ΟΛΘ: Οι γερανογέφυρες που περνάνε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στη νέα εποχή (ΦΩΤΟ-VIDEO)

ΟΛΘ: Οι γερανογέφυρες που περνάνε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στη νέα εποχή (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Με τις δύο νέες γερανογέφυρες τύπου  STS New Panamax που απέκτησε η ΟΛΘ ΑΕ,  διανοίγονται νέες προοπτικές ανάπτυξης για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης , το οποίο, όταν ολοκληρωθεί και η επέκταση του 6ου προβλήτα, θα έχει την ευκαιρία να αναδειχθεί σε μείζονα πύλη του διεθνούς εμπορίου για τη Νοτιο- Ανατολική Ευρώπη, συνδέοντας την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα με Ασία και Αμερική. 

Η άφιξη αυτών των δύο, τελευταίας τεχνολογίας γερανογεφυρών, στη Θεσσαλονίκη, σηματοδοτεί το άνοιγμα  μίας νέας σελίδας στο αναπτυξιακό  “ταξίδι” του Λιμανιού ,  καθώς συνδέονται με ένα μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισης, ιστορικής σημασίας, για τον ΟΛΘ, όπως τόνισαν σε δημοσιογράφους ο εκτελεστικός πρόεδρος της Εταιρείας κ. Αθανάσιος Λιάγκος και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Franco Cupolo.

Στο εξής, με το σύγχρονο αυτό εξοπλισμό αλλά και με την εκτέλεση του έργου της επέκτασης του 6ου Προβλήτα ( ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2024) , το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να δέχεται  πλοία κύριων γραμμών, τα οποία από την Ασία  ίσως και από την Αμερική, θα μεταφέρουν φορτία στη Θεσσαλονίκη, για να διακινηθούν από εδώ στη Βαλκανική και στην Ευρωπαϊκή ενδοχώρα. 

Τις εντυπωσιακές δύο νέες γερανογέφυρες, είχαν σήμερα τη δυνατότητα να δούνε, από κοντά, δημοσιογράφοι, στους οποίους και εξηγήθηκαν οι δυνατότητες των  STS New Panamax Cranes , στις οποίες  η ΟΛΘ ΑΕ, επένδυσε 15,7 εκατ. ευρώ, προ ΦΠΑ.

Οι δύο γερανογέφυρες που έχουν κατασκευαστεί ειδικά για το κρηπίδωμα ‘26’ του 6ου Προβλήτα, θα διαχειρίζονται  τα φορτία σχεδόν στο μισό χρόνο (-40%) απ’ ότι οι παλαιότερες γερανογέφυρες του ΟΛΘ και, θα μπορούν να εξυπηρετούν μεγαλύτερα container ships, δυναμικότητας 10.000-15.000 TEU’s, βάζοντας ουσιαστικά τον ΟΛΘ στον χάρτη των κύριων γραμμών των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών και, κατ’ επέκταση, στις διηπειρωτικές συνδυασμένες μεταφορές. 

Ολοκληρώθηκε το 80% των επενδύσεων σε μηχαικό εξοπλισμό

Όπως είπε ο κ. Λιάγκος, με την άφιξη στη Θεσσαλονίκη, των δύο νέων γερανογεφυρών,  η ΟΛΘ Α.Ε. και το ιδιωτικό μάνατζμεντ της Εταιρείας, ολοκλήρωσε το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων σε μηχανολογικό εξοπλισμό. 

“Για τον ΟΛΘ, η αγορά και παραλαβή των συγκεκριμένων STS (Ship To Shore) γερανογεφυρών, είναι ζωτικής σημασίας  καθώς μαζί με τα έργα υποδομής που σχεδιάζονται να γίνουνε, όπως είναι η επέκταση του Προβλήτα ‘6’, το Λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας, εκτός από τα feeder ( τροφοδοτικά), προσελκύοντας και πλοία κύριων γραμμών

“Με αυτές τις δύο γερανογέφυρες, που θα τεθούν σε λειτουργία αρχές Ιουλίου, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνεται ανταγωνιστικό σε όλη την ευρύτερη περιοχή, αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα, οπότε οι προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες από τη στιγμή που εκσυγχρονίζουμε και αναβαθμίζουμε τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις υποδομές της ΟΛΘ Α.Ε.”, πρόσθεσε ο κ. Λιάγκος.

Σημειωτέον ότι από τις τέσσερις παλιές γερανογέφυρες που έχει ο ΟΛΘ, οι ‘1’ και ‘2’ είναι αυτή την περίοδο εκτός λειτουργίας καθώς γίνονται εργασίες αναβάθμισής τους, 

Στα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτεροτητες των δύο STS New Panamax γερανογεφυρών, αναφέρθηκε αναλυτικά το στέλεχος της Τεχνικής Υπηρεσίας της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Κώστας Κοντογιάννης, σημειώνοντας ότι αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες δοκιμών των γερανογεφυρών και εκπαίδευσης του προσωπικού, θα τεθούν σε λειτουργία στις αρχές Ιουλίου. 

Με αυτές τις δύο γερανογέφυρες, πραγματικά ο ΟΛΘ περνάει σε επόμενη αναπτυξιακή φάση, αφού διπλασιάζεται η παραγωγική δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή του δυναμικότερα αναπτυσσόμενου τμήματος του εμπορικού λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top