STELMA: «Κατέκτησε» τον Πύργο του Άϊφελ, τώρα ιδρύει θυγατρική στη Γαλλία

Tags#:

STELMA: «Κατέκτησε» τον Πύργο του Άϊφελ, τώρα ιδρύει θυγατρική στη Γαλλία

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μετά από 7 χρόνια, η STELMA T.S.A., η ελληνική τεχνική εταιρεία που είχε γίνει γνωστή στο πανελλήνιο όταν ολοκλήρωσε τη 19η καμπάνια βαφής του Πύργου του Άϊφελ, ετοιμάζεται να επαναλάβει το ίδιο εγχείρημα, έχοντας όμως παράλληλα στα σκαριά πολλές και μεγάλες δουλειές σε Γαλλία, Πολωνία, Ελλάδα αλλά και στις χώρες του Κόλπου.

Για την STELMA, ανώνυμη τεχνική εταιρεία, ισχύει απόλυτα η ρήση…»πες μου τους…πελάτες σου, να σου πω ποιος είσαι». Και για τη STELMA, ο κατάλογος των πελατών είναι μεγάλος και με ηχηρά ονόματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, άλλωστε η εταιρεία πραγματοποιεί περίπου το 60% του κύκλου εργασιών της στο εξωτερικό.

«Έχουμε καταθέσει προσφορά για να αναλάβουμε και την 20η καμπάνια μερικού καθαρισμού και βαφής του Πύργου του Άϊφελ, ένα έργο της τάξης των 35-40 εκατομμυρίων ευρώ, του οποίου τα διαγωνιστικά αποτελέσματα περιμένουμε στα μέσα Μαΐου. Ωστόσο εκτελούμε έργα πολύ δυσκολότερα και απαιτητικότερα τεχνικά,  έργα για ναυπηγεία, διϋλιστήρια, ενεργειακές βιομηχανίες, τα οποία όμως δεν έχουν την απήχηση στα media που εξασφαλίζεται και μόνο από την αναφορά στον Πύργο του Άϊφελ, ένα μνημείο σήμα- κατατεθέν του Παρισιού», δήλωσε στο GrTimes.gr o κ. Χρήστος Μαμαντζής, oικονομολόγος, μέλος Δ.Σ. και επιχειρησιακός διευθυντής της STELMA S.T.A.

H συνέντευξη με τον κ. Μαμαντζή έγινε σε μία χρονική στιγμή που η Εταιρεία, ετοιμάζεται μετά από 15 χρόνια παρουσίας στη γαλλική αγορά, με υποκατάστημα, να προχωρήσει στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας, ενώ είναι πολύ κοντά στο να κλείσει συμφωνία για την ανάληψη έργων στα ναυπηγεία του Γκντάνσκ, κάτι που θα σήμαινε την επιστροφή της στην Πολωνία και τη δημιουργία υποκαταστήματος στη χώρα ή ακόμη και θυγατρικής επιχείρησης.

STELMA: 40 χρόνια έργων για τη βιομηχανία

Ποια όμως είναι η STELMA; Ποιο είναι το αντικείμενό της και τι έργο και υπηρεσίες παρέχει σε βαριές κατά κύριο λόγο βιομηχανίες;

H STELMA, έχει κύριο αντικείμενο την αντιδιαβρωτική προστασία επιφανειών, όλων των επιφανειών, σε πλοία, διϋλιστήρια, δίκτυα μεταφοράς καυσίμων, δεξαμενές πολυπροπυλενίου, έργα υποδομών. Η STELMA δούλεψε για την προστασία του κολοσσού των κρουαζιερόπλοιων, του ‘Harmony of the Seas’ αλλά και στο Symphony, κρουαζιερόπλοιο που και αυτό ναυπηγήθηκε στο Σεν Ναζέρ της Γαλλίας, εκεί που τα τελευταία 15 χρόνια κάνει δουλειές  η Εταιρεία, αξιοποιώντας κυρίως Έλληνες τεχνίτες.

