ΕΡΓΟΣΕ: Μελέτη για το City Train της Θεσσαλονίκης

Tags#: ΕΡΓΟΣΕ

ΕΡΓΟΣΕ: Μελέτη για το City Train της Θεσσαλονίκης

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Η ΕΡΓΟΣΕ «έβγαλε στον αέρα» την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη μελέτη «Ανάπτυξης Δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη», ύψους δαπάνης 2.828.398,91 € που χρηματοδοτείται από το ΕΠ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».

H ανάπτυξη Δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, του λεγόμενου «City Train Θεσσαλονίκης» έχει σε επίπεδο προμελέτης εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και παραδοθεί στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών την άνοιξη του 2018. Η προμελέτη προέβλεπε την αξιοποίηση του υφιστάμενου δικτύου του ΟΣΕ, τμήματα του οποίου δεν χρησιμοποιούνται, όπως και τη δημιουργία νέων γραμμών και στάσεων.

Οι απαιτήσεις της υπό ανάθεση μελέτης, «πατάνε επάνω» στις προβλέψεις της Προμελέτης καθώς το έργο χωρίζεται σε Δύο Φάσεις, με 12 στάσεις να προβλέπονται για την Φάση Α’ και επιπλέον 4 στη Φάση Β’. Το Δίκτυο στη Φάση Α’ , με μικρή επέκταση των γραμμών, θα καταλήγει στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης. Στη Φάση Β’ η λειτουργία του City Train θα αναπτυχθεί συνδυαστικά με τα έργα επέκτασης του Δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά. 

Όπως προβλέπεται στο κείμενο της Διακήρυξης του διαγωνισμού, ο ανάδοχος του έργου θα μελετήσει την ανάπτυξη Δικτύου επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών ή/και νέων τμημάτων γραμμών που θα μελετηθούν μέσω της παρούσας σύμβασης.

Ειδικότερα με την προς ανάθεση σύμβαση μελέτης θα μελετηθούν:

  • Νέες σιδηροδρομικές στάσεις για την εξυπηρέτηση συρμών προαστιακού τύπου.
  • Αναμόρφωση υφιστάμενων σταθμών ή στάσεων
  • Ανακατασκευή της παρακαμπτηρίου γραμμής Ζέιτενλικ και επέκτασή της προς την οδό Λαγκαδά για τη χρήση ελαφρών συρμών
  • Νέα γραμμή από τον Εμπορικό Σταθμό (Παλαιό Σταθμό) παράλληλα με το όριο της λιμενικής ζώνης για την προσέγγιση του Προβλήτα 1

Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται επίσης:

  • Η μελέτη του περιβάλλοντος χώρου των στάσεων και οι προσβάσεις τους από τις γύρω αστικές περιοχές
  • Τα απαραίτητα υδραυλικά έργα στις περιοχές των στάσεων και κατά μήκος των νέων τμημάτων γραμμών
  • Η κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη σκοπιμότητας για την υποστήριξη του έργου
  • Παρεμβάσεις στην επιδομή ή και υποδομή των υφιστάμενων γραμμών

Η μελέτη για την ανάπτυξη του δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου χωρίζεται σε δύο Τμήματα:

Τμήμα Α’ Πρόκειται για τη μελέτη των έργων της Α’ Φάσης ανάπτυξης του δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου, δηλαδή των στάσεων επί υφιστάμενων  εν λειτουργία γραμμών και της μικρού μήκους επέκτασης μέχρι το λιμάνι, έργα που μπορούν να υλοποιηθούν με μικρό σχετικά κόστος και σε σύντομο χρονικό διάστημα προς όφελος του επιβατικού κοινού της πόλης.

Στο τμήμα Α’ περιλαμβάνονται οι ακόλουθες στάσεις: Σίνδος, Καλοχώρι, Διαβατά, Ελευθέριο – Κορδελιό, Επτανήσου, Μενεμένη, Μηχανοστάσιο, Νέος Επιβατικός Σταθμός, Σταθμός ΚΤΕΛ «Μακεδονία», Κωλέττη (Εμπορικό Κέντρο), Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός, Λιμένας Θεσσαλονίκης.

Στο τμήμα Β’: Πρόκειται για τη μελέτη των έργων της Β’ Φάσης ανάπτυξης του δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου, δηλαδή της ανακατασκευής της γραμμής Ζέιτενλικ, της επέκτασής της προς την οδό Λαγκαδά και των στάσεων επί αυτού του άξονα, έργο που συνδέεται άμεσα με την επέκταση του μετρό προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη (επεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Εύοσμο). Στο τμήμα Β’ περιλαμβάνονται οι ακόλουθες στάσεις: Εύοσμος, Αμπελόκηποι, Γήπεδο, Λαγκαδά.

Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 27/02/2019 και ως ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ορίζεται η 05/03/2019, ημέρα Τρίτη και ώρα 11:00 π.μ.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top