ΟΑΣΘ: Και ο επιβάτης θέλει… τον ελεγκτή του – αύξηση 50% στις επικυρώσεις εισιτηρίων

ΟΑΣΘ: Και ο επιβάτης θέλει… τον ελεγκτή του – αύξηση 50% στις επικυρώσεις εισιτηρίων

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Και ο επιβάτης θέλει τον….ελεγκτή του, όπως αποδεικνύεται από τα πρώτα στοιχεία αξιολόγησης του νέου μέτρου των στάσιμων ελεγκτών, που έθεσε σε εφαρμογή ο ΟΑΣΘ από την 1η Δεκεμβρίου, καθώς οι επικυρώσεις αυξήθηκαν από 5% ως 353%, ενώ η μέση αύξηση, από μέρα σε μέρα, προ και μετά την ενεργοποίηση του μέτρου, ήταν 31%.

Με την αφαίρεση των ακραίων τιμών (0%,5%,7%,353%), που ενδεχομένως οφείλονταν σε μη εντοπισμένες αιτίες, προκύπτει μέση ημερήσια αύξηση περίπου 50% (σύγκριση με την προηγούμενη ημέρα) και περίπου 37% σε εβδομαδιαία βάση (σύγκριση με την ίδια ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας).

Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν από τον ΟΑΣΘ, συλλέχθηκαν από 12 γραμμές με μεγαλύτερους φόρτους επιβατών, όπως η ‘1’ (Ευκαρπία- Νος. Παπαγεωργίου- ΚΤΕΛ), η ‘2’ (Α.Σ. ΙΚΕΑ- ΚΤΕΛ Μακεδονία), η ‘5’ (Ν. Κρήνη- Βενιζέλου), η ‘10’ (Χαριλάου – ΝΣΣ), οι γραμμές για Κάτω και Άνω Τούμπα ‘12’ και ‘14’, η ‘31’ (Βούλγαρη- ΚΤΕΛ), η ‘32’ (Κάτω Ηλιούπολη- Αριστοτέλους).

Η μικρή αύξηση στις επικυρώσεις, αυτού του 5%, καταγράφηκε στη γραμμή ‘2Κ’ που συνδέει τον Α.Σ. ΙΚΕΑ με το ΚΤΕΛ «Μακεδονία», ενώ η μεγαλύτερη αύξηση του 353%, αφορά τη γραμμή ‘18’ /Άγιοι Ανάργυροι- Κορδελιό. Αν εξαιρεθούν οι ακραίες τιμές,  τότε στις περισσότερες από τις 12 γραμμές που εφαρμόστηκε το μέτρο, οι αυξήσεις στις επικυρώσεις εισιτηρίων, κυμάνθηκαν από 20% ως περίπου 70%.

Δεν χωράει αμφιβολία, ότι το μέτρο με τους στάσιμους ελεγκτές, δίνει αποτελέσματα κατά της εισιτηριοδιαφυγής που κόντευε να γίνει καθολική κατάσταση στον ΟΑΣΘ. Βεβαίως, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Οργανισμού καθ. Γιώργος Σκόδρας, η συγκέντρωση στοιχείων και η αξιολόγησή τους, θα συνεχιστεί με συστηματικό τρόπο.

Τα πρώτα συμπεράσματα που παρουσιάζει σήμερα το GRTimes.gr, αφορούν το Δεκέμβριο, περίοδο εκδήλωσης έξαρσης των κρουσμάτων covid, κάτι που μειώνει τους αριθμούς των επιβατών, ενώ κάθε καινούργιο μέτρο, χρειάζεται και χρόνο για να αποδώσει.

Όπως είπε ο κ. Σκόδρας, η επιβατική κίνηση, το Δεκέμβριο, ξεκίνησε ικανοποιητικά αλλά μετά το πρώτο δεκαήμερο, κατέγραψε “βουτιά” λόγω της  ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων εξ’ αιτίας της μετάλλαξης Όμικρον.