H STELMA ATE, όχι πάντοτε με αυτή την επωνυμία και τη νομική μορφή, έχει διαγράψει μία μακρά πορεία 40 ετών, με την εκκίνηση να κάνει το 1979 η ΠΡΟΣΕΠ ΕΠΕ των αδελφών Μαμαντζή από τις Σέρρες,  που τότε δημιούργησαν την επιχείρησή τους με έδρα Αθήνα.

Η εταιρεία, που ανέκαθεν είχε τις τεχνικές της εγκαταστάσεις στη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης, το 1990 μετονομάσθηκε σε STELMA ΕΠΕ, ενώ το 2001 περνάει στον αποκλειστικό έλεγχο του Ελευθερίου Μαμαντζή και το 2002 «ανεβαίνει κατηγορία» και γίνεται Α.Τ.Ε. ώσπου το 2011 μεταφέρει και την έδρα της στη Θεσσαλονίκη, διατηρώντας υποκατάστημα στην Αθήνα αλλά και στην Πτολεμαΐδα.

Το 2018 ο κύκλος εργασιών της STELMA ήταν στα 9 εκ. ευρώ, με τα έργα εξωτερικού να αναλογούν στο 55%. Τα τελευταία τρία χρόνια η Εταιρεία είναι σταθερά κερδοφόρα, έχοντας υπόλοιπο ανεκτέλεστων έργων 13 εκ. ευρώ.

Η STELMA υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 εκ. ευρώ, που τμήμα του έχει υπαχθεί στο ΕΣΠΑ κι’ αφορά την προμήθεια εξοπλισμού/μηχανημάτων και εκπαίδευση προσωπικού.

Η STELMA απασχολεί σε μόνιμη βάση 120 άτομα, ενώ το προσωπικό, κατά περιόδους και ανάλογα με τα εκτελούμενα έργα, αυξάνεται σημαντικά. Στην παρούσα φάση, για τη STELMA στη Γαλλία δουλεύουν περί τα 90-100 άτομα και περίπου 20 στο Κουβέϊτ.

Από το 1980 σε αγορές του εξωτερικού

Η STELMA που εξαρχής είχε πανελλαδική δραστηριότητα και εκτελούσε έργα για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες, πρωτοβγήκε στο εξωτερικό τη δεκαετία του 1980, κάνοντας τα πρώτα της βήματα εκτός Ελλάδας στη Βουλγαρία, ενώ στη δεκαετία του 1990 ανέλαβε εργολαβίες στη Ρουμανία.

Ωστόσο η τοποθέτηση στις πολύ ανταγωνιστικές αγορές της Ευρώπης γίνεται το 2005, στη Γαλλία με την Εταιρεία σήμερα να έχει ελληνικό υποκατάστημα στο Σεν Ναζέρ, όπου και εκτελεί σημαντικά έργα, κυρίως σε κρουαζιερόπλοια, που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο της πόλης.

Το 2006 ακολούθησε η είσοδος στο Κουβέϊτ όπου και σήμερα δραστηριοποιείται η εταιρεία – έχει ελληνικό υποκατάστημα- εκτελώντας ως επί το πλείστον έργα σε διϋλιστήρια.

«Στη STELMA είμαστε εφαρμοστές μεθόδων και υλικών αντιδιαβρωτικής προστασίας σε όλων των ειδών τις επαφάνειες. Αυτό είναι το κύριο αντικείμενό μας, εκεί έχουμε ρίξει όλο το βάρος ενώ μέχρι το 2017 εκτελούσαμε και έργα βιομηχανικών μονώσεων, έργα ηλεκτρομηχανολογικά αλλά και οικοδομικά» εξήγησε ο κ. Μαμαντζής προσθέτοντας:

«Η STELMA πέτυχε στη Γαλλία, όπου βρίσκεται κοντά 15 χρόνια, γιατί έχει τρία συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των γαλλικών εταιρειών: ταχύτητα στην εκτέλεση έργων, ανταγωνιστικές τιμές, την  παράδοση στα ναυπηγοεπισκευαστικά έργα που διαθέτουμε οι Έλληνες παρά τα προβλήματα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας. Είναι παρατηρημένο ότι στη Γαλλία κερδίζουν οι νοτιοευρωπαίοι που είναι τολμηροί επιχειρηματικά».

