάστοτε Άνω Συμβατικά Όρια Διοδίων Τελών (που σήμερα είναι €3,77 και στο προσεχές διάστημα μετά τη δημοσίευση των νέων τιμών ΔΤΚ του διμήνου Ιουνίου-Ιουλίου 2019 θα είναι μεγαλύτερο). Τα πρώτα τέσσερα-πέντε χρόνια λειτουργίας του δρόμου η κυκλοφορία υπήρξε υψηλότερη από τις προβλέψεις, αφού το αντίτιμο των διοδίων ήταν κατά πολύ χαμηλότερο από τα ανώτατο επιτρεπόμενο από τη Σύμβαση. Τα συγκεντρωτικά πραγματικά έσοδα δεν ήταν πολλαπλάσια των προβλεπόμενων, παρά μόνο κατά περίπου 5% υψηλότερα.
  • Την επόμενη δεκαετία και μέχρι σήμερα, παρά τα ίδια χαμηλά επίπεδα διοδίων, η κυκλοφορία μειώθηκε δραστικά, λόγω της οικονομικής κρίσης, ανατρέποντας συνολικά την εικόνα και προκαλώντας μεγάλη συγκεντρωτική υστέρηση στα έσοδα εκ διοδίων, σε σχέση με την πρόβλεψη, υστέρηση που υπερκέρασε το αρχικό πλεόνασμα εσόδων, με αποτέλεσμα να φθάνει σήμερα σε συγκεντρωτικό έλλειμμα που πλησιάζει το 10%. Η υστέρηση στα έσοδα αντικατοπτρίζεται και στη μειωμένη απόδοση των μετόχων, σε σχέση με τη συμβατικά ορισθείσα ως ανώτατη.

Ως προς τους ισχυρισμούς περί υπέρογκων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού, η εταιρεία υποστηρίζει ότι:

