Μέχρι τα τέλη Ιουνίου, 13 ζεύγη πλευρικών σταθμών διοδίων θα είναι έτοιμα να τεθούν σε λειτουργία στην Εγνατία Οδό, ενώ μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες, θα παραδοθούν και οι δύο μετωπικοί σταθμοί σε Σιάτιστα και Αρδάνιο. Πίσω πάει η κατασκευή του μετωπικού σταθμού διοδίων στην Καβάλα.
Όπως είπε στο GRTimes.gr η εντεταλμένη σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., αρχιτέκτων κα. Βίκυ Ευταξά, σε πολλά διαφορετικά σημεία κατά μήκος του οδικού άξονα της Εγνατίας αλλά και των καθέτων της, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες κατασκευής σταθμών διοδίων, οργανωμένες κατά τρόπο που να μην παρακωλύεται, κατά το δυνατόν, η κίνηση των οχημάτων.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε., που μόλις προ ημερών έθεσε σε λειτουργία τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων στο Ωραιόκαστρο πρώτα και, μετά, στην Ασπροβάλτα, εντατικοποιεί, σε συνεργασία με τον εργολάβο, τους ρυθμούς εκτέλεσης των έργων, σύμφωνα με τη δέσμευση που έχει αναληφθεί έναντι του ΤΑΙΠΕΔ ενόψει της παραχώρησης του άξονα. Υπάρχει όμως ο πρόσθετος και ουσιαστικός λόγος, όπως επισήμανε η κα. Ευταξά, της άντλησης εσόδων από τη λειτουργία των σταθμών διοδίων, καθώς έτσι θα εξασφαλίζονται πόροι για τη χρηματοδότηση έργων συντήρησης ενός ευρωπαϊκού άξονα στον οποία καταλήγει και ο κάθετος άξονας Προμαχώνα- Σερρών- Θεσσαλονίκης, απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV ( Bερολίνο- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα).
Σύντομα σε λειτουργία ο σταθμός στο Στρυμονικό
Στην παρούσα χρονική φάση, γίνονται τα ασφαλιστικά έργα σε Αρδάνιο και Σιάτιστα και σε σύντομο χρόνο θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή τους ( τοποθέτηση οικίσκων, συστήματα λειτουργίας), ενώ βεβαίως, όπως έχει γίνει γνωστό, στις 15/1/2020 θα τεθεί σε λειτουργία ο κατασκευασμένος μετωπικός σταθμός στο Στρυμονικό.
Το δίκτυο των μετωπικών σταθμών διοδίων, στην Εγνατία Οδό, θα ολοκληρωθεί με την κατασκευή του σταθμού στη Καβάλα, ο οποίος όμως χωροθετείται ανατολικότερα.
Ο συγκεκριμένος σταθμός, που είναι ο δεύτερος στο νομό Καβάλας μετά της Μουσθένης, επρόκειτο να κατασκευαστεί στην παράκαμψη Καβάλας. Οι εργασίες είχαν ξεκινήσει αλλά υπήρξε αντίδραση από τη δημοτική επιχείρηση «Δημωφέλεια», επειδή είχαν καταληφθεί δημοτικές εκτάσεις, ένθεν και ένθεν της Εγνατίας.
Έτσι εξετάζεται η χωροθέτηση του σταθμού στην περιοχή του Α/Κ Άσπρα Χώματα και κοντά στον κόμβο του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β». Η αλλαγή θέσης του μετωπικού σταθμού Καβάλας, επηρεάζει και το σταθμό πλευρικών διοδίων στον Α/Κ Άσπρων Χωμάτων καθώς εάν αυτός κατασκευαστεί, οι δύο σταθμοί θα είναι σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους. Αυτός είναι και ο λόγος που σταμάτησε η κατασκευή του πλευρικού σταθμού στα Άσπρα Χώματα.
Στο δίκτυο 13 – 15 πλευρικοί σταθμοί
Σε εξέλιξη αλλά σε διαφορετικά στάδια κατασκευής, βρίσκονται οι εργασίες σε 15 πλευρικούς σταθμούς διοδίων, που στην πραγματικότητα είναι ζεύγη σταθμών σε ανισόπεδους κόμβους του οδικού άξονα, όπως επισήμανε η κα. Ευταξά. Από αυτούς τους 15 σταθμούς, οι 13 αναμένεται να είναι έτοιμοι ως το τέλος Ιουνίου, χρονοδιάγραμμα που δύσκολα θα υλοποιηθεί για τους σταθμούς σε Λαγκαδά και Κλειδί Ημαθίας.
Ξεκινώντας από τον δυτικό κλάδο της Εγνατίας Οδού και κινούμενοι προς τα ανατολικά του άξονα, είναι οι πλευρικοί σταθμοί: Παναγιά, Σιάτιστα, Καλαμιά, Πολύκαστρο, Χαλάστρα, Κλειδί (;), Λαγκαδάς (;), Προφήτης, Βαγιοχώρι, Ασπροβάλτα, Ορφάνη/Γαληψός, Ελευθερούπολη, ΒΙΠΕ Κομοτηνής, Ίασμος.
Στη περιοχή Θεσσαλονίκης και κοντά στο νομό, όταν θα κατασκευαστούν όλοι οι πλευρικοί, θα υπάρχουν σταθμοί στο Κλειδί Ημαθίας (εκκρεμεί η υποβολή κυκλοφοριακής μελέτης), στα Μάλγαρα ( υποβλήθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη), στον Αξιό (αναμένεται η έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης), στο Λαγκαδά ( εκκρεμεί η υποβολή της κυκλοφοριακής μελέτης), στον Προφήτη (άρχισε η κατασκευή) και στο Βαγιοχώρι (έγιναν τα ασφαλιστικά).
Η κα. Ευταξά τόνισε ότι μετά την κατασκευή των νέων σταθμών, θα πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ με την οποία θα ορίζονται οι τιμές των διοδίων ώστε να τεθούν στη συνέχεια σε λειτουργία.