Μετρήσεις και αξιολόγηση στοιχείων

Ο ΟΑΣΘ, σε ό,τι αφορά τη συγκέντρωση στοιχείων σε αυτές τις 12 γραμμές που τοποθετήθηκαν – και στις δύο βάρδιες λειτουργίας- οι στάσιμοι ελεγκτές, λειτούργησε πολύ μεθοδικά.

Συγκεκριμένα, οι μετρήσεις έγιναν, σε όλες τις γραμμές, σε εργάσιμες ημέρες. Ο αριθμός των επικυρώσεων, μετρήθηκε την πρώτη ημέρα λειτουργίας του στάσιμου ελεγκτή, και συγκρίθηκε με την αμέσως προηγούμενη, που δεν υφίστατο το μέτρο, αλλά και με την ίδια ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας, δηλαδή π.χ. Δευτέρα με στάσιμο ελεγκτή και, την προηγούμενη Δευτέρα, δίχως στάσιμο ελεγκτή στο λεωφορείο. Σκοπός ήταν, να μπορούν να γίνουν σχετικά ασφαλείς συγκρίσεις.

Έτσι, από ημέρα σε ημέρα, η μέση αύξηση στις επικυρώσεις ήταν +31%, όπως προαναφέρθηκε και, από εβδομάδα σε εβδομάδα αλλά την ίδια ημέρα, +27%.

Όπως τονίζει ο κ. Σκόδρας, ο Οργανισμός, τώρα που έχει ενισχύσει το στόλο του και προσφέρει σαφώς βελτιωμένες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, είναι υποχρεωμένος να καταπολεμήσει την εισιτηριοδιαφυγή, που στη θητεία της προηγούμενης διοίκησης είχε «ξεφύγει» τελείως, γιατί είχαν σχεδόν εγκαταλειφθεί οι έλεγχοι.

Ήταν στραβό το ….κλίμα των εσόδων από το κόμιστρο, ήρθε και ο covid και τα οικονομικά του Οργανισμού, καταποντίστηκαν. Ωστόσο, η κατάσταση πρέπει να αλλάξει. Δεν μπορεί τα έξοδα του ΟΑΣΘ, να καλύπτονται μόνο σε ποσοστό 14% από το κόμιστρο και στο 86% από  κρατικό χρήμα.

Το γεγονός είναι, όπως φάνηκε από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν το Δεκέμβριο, ότι το μέτρο των στάσιμων ελεγκτών λειτούργησε και σε ένα άλλο επίπεδο, αυτό της έκδοσης εισιτηρίου και όχι μόνο της επικύρωσης.

Σύμφωνα με μαρτυρίες των στάσιμων ελεγκτών, όσοι επιβάτες επιχείρησαν να επιβιβαστούν χωρίς εισιτήριο, οδηγήθηκαν από τους  ελεγκτές στην έκδοση εισιτηρίων . Οπότε, με την παρουσία των ελεγκτών, υπήρξε και αύξηση στον αριθμό των εισιτηρίων που εκδόθηκαν εντός των λεωφορείων στις συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές, στις συγκεκριμένες μέρες.

Διπλασιασμός των ελεγκτών

Σημειώνεται ότι ο ΟΑΣΘ, προκειμένου να αντιμετωπίσει την εισιτηριοδιαφυγή, διπλασίασε τον αριθμό των ελεγκτών , από 45 σε 90, όλοι εργαζόμενοι που προέρχονται από το υπάρχον προσωπικό, που εκπαιδεύτηκαν στη χρήση έξυπνων συσκευών ελέγχου των εισιτηρίων. Οι έλεγχοι, από το Οργανισμό, θα είναι προληπτικοί (στις αφετηρίες), αλλά και αιφνιδιαστικοί, από ελεγκτές ένστολους, με τα διακριτικά του ΟΑΣΘ.

«Με τους ελέγχους, ο Οργανισμός δεν επιδιώκει την επιβολή προστίμων, αλλά την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής», υπογράμμισε ο κ. Σκόδρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έπιασαν δουλειά από σήμερα οι “στάσιμοι ελεγκτές” του ΟΑΣΘ – Φρένο στο “δεν πληρώνω” (VIDEO)

Θεσσαλονίκη: «Στάσιμοι Ελεγκτές» για πρώτη φορά μέσα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ      

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top