  • Το ελληνικό Δημόσιο υποχρέωνε στον διαγωνισμό για την Παραχώρηση τα μέλη της Κοινοπραξίας Κατασκευής του Έργου να είναι μέτοχοι και στην εταιρεία λειτουργίας και συντήρησης (την «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.»), δίνοντας δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό μόνο σε ομίλους και κοινοπραξίες με αποδεδειγμένη εμπειρία και ικανότητα σε μελέτες-κατασκευή, διαχείριση και λειτουργία συγκοινωνιακών έργων με διόδια. Η εμπειρία στη λειτουργία αυτοκινητοδρόμων υπήρχε μόνο σε ξένους οίκους και στο διαγωνιστικό σχήμα της «Αττική Οδός Α.Ε.» τη συγκεκριμένη εμπειρία την κάλυψε η Γαλλική Transroute International S.A. (σήμερα Egis S.A.), η οποία συμφώνησε τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό με προδιαγραμμένο πλαίσιο συνεργασίας, αναλαμβάνοντας να συμμετάσχει με 60% στην εταιρίας λειτουργίας και έχοντας συμφωνημένο  σχέδιο Σύμβασης Λειτουργίας και Συντήρησης, το οποίο αποτέλεσε στοιχείο της προσφοράς στον διαγωνισμό.
  • Η Σύμβαση Παραχώρησης του 1996 υποχρέωνε τον ανάδοχο (την «Αττική Οδός Α.Ε.») να αναθέσει τις υποχρεώσεις του για συντήρηση και λειτουργία του έργου σε εταιρία που θα συσταθεί μεταξύ της Transroute International S.A. και Μελών της Κοινοπραξίας Κατασκευής. Η υποχρέωση αυτή υλοποιήθηκε με βάση την απόφαση και έγκριση της Σύμβασης Λειτουργίας και του Καταστατικού της «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» από το (τότε) ΥΠΕΧΩΔΕ τον Μάρτιο του 2000, δηλαδή έναν χρόνο πριν τεθεί σε λειτουργία το πρώτο τμήμα του έργου. Η Σύμβαση Λειτουργίας Συντήρησης κατέστη παράρτημα υπ’ αριθμόν 18 στη Σύμβαση Παραχώρησης με βάση υπουργική απόφαση της 6/3/2000 και περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια το αντικείμενο, τις υποχρεώσεις και την αμοιβή της εταιρείας «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», με σκοπό την εκπλήρωση υποχρεώσεων που έχει αναλάβει «Αττική Οδός Α.Ε.» και έχουν προδιαγραφεί στη Σύμβαση Παραχώρησης.
  • Μεταξύ άλλων οι «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» έχουν υπό την ευθύνη τους τον έλεγχο, την παρακολούθηση και τη διαχείριση της κυκλοφορίας, την είσπραξη των διοδίων, την επιθεώρηση, τη συντήρηση ρουτίνας, τις προληπτικές επεμβάσεις ώστε να διατηρείται σε καλή κατάσταση, τη διαχείριση έκτακτων συμβάντων κλπ.
  • Το ετήσιο κόστος για την «Αττική Οδό Α.Ε.» για την αμοιβή της εταιρείας συντήρησης και λειτουργίας «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» το 2018 ανήλθε σε €40 εκατ.
  • Οι δαπάνες της «Αττική Οδός Α.Ε.», στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το ποσό που αποδίδεται στις «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», με βάση τη Σύμβαση Παραχώρησης ελέγχονται εξονυχιστικά και συνεχώς από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (σε μηνιαία βάση με τον έλεγχο που πραγματοποιείται από τον διεθνή οίκο Jacobs υπό την ιδιότητα του ως Τεχνικού Συμβούλου της Δανείστριας Τράπεζας της «Αττική Οδός Α.Ε.»), από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, από τη διεθνή εταιρεία PricewaterhouseCoopers Α.Ε. (υπό την ιδιότητά της ως ορκωτού ελεγκτή της «Αττική Οδός Α.Ε.»), από τη διεθνή εταιρεία Ernest & Young Α.Ε. (υπό την ιδιότητά της ως ελεγκτή του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου της «Αττική Οδός Α.Ε.»), από τις εκάστοτε συμβούλους του ελληνικού Δημοσίου (ΕΤΕΒΑ, Εθνική Τράπεζα) και από την αρμόδια εποπτεύουσα υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με την «Αττική Οδό», «η σύγκριση του κόστους λειτουργίας και συντήρησης μεταξύ αυτοκινητοδρόμων είναι φυσικά άτοπη, ειδικά αν αντί ενός συνόλου κριτηρίων λαμβάνεται κατά περίπτωση ένα μόνο στοιχείο υπόψη, όπως πχ το μήκος σε χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου, αφού κάθε δρόμος έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα η σύγκριση 1 χλμ της Αττικής Οδού με 1 χλμ του Αυτοκινητοδρόμου Χ (σ.σ. υπαρκτός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με ίδιο συνολικό μήκος με την Αττική Οδό) παράγει μη αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα, καθώς:

Η Αττική Οδός είναι δρόμος αστικός και απευθύνεται σε πληθυσμό 4 εκατ. ανθρώπων, ενώ ο Αυτοκινητόδρομος Χ είναι υπεραστικός και βρίσκεται στην περιφέρεια.

Η Αττική Οδός, όπως συμβατικά προβλέφθηκε από το Δημόσιο, έχει διόδια σε κάθε είσοδο, άρα έχει τους περισσότερους σταθμούς διοδίων από όλα τα άλλα έργα και ως εκ τούτου αυξημένες ανάγκες στελέχωσης σε προσωπικό και κόστος λειτουργίας.

Η Αττική Οδός, λόγω της σύνδεσής της με την Εθνική Οδό, τη Λεωφόρο Κηφισίας, τη Λεωφόρο Κατεχάκη κι άλλες κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, έχει, βάσει σύμβασης, υποχρέωση για ανταπόκριση σε ατύχημα εντός 10 λεπτών, έναντι 60 λεπτών που έχει ο Αυτοκινητόδρομος Χ, καθώς τυχόν δυσλειτουργία της Αττικής Οδού επιβαρύνει δραματικά τη συνολική κυκλοφοριακή λειτουργία της Αθήνας.