Στη Γαλλία η STELMA βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα ναυπηγεία Σεν Αζέρ, για την επέκταση της συμφωνίας πλαισίου και πέραν του 2024, στην περίοδο 2025- 2030, καθώς συζητάει την ανάληψη έργων για άλλα πέντε κρουαζιερόπλοια, έργα που θα φέρουν στα ταμεία της Εταιρείας επιπλέον 8-9 εκ. ευρώ.

Πύργος του Άϊφελ, το έργο- διαφήμιση της STELMA

Η εταιρεία είχε εντυπωσιάσει το 2009, όταν ανέλαβε σε διεθνή διαγωνισμό, την 19η καμπάνια βαφής του Πύργου του Άϊφελ, η πρώτη μη γαλλική εταιρεία που έπαιρνε το έργο. H STELMA έχει υποβάλλει προσφορά και διεκδικεί την ανάληψη της 20ης καμπάνιας, περιμένοντας τα αποτελέσματα του διαγωνισμού στα μέσα Μαΐου.

Η ανάληψη του έργου, πέραν του ότι αποτελεί ισχυρή διεθνή αναγνώριση για την εταιρεία που συνδέει το όνομά της με ένα  τοπόσημο παγκόσμιας ακτινοβολίας, θα ενισχύσει και σημαντικά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων της καθώς ο προϋπολογισμός της καμπάνιας είναι περί τα 35-40 εκ. ευρώ επειδή οι Γάλλοι, γι’ αυτή την καμπάνια, αποφάσισαν και αφαίρεση προηγούμενων στρώσεων χρώματος.

Πολωνία, ο επόμενος μεγάλος σταθμός

Η Πολωνία δεν είναι καινούργια αγορά για τη STELMA. H ελληνική εταιρεία στη δεκαετία του 1990 είχε καθαρίσει και βάψει 200.000 βαγόνια διαφόρων τύπων και δεξαμενές μεταφοράς υγρών.

«Πρόσφατα εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από εταιρεία που κατασκευάζει κρουαζιερόπλοια και είναι και βασικός μέτοχος των ναυπηγείων του Γκντάνσκ, την CRIST S.A.. Διαπραγματευόμαστε την βαφή 1+1 κρουαζιερόπλοιων, έργο της τάξης των  2,5 εκ. για τη Εταιρεία.

«Σε περίπτωση θετικής έκβασης των διαπραγματεύσεων, θα δημιουργήσουμε υποκατάστημα ή θα ιδρύσουμε θυγατρική καθώς στην Πολωνία στοχεύουμε και σε μία ακόμη εξειδικευμένη αγορά, σε αυτή των εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και ειδικότερα στο coating των πύργων ψύξης των μονάδων».

Με μεγάλα έργα και στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η STELMA έχει ενεργή σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ που κατασκευάζει την ‘Πτολεμαΐδα V’. Παράλληλα εκτελεί έργα για τα ΕΛΠΕ, με σύμβαση 2+1 ετών και αντικείμενο τη συντήρηση δεξαμενών, ενώ έχει ήδη καταθέσει προσφορά και για την τριετία 2019-2021

Επίσης, ανέλαβε κατ’ αποκλειστικότητα  τα τελευταία τρία χρόνια και συνεχίζει τη συντήρηση εγκαταστάσεων, δυϊλιστηρίων και σταθμών αποθήκευσης καυσίμων των AegeanMarinePetroleum, MELCO και OIL ONE, συμφερόντων του ομίλου Μελισσανίδη.

Αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα, τόνισε ο κ. Μαμαντζής, υπάρχουν προσδοκίες για να ανοίξουν δουλειές στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο και στην πατρίδα μας, μετά τις θετικές εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σύρου.

Η STELMA κινείται δυναμικά, σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπου μπορούν να υπάρξουν δουλειές, ενώ αν αναλάβει νέα έργα σε Βουλγαρία και Βρετανία, θα εξετάσει την ενεργοποίηση των θυγατρικών σε Λονδίνο και Σόφια. Στο μεταξύ, ίσως σύντομα δούμε τους εναερίτες της Εταιρείας να σκαρφαλώνουν ξανά στον Πύργο του Άϊφελ.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