ΟΑΣΘ: Σε δεινή οικονομική θέση, παίρνει καύσιμα βερεσέ

Tags#: OAΣΘ

ΟΑΣΘ: Σε δεινή οικονομική θέση, παίρνει καύσιμα βερεσέ

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Σε δεινή οικονομική θέση βρίσκεται ο ΟΑΣΘ ο οποίος, αναγκάσθηκε να προεισπράξει την επιδότηση του Οκτωβρίου προκειμένου να καταβληθεί η μισθοδοσία Αυγούστου.

Ο υπό εκκαθάριση κρατικοποιημένος ΟΑΣΘ, παρότι  παίρνει «βερεσέ» καύσιμα το τελευταίο δίμηνο, εν τούτοις καταβάλλει προσπάθεια- εργαζομένοι και διοίκηση- για να γίνουν συντηρήσεις και να βγούνε περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους.

Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, όπως παραλήφθηκε τον προηγούμενο μήνα από τη νέα διοίκηση, δείχνει να είναι εξαιρετικά δύσκολη παρότι η Εταιρεία πέρυσι είχε εμφανίσει 5,4 εκατ. κέρδη έχοντας βέβαια συνολικές υποχρεώσεις που ξεπερνούν τα 110 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό (2018), υποχρεώσεις που αφορούν την περίοδο προ, όσο και μετά την κρατικοποίηση.

Τα ταμειακά διαθέσιμα του Οργανισμού, όπως πληροφορήθηκε το GrTimes.gr, είναι πολύ περιορισμένα σε σχέση με τις πάγιες του υποχρεώσεις (μισθοδοσία και ασφαλιστικές εισφορές).

Άλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι τα έσοδα, λόγω των λειτουργικών προβλημάτων, έχουν καταποντιστεί λόγω της εισιτηριοδιαφυγής αλλά και της μειωμένης ικανότητας εξυπηρέτησης επιβατών, που προφανώς αναγκάζονται να μετακινούνται σε μεγαλύτερο βαθμό με ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Όπως πληροφορείται το GrTimes.gr, η σύμβαση προμήθειας καυσίμων είχε λήξει στις 31/12/2018, δόθηκε παράταση έξι μηνών που και αυτή έληξε και, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο ο ΟΑΣΘ παίρνει καύσιμα, επί πιστώσει, βερεσέ όπως λέγεται στη γλώσσα της αγοράς.

Σημειώνεται ότι η νέα διοίκηση Σκόδρα- Σπανού, που παρέλαβε από την διοίκηση Παππά στις 13 Αυγούστου, ημέρα με την ημέρα διαπιστώνει σημαντικές οργανωτικές και διαχειριστικές ελλείψεις, όπως την απουσία συστήματος ελέγχου εισροών και εκροών στα καύσιμα, καθώς και ποιοτικού ελέγχου, σε μία επιχείρηση που δαπανά ως και 24 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την προμήθεια καυσίμων.

Αλλά ως γνωστόν, η σύμβαση προμήθειας καυσίμων δεν ήταν η μόνη που έχει λήξει. Έχει λήξει και η σύμβαση υποστήριξης του συστήματος Τηλεματικής , με αποτέλεσμα 58 λεωφορεία να έχουν βλάβες, οι οποίες καταβάλλεται προσπάθεια να επιδιορθωθούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Εν αναμονή δηλώσεων από το βήμα της ΔΕΘ

Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, ο ΟΑΣΘ κατάφερε να βγάλει σε διάστημα μικρότερο των 20 ημερών επιπλέον 60 λεωφορεία σε κυκλοφορία, έτσι που την περασμένη Παρασκευή εκτελούσαν δρομολόγια 273 οχήματα, όταν στις 13 Αυγούστου, ήταν σε κυκλοφορία μόλις 213 λεωφορεία.

Εν τούτοις, οι ανάγκες για τη βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών σε ανεκτό έστω επίπεδο, είναι τόσο πιεστικές που με τα υπάρχοντα ανταλλακτικά οι τεχνικοί του Οργανισμοί έχουν πετύχει να αυξήσουν τον αριθμό των λεωφορείων σε κυκλοφορία.

Πρώτος στόχος της Εταιρείας είναι, να έχει σε κυκλοφορία 300 λεωφορεία στην περίοδο της Έκθεσης. Βεβαίως, να μη λησμονούμε ότι η Θεσσαλονίκη στην περίοδο του χειμώνα, χρειάζεται περί τα 500 λεωφορεία σε κίνηση, καθημερινά, όταν μεγάλο μέρος του στόλου του ΟΑΣΘ είναι υπέργηρο. Πιο συγκεκριμένα περισσότερα από 90 λεωφορεία έχουν ήδη κλείσει 20ετία, ενώ περίπου 200 ακόμη κλείνουν τα 20 χρόνια το 2022-2023.

Στο πρώτο τριήμερο της 84ης ΔΕΘ και της ανόδου του πρωθυπουργού όπως και μεγάλου επιτελείου κυβερνητικών στελεχών στη Θεσσαλονίκη, αναμένεται να υπάρξουν δηλώσεις όχι μόνο για το μέλλον, αλλά και για το παρόν του ΟΑΣΘ.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top