Η Αττική Οδός είναι το «πλουσιότερο» έργο από πλευράς εξοπλισμού σε σχέση με το μήκος του. Συνολικά η Εταιρεία Λειτουργίας και Συντήρησης καλείται να συντηρήσει:

  • 22.000 φωτιστικά (7.000 στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο + 15.000 σε σήραγγες)
  • 300 ανεμιστήρες σε σήραγγες
  • 200 κάμερες  κυκλοφορίας + 200 κάμερες στα διόδια
  • 100 πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων
  • 900 πινακίδες λειτουργίας λωρίδων και μεταβλητών ορίων ταχύτητας
  • 600 τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης
  • 11 μετεωρολογικούς σταθμούς
  • 40 αντλιοστάσια άρδευσης και πυρόσβεσης
  • 40 υποσταθμούς μέσης και χαμηλής τάσης.

«Ακόμα όμως και με βάση αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, που αυξάνουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας και συντήρησής της, με βάση τα στατιστικά στοιχεία της HELLASTRON (Επίσημος Θεσμικός Φορέας Εκπροσώπησης των οκτώ σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και υποδομών με διόδια που λειτουργούν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής Εγνατίας Οδού) για το 2018, η Αττική Οδός έχει το δεύτερο υψηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά χιλιόμετρο (σύνολο κόστους διά του συνολικού μήκους του δρόμου σε χλμ), παράμετρος όμως που δεν είναι ενδεικτική. Με βάση τις ενδεικνυόμενες παραμέτρους η Αττική Οδός:

  • Έχει το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά εργαζόμενο (σύνολο κόστους διά του συνολικού αριθμού εργαζομένων). Διεθνώς η παράμετρος αυτή αποτελεί το κύριο συγκριτικό στοιχεία, αφού το κόστος μισθοδοσίας καλύπτει το 45%-60% του συνολικού κόστους λειτουργίας.
  • Έχει το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά διέλευση από όλους τους σταθμούς διοδίων (σύνολο κόστους διά του συνολικού αριθμού διελεύσεων).
  • Έχει το δεύτερο χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά κυκλοφορούν όχημα (σύνολο κόστους διά της μέσης κυκλοφορίας).
  • Έχει το τρίτο χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά συμβάν επέμβασης (σύνολο κόστους διά του συνολικού αριθμού των συμβάντων).
  • Έχει το πέμπτο χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά οχημα το χιλιόμετρο (σύνολο κόστους διά του συνολικού αριθμού των οχημάτων που διανύουν μία απόσταση 1 χλμ)» καταλήγει η «Αττική Οδός Α.Ε.».

 

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

21:5116/07

«Χρυσή Λίστα» της ΑΑΔΕ – Για ποιους επιταχύνονται ο επιστροφές ΦΠΑ Οικονομία

21:4516/07

Τα συγχαρητήρια της Μέρκελ στην Φον ντερ Λάιεν Διεθνή

21:3116/07

Ο Κ. Μητσοτάκης συνεχάρη την Φον ντερ Λάιεν Πολιτική

21:2616/07

Αristοtle Racing Team: Ιστορική τριπλή διάκριση στην Ολλανδία (ΦΩΤΟ) Θεσσαλονίκη

21:0816/07

Συνάντηση Μητσοτάκη με Θεοδωρικάκο – Τι συζητήθηκε Πολιτική

20:5416/07

«Φρένο» Τραμπ στην Τουρκία για τα F-35 Διεθνή

20:4616/07

Νέα πρόεδρος της Κομισιόν η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν – Εξελέγη με 383 ψήφους ΕΕ ,Σημαντικά

20:3616/07

Συνάντηση Μητσοτάκη -Ρέγκλινγκ – «Η Ελλάδα θα σεβαστεί τους δημοσιονομικούς στόχους» Πολιτική

20:2416/07

Κρήτη: Επί ποδός η πυροσβεστική για οικογένεια που έχει χαθεί Ελλάδα ,Κοινωνία

20:1016/07

ΗΠΑ: Μεγάλη «πρόοδο» στα ζητήματα του Ιράν και της Β. Κορέας βλέπει ο Τραμπ Διεθνή

19:5616/07

H ψηφοφορία στο ευρωκοινοβούλιο για την προεδρία της Κομισιόν ΕΕ

19:5016/07

H Τουρκία απαντά στα μέτρα της ΕΕ με το… Oruc Reis Διεθνή

19:4616/07

O Tex Avery και η νέα κυβέρνηση Άποψη ,Άρθρα

19:4316/07

ΕΕ: Και η ομάδα Σοσιαλιστών και Δημοκρατικών στηρίζει την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ΕΕ

