Grampet Group: Έρχονται οι Ρουμάνοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Grampet Group: Έρχονται οι Ρουμάνοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ένας μεγάλος Όμιλος, με δύο εταιρείες του, κάνει το επόμενο …τραινοχιλιόμετρο για να μπει στην σιδηροδρομική αγορά της Ελλάδας, στις εμπορευματικές μεταφορές. Το όνομα αυτού Grampet Group και των Εταιρειών του, Grup Feroviar Roman και TEF Logistica Feroviara.

Oι Ρουμάνοι, που κατέχουν ευρωπαϊκές άδειες και χρειάζονται μόνο Πιστοποιητικά Ασφαλείας, «πήραν το χρόνο τους» για να υποβάλλουν τελικώς, με κάποια καθυστέρηση, τα σχετικά αιτήματα στη  Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Και λέμε καθυστέρηση γιατί σύμφωνα με δηλωθείσες προθέσεις, σκόπευαν να βγούνε στην αγορά στο πρώτο τρίμηνο του 2019.

Η σιδηροδρομική αγορά ανοίγει πανευρωπαϊκά και στην Ελλάδα και ο ανταγωνισμός τουλάχιστον στον εμπορευματικό κλάδο θα αυξηθεί καθώς πλέον οι βελτιώσεις στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο βοηθάνε προς αυτή την κατεύθυνση. Στο «παιχνίδι» άλλωστε έχει ήδη μπει η ελληνο-αυστριακή Rail Cargo Logistics Goldair και ετοιμάζεται οσονούπω να μπει και η PEAR, συμφερόντων της Cosco. Σε αυτό το νέο περιβάλλον περιμένουμε να δούμε και τις κινήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Συγκεκριμένα, όπως πληροφορήθηκε το GrTimes.gr, υπέβαλαν τους φακέλους για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού Ασφαλείας ( σ.σ. είναι ενιαίο πλέον) στη Ρ.Α.Σ. στις 14 Ιουλίου, με αποτέλεσμα να πρέπει όμως πλέον να τους χορηγηθεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για τους Σιδηροδρόμους, τoν ERA με βάσει τα προβλεπόμενα από το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο. Από τον ίδιο φορέα θα πρέπει να εγκριθεί και το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Το προφίλ του Grampet Group

Ο όμιλος Grampet είναι ο μεγαλύτερος στη Ν.Α. Ευρώπη με δραστηριότητες που καλύπτουν όλο το πλέγμα των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, από μεταφορές, logistics, κατασκευές και επισκευές τροχαίου υλικού.  Το Grampet Group έχει επεκταθεί και παρέχει υπηρεσίες και μέσω θυγατρικών και συνεργασιών σε Βουλγαρία, Ουγγαρία, Μολδαβία, Αυστρία, Σερβία, Ουκρανία και Μαυροβούνιο αλλά και Γερμανία.

Συνολικά, το Grampet Group, μεταφέρει περίπου 22 εκατ. τόνους εμπορευμάτων ή το 20% των εμπορευμάτων που διακινούνται στην Ευρώπη και διαχειρίζεται 20.000 βαγόνια και 400 μηχανές.

Σε ό,τι αφορά τη Grup Feroviar Roman ( GFR)-που παλαιότερα ήταν μεταξύ των ‘μνηστήρων’ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πριν η ελληνική εταιρεία περάσει στους Ιταλούς της F.S.I.- είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική επιχείρηση της Ρουμανίας. Η ΤΕF Logistica Feroviara, δραστηριοποιείται σε shunting operations, δηλαδή κυρίως στη διαχείριση φορτίων όπως και στο τροχαίο υλικό.

Σημειώνεται ότι η TEF, το Σεπτέμβριο του 2018, κοινοποίησε στη ΡΑΣ την πρόθεσή της να λειτουργήσει στη χώρα μας ενώ νωρίτερα, τον Ιούλιο του 2018, είχε προβεί στην ίδια ενέργεια και η GFR. Οι δύο εταιρείες, σκόπευαν να μπούνε στην αγορά στο πρώτο τρίμηνο του 2019, προγραμματισμός που πήγε πίσω αφού μόλις πριν λίγες ημέρες κατέθεσαν φακέλους , ξεχωριστούς η κάθε μία, για να πάρουν τα πιστοποιητικά ασφαλείας.

Σημειώνεται ότι εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει με μεγάλη διαφορά την πρώτη θέση στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορέα, ενώ είναι και η μόνη στις επιβατικές, έχει δραστηριοποιηθεί ήδη η Rail Cargo Logistics Goldair και ετοιμάζεται και η PEARL, συμφερόντων της Cosco. Άδεια σιδηροδρομικής επιχείρησης έχει πάρει και η Εταιρεία Μεταφορών και Logistics ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε. με έδρα Θεσσαλονίκη.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top