ΟΑΣΘ: Παράταση εκκαθάρισης ή “θάνατος” σε 15 ημέρες

ΟΑΣΘ: Παράταση εκκαθάρισης ή “θάνατος” σε 15 ημέρες

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Την μεθεπόμενη Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, δηλαδή σε μόλις 15 ημέρες από σήμερα, ο ΟΑΣΘ θα αποτελεί παρελθόν ( βάσει του ν. 4482/2017) αν στις λίγες ημέρες που μεσολαβούν δεν ψηφιστεί η τροπολογία που προβλέπει παράταση της εκκαθάρισης εν λειτουργία, για μία τριετία.

Φυσικά τα τρία χρόνια της παράτασης, από σήμερα, δείχνουν πολύ μακρινά όταν οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και η συνέχιση της λειτουργίας τους – προβληματικής έστω και ανεπαρκούς- κρίνεται σε λίγες ημέρες.  Και αν δεν ψηφιστεί η τροπολογία για να δοθεί παράταση στη ζωή του ΟΑΣΘ, αφού μάλιστα δεν έχει ενεργοποιηθεί το διάδοχο σχήμα που θα ήταν η ΑΣΥΘ, όλα μα όλα σχετικά με τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, πόλης και νομού, θα είναι στον αέρα.

Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ότι το πράγμα θα φτάσει στο μη περαιτέρω και από αυτή την άποψη, σε ό,τι αφορά στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, αλλά οπωσδήποτε το στένεμα των χρονικών περιθωρίων προξενεί ανησυχία και για όλες τις άλλες ενέργειες που έχουν δρομολογήσει εταιρεία και αρμόδιο υπουργείο, για να βελτιωθούν οι συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη.

Τα σχέδια για βελτίωση των συγκοινωνιών

Πρέπει να πάρει την παράταση ο ΟΑΣΘ για να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης για εκχώρηση 25 περιαστικών και επαρχιακών γραμμών στα ΚΤΕΛ, αλλά και για να κάνει τις απολύτως αναγκαίες αναθέσεις σε εξωτερικά συνεργεία ώστε στο επόμενο δίμηνο να προστεθούν ακόμη 30-40 λεωφορεία σε αυτά που βρίσκονται σε κυκλοφορία.

Σημειώνεται ότι σήμερα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κινούνται 330-331 λεωφορεία τα οποία αντιστοιχούν στο 65% του προγραμματισμού της κρατικής εταιρείας. Μέλημα της διοίκησης που ανέλαβε το καλοκαίρι, μήνα Αύγουστο, παραλαμβάνοντας ένα βουνό εκκρεμοτήτων, είναι να αυξηθεί ο αριθμός των λεωφορείων που καλύπτουν το πολεοδομικό συγκρότημα.

Η διοίκηση Σκόδρα- Σπανού και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, κατάφεραν, από τα μέσα Αυγούστου, κάνοντας μία μεγάλη προσπάθεια, να μπούνε στη κυκλοφορία περισσότερα από 100 λεωφορεία τα οποία επισκευάσθηκαν από τους τεχνικούς του Οργανισμού. Αλλά τα 330-340 λεωφορεία που έχει σε κυκλοφορία ο ΟΑΣΘ δεν αρκούν.

Γι’ αυτό ο Οργανισμός, εφ’ όσον πάρει παράταση ζωής, θα κινήσει ως τις αρχές του 2020 διαδικασίες ανάθεσης σε εξωτερικά συνεργεία, της επισκευής 30-40 λεωφορείων.

Έκαναν προμήθειες χωρίς διαγωνισμούς και συμβάσεις

Πέραν αυτού, εσωτερικά, θα επισκευάσει επιπλέον 20-30 λεωφορεία, αρκεί να μπορέσει να λύσει την «τραγική κατάσταση» που βρήκε η νυν διοίκηση, σε ότι αφορά τις προμήθειες που γίνονταν εκτός των προβλεπομένων από τον νόμο 4412 περί δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών.

Αυτό που συνέβαινε, από τον κρατικοποιημένο από τον Ιούλιο του  2017 Οργανισμό, ήταν κάτι αδιανόητο αφού, όπως αποκαλύφθηκε, ο ΟΑΣΘ βρέθηκε να χρωστάει από 100.000- 150.000 ευρώ περίπου σε δέκα μεγάλους προμηθευτές και επισκευαστές, χωρίς να έχουν προηγουμένως προηγηθεί διαγωνισμοί και χωρίς να έχουν υπογραφεί συμβάσεις. Κι’ αυτά σε μία εταιρεία που κρατικοποιήθηκε, για να εξυγιανθούν οι αστικές συγκοινωνίες.

Προγραμματισμός για το πως ο στόλος του ΟΑΣΘ θα ενισχυθεί, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις μεγάλες συγκοινωνιακές ανάγκες της πόλης, έχει γίνει, ενέργειες έγιναν και γίνονται, αλλά σε τούτη τη χρονική στιγμή, το μείζον θέμα είναι η ψήφιση της τροπολογίας για να συνεχίσει να υφίσταται ο Οργανισμός και την επομένη της 3ης Δεκεμβρίου.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top