19:4116/07

Ονόματα, διοικήσεις και… οφίτσια στα «γαλάζια πηγαδάκια» Παραπολιτικά

19:3216/07

ΣτΕ: Tέλος o 13ος και ο 14ος μισθός για τους δημοσίους υπαλλήλους Ελλάδα ,Σημαντικά

19:2316/07

Τραγικός θάνατος για λουόμενο – Έχασε τις αισθήσεις του ενώ κολυμπούσε Ελλάδα ,Κοινωνία

19:1616/07

Η απάντηση του Δ. Θεσσαλονίκης για την ημερομηνία συνεδρίασης για τον ισολογισμό του 2018 Δήμοι

19:0616/07

ΕΕ: Στηρίζουν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν οι φιλελεύθεροι ΕΕ

19:0416/07

Αλ. Τσίπρας: Ήθελαν την συντριβή μας – Δεν τα κατάφεραν Κόμματα ,Πολιτική

19:0016/07

Από χθες ήξεραν στο «Ποτάμι» για τον Μαυρωτά… Παραπολιτικά

18:5916/07

Θεσσαλονίκη – Επίθεση με τσεκούρι: Στο χειρουργείο η 53χρονη – Στο ίδιο νοσ... Θεσσαλονίκη ,Κοινωνία ,Σημαντικά

18:4816/07

Ο Μπάιντεν πετάει το γάντι στον Τράμπ για…push ups Διεθνή

18:3916/07

Συνάντηση αύριο Χατζηδάκη με τη ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Πολιτική

18:3216/07

Eπενδυτική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας – Κατάρ Οικονομία ,Πολιτική

18:2716/07

Παραιτήθηκε η Κριστίν Λαγκάρντ από το ΔΝΤ… Διεθνή

18:2016/07

Τσαβούσογλου: Και τέταρτο πλοίο στην Αν. Μεσόγειο Διεθνή

18:0716/07

Τάσιος: Η Χαλκιδική βγαίνει δυνατά στο εξωτερικό Τουρισμός

18:0416/07

Αναβάλλεται η σημερινή παράσταση Οιδίπους Τύραννος με τον Δ. Λιγνάδη Πολιτισμός

17:5016/07

Οι 28 νέοι Γενικοί Γραμματείς- Μεταξύ αυτών και ο αντιπρόεδρος του «Ποταμιού» Πολιτική ,Σημαντικά

17:4116/07

Σταϊκούρας: Επιτυχημένη η έκδοση του 7ετούς ομολόγου Οικονομία

17:3816/07

Διακοπή κυκλοφορίας αύριο στον Α/Κ Κλειδίου Β.Ελλάδα

17:3416/07

Full Moon Party από την ΔΕΘ και το MOMus Πολιτισμός

17:2816/07

Συνάντηση Αυγενάκη με Αμπατζόγλου για το ΟΑΚΑ Πολιτική

17:2416/07

Iσπανία: Έκρυβε μισό κιλό κοκαΐνη στο περουκίνι του Διεθνή

17:2116/07

Η «Ανθρώπινη Φωνή» στο  Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Πολιτισμός

17:1216/07

Εξάρθρωση σπείρας που έστελνε αλλοδαπούς σε χώρες της Ευρώπης Κοινωνία

17:0416/07

Λέσβος: Αλλοδαπός έκλεψε κομμάτια του απολιθωμένου δάσους Ελλάδα

16:5816/07

Βρούτσης: Πως θα δοθούν οι 550.000 εκκρεμείς συντάξεις Οικονομία

16:5116/07

Ο Κ.Μαραγκός νέος πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Οικονομία

16:2616/07

Αίτημα Κούγια για την αποφυλάκιση Αντωνόπουλου Ελλάδα

16:2516/07

Tζιαμαρόλι: Αλλαγές εντός του στόχου του 3,5% Οικονομία

16:0616/07

Ο Moody’s αναβάθμισε την προοπτική των ελληνικών τραπεζών Οικονομία

16:0516/07

Ο Ρέγκλινγκ δεν αναφέρθηκε σε μείωση του αφορολογήτου Οικονομία

16:0316/07

Αμπελόκηποι – Επίθεση με τσεκούρι σε 53χρονη αλλοδαπή Θεσσαλονίκη

15:5516/07

Αύριο τελευταία ημέρα υποβολής των μηχανογραφικών Κοινωνία ,Παιδεία

15:5116/07

Μ. Καρράς – Άμεση στήριξη των πληγέντων αγροτών της Χαλκιδικής Αγροτικά ,Β.Ελλάδα

