ΟΛΘ: Έρχονται επενδύσεις έως 200 εκατ € – μέρισμα 1,50 €/μετοχή

ΟΛΘ: Έρχονται επενδύσεις έως 200 εκατ € – μέρισμα 1,50 €/μετοχή

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Επενδύσεις 52 εκατ. ευρώ έχει υλοποιήσει η ΟΛΘ Α.Ε., στα τέσσερα χρόνια από τον Μάρτιο του 2018 που ανέλαβε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης το ιδιωτικό μάνατζμεντ, ενώ η εταιρεία διαθέτει επαρκή κεφάλαια, άνω των 100 εκατ. ευρώ, για να χρηματοδοτήσει το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα όπως και νέες επενδύσεις σε εξοπλισμούς και προηγμένα λειτουργικά συστήματα, επενδύσεις που στα επόμενα πέντε χρόνια θα ανέλθουν στα 150-200 εκατ. ευρώ.

Τα ανωτέρω τονίσθηκαν κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, η οποία, με απαρτία 84,64% ενέκρινε τα θέματα της ημερήσιας διάταξης συμπεριλαμβανομένων των  οικονομικών καταστάσεων της περυσινής εταιρικής χρήσης, αλλά και τη διανομή «γενναίου» μερίσματος, συνολικού ύψους ποσού 15,120 εκατ. ευρώ ή 1,5€/μετοχή, υψηλότερο από το περυσινό (σ.σ. 1,42€/μετοχή).

Όπως τονίσθηκε από τον εκτελεστικό πρόεδρο δ.σ. κ. Αθανάσιο Λιάγκο, τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Franco Cupolo αλλά και τον γενικό οικονομικό διευθυντή κ. Henrik Jepsen, το 2021 ήταν μία καλή χρονιά για την ΟΛΘ Α.Ε. καθώς παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας και την έντονη μεταβλητότητα στον κλάδο των logistics, διεθνώς , η Εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της στα 76,89 εκατ. ευρώ (+7,2%) και την καθαρή κερδοφορία στα 21,1 εκατ. ευρώ (+5%), επιδόσεις που θα ήταν ίσως κατά 3% υψηλότερες όσον αφορά την ανάπτυξη εργασιών εάν δεν υπήρχε ο covid.

Η Εταιρεία, συνεπώς, έχει την κεφαλαιακή ισχύ να προχωρήσει στην υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος και δη του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα, αλλά παρά ταύτα, για το σκοπό αυτό, εξετάζει ευρωπαϊκά προγράμματα για την ενδεχόμενη άντληση πόρων, ενώ έχει έρθει σε επαφή με Τράπεζες οι οποίες είναι πρόθυμες, εάν τους ζητηθεί, να παράσχουν δανεισμό.

Επενδύσεις, εξοπλισμοί, συνεργασίες

Ενημερώνοντας τους μετόχους, οι κ.κ. Λιάγκος και Cupolo, στάθηκαν στις εξής κρίσιμες εξελίξεις:

  • Επιλέχθηκε ο ανάδοχος για το έργο του 6ου προβλήτα, ύψους εκτιμώμενης επένδυσης 150 εκατ. ευρώ
  • Παραλαμβάνονται στις 2 Μαΐου οι δύο μεγάλες, καινούργιες γερανογέφυρες STS, οι οποίες θα τεθούν σε λειτουργία ως τις 15 Ιουλίου.
  • Υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας ( ΜοC) με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (SCZone) και σύσταση αμφοτέρωθεν  ομάδων εργασίας για να συγκεκριμενοποιηθούν οι δράσεις ανάπτυξης συνεργασιών.
  • Sυνεργασία με την Amazon Web Services, στόχος η δημιουργία του έξυπνου, ψηφιακού λιμανιού.
  • Ανάπτυξη της Κρουαζιέρας. Στον ΟΛΘ , κατά τη φετινή σεζόν, θα γίνουν 62 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, από 17 πλοία, 12 διαφορετικών εταιρειών.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, από τους επικεφαλής της ΟΛΘ Α.Ε., στις ενέργειες που έχουν αναληφθεί για την ασφάλεια εργαζομένων και χρηστών του λιμανιού, ειδικά μετά το περυσινό θανατηφόρο ατύχημα (σ.σ. Απρίλιος 2011).

Η ασφάλεια, Νο1 προτεραιότητα

Όπως είπε ο κ. Λιάγκος, η ασφάλεια αποτελεί  Νο1 προτεραιότητα για τη διοίκηση της εταιρείας και αδιαπραγμάτευτο στόχο, ενώ ο κ. Cupolo συμπλήρωσε ότι οι ενέργειες που αναλήφθηκαν αφορούν συντήρηση και αναβάθμιση μηχανικού εξοπλισμού, οδοστρωσίες στο χερσαίο τμήμα, καλύτερο φωτισμό των εγκαταστάσεων και εκπαίδευση του προσωπικού.

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση, o κ. Λιάγκος είπε πως πράγματι, η θυγατρική που διαχειρίζεται το dry port στη Σόφια, η Thpa Sofia Ead, επιβάρυνε την κερδοφορία της ΟΛΘ Α.Ε.. Ωστόσο, τόνισε, το 2021 ήταν μόλις η πρώτη χρονιά λειτουργίας της συγκεκριμένης εταιρείας και πως θα απαιτηθεί χρόνος προσαρμογής των χρηστών του ΟΛΘ, σε αυτή τη νέα υπηρεσία που παρέχεται με το dry port.

«Η δημιουργία dry port στη Βουλγαρία, συνδέεται με την στρατηγική ανάπτυξης του ΟΛΘ σε γειτονικές μεσόγειες χώρες. Ήδη το 2022, καταγράφεται αύξηση των διακινούμενων φορτίων προς και από το dry port της Σόφιας», πρόσθεσε ο κ. Λιάγκος.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top