ΕΛΒΟ: Άμεσα ο 3ος διαγωνισμός πώλησης- Process Letter σε επενδυτές

ΕΛΒΟ: Άμεσα ο 3ος διαγωνισμός πώλησης- Process Letter σε επενδυτές

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Eιδικός εκκαθαριστής και κυβέρνηση προετοιμάζουν για το αμέσως επόμενο διάστημα τον τρίτο διαγωνισμό εκποίησης της ΕΛΒΟ.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του GrTimes.gr, στους ενδιαφερόμενους έχει ήδη σταλεί από τον ειδικό εκκαθαριστή της ΕΛΒΟ, Process Letter σχετικά με την εκποίηση του ενεργητικού της Εταιρείας η οποία, σημειωτέον, είναι σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το Δεκέμβριο του 2014.

Mε το Process Letter o εκκαθαριστής, η Ernst & Young, ζητεί από τους ενδιαφερόμενους να υπογράψουν Νοn- Disclosure Agreement όπως και τους όρους του Virtual Data Room, προκειμένου να τους παρασχεθούν οι πληροφορίες οι σχετικές με το διαγωνισμό.

Για την ΕΛΒΟ, αυτή θα είναι είτε η… τρίτη και τυχερή, είτε η… τρίτη και άτυχη διαγωνιστική διαδικασία, αφού οι δύο προηγούμενοι διαγωνισμοί ήσαν άγονοι. Εάν και αυτή τη φορά υπάρξουν «προβλήματα» στους φακέλους που θα υποβληθούν ή, αν δεν εκδηλωθεί καν ενδιαφέρον ( πράγματα που συνέβησαν), τότε θα μπει οριστικά λουκέτο στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων Α.Ε. και τα στοιχεία του ενεργητικού της θα πρέπει να πωληθούν κομμάτι- κομμάτι.

Υπενθυμίζεται ότι οι δύο διαγωνισμοί που έγιναν δεν απέδωσαν θετικά αποτελέσματα παρότι το ελάχιστο τίμημα αγοράς ήταν 10 εκατ. ευρώ.

Αυτή τη φορά πάντως, η ΕΛΒΟ δείχνει να έχει περισσότερες ευκαιρίες πώλησης αφού μόλις πριν λίγες ημέρες, με εγκύκλιο της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης (2/1/2019) , κινήθηκαν οι διαδικασίες για τις μετατάξεις των εργαζομένων στην Εταιρεία, που ανέρχονται σε 316 άτομα.

Υποβολή αιτήσεων για μετατάξεις

Σύμφωνα με πληροφορίες του GrTimes.gr, το σύνολο των εργαζομένων στην Εταιρεία με σχέση ΙΔΑΧ, προτίθεται να υποβάλλει σχετικές αιτήσεις μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, δηλαδή μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της δίμηνης προθεσμίας που δίνεται για την μεταφορά σε άλλον φορέα/επιχείρηση δημόσιου χαρακτήρα.

Η τετράχρονη αναμονή για την εξεύρεση λύσης το θέμα της ΕΛΒΟ, με τη διατήρησή της σε υποτυπώδη λειτουργία, έχει κουράσει τους εργαζομένους που ετοιμάζονται να φύγουν από την Εταιρεία.

Άλλωστε, σχεδόν το σύνολο των εργαζομένων σε τεχνικές ειδικότητες, 209-210 άτομα, θα «μετακομίσουν» στον ΟΑΣΘ που μετά λίγους μήνες θα αντικατασταθεί από τον νέο φορέα αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στην ΑΣΥΘ Α.Ε. Σχετική αναφορά είχε πρόσφατα κάνει και ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Σπίρτζης.

Είναι γνωστό, ότι οι εταιρείες που στο παρελθόν είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ, αντιδρούσαν στη διατήρηση του προσωπικού, παρότι η παραγωγική ενεργοποίηση της Βιομηχανίας θα απαιτήσει τουλάχιστον διπλάσιους εργαζομένους. Εν τούτοις, είχε εκφραστεί η επιθυμία, για διατήρηση μικρότερου αριθμού απασχολουμένων, κατόπιν αξιολόγησης και επιλογής.

Η ΕΛΒΟ, θα μπορούσε να είναι βιώσιμη, καθώς υπάρχουν και θα υπάρχουν μεγάλες ανάγκες, σε οχήματα ( κατασκευές, ανακατασκευές, εξαρτήματα) των Ενόπλων Δυνάμεων όπως και των Σωμάτων Ασφαλείας, αλλά και πολιτικά οχήματα. Επίσης, η Εταιρεία θα μπορούσε να εκτελεί έργα και άλλων ευρωπαϊκών ή τρίτων χωρών.

Ωστόσο η διατήρηση μίας βιομηχανίας αυτού του μεγέθους, απαιτεί ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 50 εκ. ευρώ, από νέες παραγωγές και ανακατασκευές οχημάτων. Συνεπώς εάν κάποιος αγοράσει την ΕΛΒΟ θα πρέπει να μπορεί να εξασφαλίσει ένα ικανοποιητικό προγραμματισμό έργων.

Εάν η ΕΛΒΟ έχει κάποια ελπίδα πώλησης, στο σύνολο του ενεργητικού της και, διατήρησης σαν ενεργό βιομηχανικό συγκρότημα, αυτή είναι τώρα.

Υπέρ της εξεύρεσης αγοραστή οπωσδήποτε συντρέχει η πολιτική συγκυρία καθώς η χώρα μπήκε σε εκλογική χρονιά. Επίσης, φαίνεται ότι πλέον υπάρχει βούληση από τα υπουργεία Οικονομίας & Ανάπτυξης, όπως και Άμυνας, να βρεθεί λύση στο θέμα. Άλλωστε έτσι ξεκίνησε κύκλος επαφών, το φθινόπωρο του 2018, με πιθανούς αγοραστές, με πρωτοβουλία των αναπλ. υπουργών κ.κ. Πιτσιόρλα και Ρήγα.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top