15:4816/07

ΧΑΑ: Κέρδη για Τιτάνα και Εθνική, «πέφτει» η ΔΕΗ Οικονομία

15:3516/07

Μητσοτάκης: Προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού στα νοσοκομεία Πολιτική

15:2616/07

NΔ: Ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ αποφυλάκισε τον Αρ. Φλώρο Πολιτική

15:2116/07

Intrasoft: Συνεργασία με την Υπηρεσία Εκδόσεων της ΕΕ Επιχειρήσεις

15:1316/07

Συνάντηση Νίκου Δένδια με Μάικ Πομπέο στις ΗΠΑ Πολιτική

15:0716/07

Αίτημα για παράταση υποβολής φορολογικών δηλώσεων Οικονομία

14:5916/07

Ενδιάμεση λύση ειδοποιήσεων από το 112 μελετά το υπουργείο Πολιτική

14:4916/07

ΝΔ: Ο νέος Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ αποφυλάκισε τον Α. Φλώρο Πολιτική

14:4516/07

ΕΛΑΣ: Βιάστηκε και δολοφονήθηκε η Αμερικανίδα βιολόγος (VIDEO) Κοινωνία

14:3816/07

Στο 1,9% το επιτόκιο στην έκδοση του 7ετούς ομολόγου Οικονομία

14:2816/07

Τσακαλώτος, Γεροβασίλη, Θεοχαρόπουλος, Χαρίτσης στην «πρώτη» γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ Πολιτική

14:2616/07

Υπόθεση Novartis: Στο αρχείο η δικογραφία για τον Μάριο Σαλμά Πολιτική ,Σημαντικά

14:1916/07

Υδροσίφωνας στην Άθυτο της Χαλκιδικής (ΦΩΤΟ) Β.Ελλάδα ,Περιβάλλον

14:1516/07

Μέτρα προφύλαξης για την κακοκαιρία από την ΠΚΜ Ελλάδα ,Περιφέρειες

14:1216/07

Πρώην βουλευτής επιστρέφει στο… Πανεπιστήμιο Παραπολιτικά

14:0716/07

Γερμανία: Σε αριθμό ρεκόρ ο πληθυσμός λόγω μετανάστευσης από Ευρώπη! ΕΕ

14:0616/07

ΟΛΘ: Καταγγελίες εργαζομένων και προειδοποιήσεις στη διοίκηση Επιχειρήσεις

14:0016/07

Αristοtle Racing Team: Τριπλή διάκριση στην Ολλανδία (ΦΩΤΟ) Θεσσαλονίκη ,Παιδεία

13:5216/07

Σιζόφ: «Οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Ευρώπης πρέπει να βελτιωθούν» Ελλάδα

13:4416/07

Εξιχνίαση τηλεφωνικής απάτης – Χρήσιμες συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ. Κοινωνία

13:3816/07

Εξώδικο Στέλιου Παππά στον Θεόδωρο Καράογλου- Διαβάστε αναλυτικά τι ισχυρίζεται ο πρόεδ... Πολιτική ,Σημαντικά

13:3816/07

Κεραμέως: Με ένα τηλεφώνημα θα μπαίνει η αστυνομία στο Πανεπιστήμιο (VIDEO) Παιδεία

13:3716/07

Ολοκληρώθηκε το συνέδριο «Προς ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον» Περιφέρειες

13:3416/07

Πρόσκληση να επισκεφθεί το Κάιρο ο Κ. Μητσοτάκης Πολιτική

13:3016/07

Προωθούσαν παράνομους αλλοδαπούς στην χώρα (ΦΩΤΟ) Κοινωνία

13:2316/07

Σε πελάγη ευτυχίας η βουλευτής (πλέον) Άννα Ευθυμίου Παραπολιτικά

13:2316/07

Πρέβεζα – Ανήλικοι έκλεψαν καφετέρια Κοινωνία

13:2216/07

Στο υπουργείο Υγείας ο πρωθυπουργός Πολιτική

13:1716/07

H EMY προειδοποιεί-Καταιγίδες ισχυροί άνεμοι και κατά τόπους χαλαζοπτώσεις Ελλάδα ,Σημαντικά

13:1216/07

Εκτός φυλακής ο Αρ. Φλώρος Ελλάδα ,Σημαντικά

13:0816/07

Μπλακ άουτ στην Αττική Ελλάδα

13:0716/07

Συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο- Αποφασίστηκε… νέα αρχή στις σχέσε... Πολιτική

12:5516/07

700 αιτήσεις αποζημιώσεων στη Χαλκιδική και… συνεχίζουν! Β.Ελλάδα ,Σημαντικά

12:5516/07

Καμία παράταση στις φορολογικές δηλώσεις με απόφαση… υφυπουργού Οικονομία

12:3216/07

Εθελοντική αιμοδοσία στο ΜΕΤΡΟ Συντάγματος Υγεία

12:2716/07

είναι το γέλιο σου Η στήλη της Στύλου

12:2516/07

Σύσκεψη Πυροσβεστικής μετά το έκτακτο δελτίο καιρού Ελλάδα

12:1816/07

«Γνώσεσθε την αλήθειαν… » απαντά ο πρόεδρος του Τμήματος για τον Ανθιμο Θεσσαλονίκη ,Σημαντικά

12:1716/07

Ρέγκλινγκ-Εconomist: Kαλοδεχούμενη η μεταρρυθμιστική ατζέντα που προωθεί η κυβέρνηση Οικονομία ,Σημαντικά

12:1016/07

Κουμουτσάκος-Economist: Δημοκρατική αυστηρότητα και σεβασμός η θέση της κυβέρνησης στο ... Πολιτική

12:0216/07

Χ. Σταϊκούρας-Economist: Οι προτεραιότητες του κυβερνητικού σχεδίου Πολιτική

11:5516/07

Νέος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος στη SingularLogic Ελλάδα

11:4716/07

Ξεπέρασε τα 3.000 MW η αιολική ισχύς στην Ελλάδα Ενέργεια

11:4416/07

Φεύγει από τον ΑΝΤ1 ο στενός συνεργάτης του Γιώργου Παπαδάκη Media

11:4116/07

Να ποια είναι τα φαβορί για τον τίτλο της νέας σεζόν στις μεγάλες λίγκες Αθλητισμός

11:3416/07

Σε Ημαθία και Χαλκιδική η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αγροτικά ,Πολιτική

11:2716/07

Δ. Κούβελας: Στη Θεσσαλονίκη έχουμε αίσθηση για το τι σημαίνει πανεπιστημιακό άσυλο Κόμματα ,Πολιτική

11:2016/07

Στρατιωτικό υλικό 184 εκατ. ευρώ εισήγαγε η Τουρκία από τη Γερμανία Διεθνή

11:0916/07

Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το 7ετές ομόλογο Οικονομία ,Σημαντικά

11:0516/07

Aφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Σούδας Ελλάδα

10:5716/07

Συλλήψεις για ναρκωτικά σε Καστοριά και Γρεβενά Κοινωνία

10:5016/07

Αρτα: Εξιχνιάστηκε η υπόθεση ομηρείας 14 Πακιστανών για λύτρα (ΦΩΤΟ) Κοινωνία

10:4216/07

Amazon: Διεθνής κινητοποίηση κατά των «εκπτώσεων εις βάρος των εργαζόμενων» Διεθνή

10:3516/07

Ευρείες αστυνομικές επιχειρήσεις στην Πελοπόννησο-Προσήχθησαν 110 άτομα Κοινωνία

10:2816/07

Αποδεκτή από Κικίλια η παραίτηση του προέδρου ΕΟΔΥ Πολιτική ,Υγεία

10:2016/07

Αντικατάσταση του αρχιφύλακα της Ακρόπολης-Ήταν και διαχειριστής των εισιτηρίων Ελλάδα ,Σημαντικά

10:1216/07

Συνεδρίαση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Κόμματα

10:0516/07

NZZ: «Την ελληνική κυβέρνηση περιμένουν πολλά ανοιχτά ζητήματα» Διεθνή

09:5716/07

WWF Ελλάς-Το ναυάγιο της πώλησης λιγνίτη ας είναι μια νέα αρχή για υγιή ΔΕΗ Ελλάδα

09:5116/07

Focus: «Ο νέος Έλληνας πρωθυπουργός υπόσχεται την πολιτική αλλαγή» Διεθνή

09:4416/07

Αύξηση πωλήσεων και εξαγωγών για την Παπουτσάνης Επιχειρήσεις

09:3616/07

Συνήγορος Καταναλωτή- Να καταργηθεί η χρέωση του 1 ευρώ από τη ΔΕΗ Ελλάδα

09:2516/07

ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Εκσυγχρονισμός της ΕΕΣΣΤΥ και επενδύσεις εκατομμυρίων Επιχειρήσεις ,Σημαντικά

09:1416/07

Η Βρετανία δεν θα εκδώσει τον Ασάνζ σε χώρα όπου κινδυνεύει με θανατική ποινή Διεθνή

09:0416/07

Αβραμόπουλος: Nα τροποποιηθεί ο Κανονισμός του Δουβλίνου ΕΕ ,Πολιτική

08:5616/07

Δολοφονία Suzanne Eaton-Η κάμερα ασφαλείας και το άγνωστο περιστατικό που «ξεκλείδωσαν»... Ελλάδα

08:5016/07

Η ζωή μετά τη Βουλή- Το επόμενο βήμα των πρώην βουλευτών Θεσσαλονίκης Παραπολιτικά ,Σημαντικά

08:4416/07

Τι ώρα θα χτυπάει το κουδούνι στα σχολεία Πολιτική

08:2716/07

Συνάντηση Μητσοτάκη – Ρέγκλινγκ σήμερα Πολιτική

08:2216/07

Χαλκιδική: Χρεώνουν έως και 2.000% επιπλέον για την επιδιόρθωση των ζημιών Β.Ελλάδα

08:1516/07

Αδιάλλακτη στάση τηρεί η Άγκυρα-Αψηφά τα μέτρα Βαλκάνια

08:0816/07

Πέτσας: Mέσα στο 2020 η κυβέρνηση θα θέσει την ανάγκη μείωσης των πλεονασμάτων Κόμματα ,Πολιτική

08:0116/07

Handelsblatt: «Τα φιλόδοξα σχέδια Μητσοτάκη» Διεθνή

08:0016/07

ΕΒΖ: Χρέη και υψηλό κόστος την κρατάνε στη ΜΕΘ Επιχειρήσεις ,Σημαντικά

08:0016/07

Στ.Αρναουτάκης στο GrTimes: Ο Απ.Τζιτζικώστας είναι άξιος και ικανός Περιφερειάρχης, μα... SamTimes ,Web TV ,Σημαντικά

07:5716/07

Μ. Βορίδης: «Ο ευρωπαίος αγρότης στο επίκεντρο των συζητήσεων για τη μελλοντική ΚΑΠ» Αγροτικά ,Πολιτική

07:5416/07

Και δεύτερη κλοπή χρηματοκιβωτίου στην Πολίχνη Θεσσαλονίκη

07:4416/07

ΕΚ: Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν αντιμέτωπη με μια κρίσιμη ψηφοφορία ΕΕ

07:3716/07

Διαγωνισμός από τον ΕΟΠΥΥ για ταχυμεταφορά φαρμάκων υψηλού κόστους Υγεία

07:3516/07

Δεύτερο market test για LNG στην Αλεξανδρούπολη Ενέργεια

07:3116/07

4η Ευρω-Αραβική Σύνοδος- «Μια Στρατηγική Συνεργασία» Οικονομία

07:2416/07

Τζούφη για κατάργηση ασύλου: Στηρίζεται σε επιχειρηματολογία συκοφάντησης των πανεπιστη... Πολιτική

07:1716/07

Ελευσίνα 2021 – Animasyros: Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός animation Ελλάδα ,Πολιτισμός

07:0316/07

Άστατος ο καιρός σε όλη τη χώρα -Ξεκινά η επέλαση του «Αντίνοου» Ελλάδα ,Σημαντικά

06:3016/07

Νέο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων στον Δήμο Λαγκαδά Δήμοι

06:0016/07

Σημαντική ανακάλυψη από επιστήμονες για τη νευρική ανορεξία Διάφορα

05:3016/07

Δήμος Θηβαίων: Διανομή τροφίμων σε ωφελούμενους του Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμοι