Ταχιάος για Μετρό: Τα 50 εκ. που ζητάει ο ανάδοχος “ανήκουν” στο ΣΥΡΙΖΑ

Ταχιάος για Μετρό: Τα 50 εκ. που ζητάει ο ανάδοχος “ανήκουν” στο ΣΥΡΙΖΑ

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Kάποιοι άλλοι και όχι η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μέτρό Α.Ε., ευθύνονται για τις οικονομικές διεκδικήσεις που προβάλλουν οι ανάδοχοι των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης, της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Εταιρεία αποδέχεται ή απορρίπτει τους ισχυρισμούς των εργολάβων, τονίζει με μήνυμά του στην προσωπική του σελίδα στο f/b ο πρόεδρος της Α.Μ. κ. Νίκος Ταχιάος.

Όπως επισημαίνει, οι διεκδικήσεις που προβάλλει ο ανάδοχος, αφορούν “εικαζόμενες καθυστερήσεις” από 21/6/2017 για τη βασική γραμμή και από  1/22017 για την επέκταση προς Καλαμαριά , ως τις 31/12/2019 και για τα δύο έργα, όταν η παρούσα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. ανέλαβε στις 20/9/2019.

Το σύντομο σχόλιο του κ. Ταχιάου έχει ως ακολούθως:

“Προφανώς είναι αδόκιμο για οποιοδήποτε στέλεχος της διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε. να εκφράσει άποψη ή να προκαταλάβει οποιαδήποτε απόφαση για τους ισχυρισμούς των αναδόχων των δύο συμβάσεων κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είδαν χθες το φως της δημοσιότητας, όταν μάλιστα η υπόθεση είναι ακόμη στο στάδιο της αξιολόγησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Οφείλω όμως μία απάντηση σε όσους και όσες έσπευσαν να καταλογίσουν κόστος καθυστερήσεων στην σημερινή κυβέρνηση και μάλιστα στον ίδιον τον πρωθυπουργό.

Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις (claims) των εργολάβων αφορούν αποζημιώσεις για εικαζόμενες καθυστερήσεις, για μεν την βασική γραμμή για την περίοδο από 21 Ιουνίου του 2017, για δε την επέκταση προς Καλαμαριά για το χρονικό διάστημα από 1 Φεβρουαρίου 2017 έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2019 και στις δύο περιπτώσεις.

Υπενθυμίζω ότι η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε.εγκαταστάθηκε μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών στις 20 Σεπτεμβρίου του 2019. Μέχρι τότε και όλο το προηγούμενο διάστημα, τις συμβάσεις διαχειριζόταν η διοίκηση που είχε ορίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Έως και σήμερα, οι αποφάσεις της όπως και οι εκκρεμότητες που έχει αφήσει, συνεχίζουν να παράγουν αποτελέσματα.

Επί της ουσίας, επιβάλλεται επίσης να προσθέσω ότι για την σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. στην αντιμετώπιση των διεκδικήσεων όλων των αναδόχων όλων των έργων της, που είναι μία συνήθης για τα δημόσια έργα πρακτική, προέχουν η νομιμότητα, η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον και καθόλου δεν εμφιλοχωρεί η πολιτική εκμετάλλευση”.

Υπενθυμίζεται ότι ο ανάδοχος ΑΙΑSΑ με επιστολή του (20/3/2020) θέτει διεκδικήσεις για πρόσθετες αποζημιώσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ , εκ των οποίων 38 εκατ. και πλέον για την βασική γραμμή και 11,6 εκατ. ευρώ για τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Σημειώνεται ότι ανάδοχος του έργου της επέκτασης προς Καλαμαριά είναι ο ΑΚΤΩΡ, εταιρεία που έχει υποκαταστήσει την ΑΕΓΕΚ στο έργο της βασικής γραμμής.

Ο ανάδοχος παίρνει για πρώτη φορά θέση για τον επανασχεδιασμό του σταθμού (Βενιζέλου) προδιαγράφοντας νέα ανατροπή του χρονοδιαγράμματος µε απροσδιόριστο το κόστος αλλά και τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου.

Όπως σημειώνεται (μέχρι την ημερομηνία σύνταξης της επιστολής), στην κοινοπραξία δεν είχε κοινοποιηθεί η απόφαση ανασχεδιασμού του έργου, ούτε φυσικά έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εντολές για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών, γεγονός που καλλιεργεί, κατά τον ανάδοχο, έναν απροσδιόριστο χρόνο καθυστερήσεων, διατηρώντας όμως αμετάβλητες τις δαπάνες για τη διατήρηση των εργοταξίων (κόστος λειτουργίας κοινοπραξίας, εξοπλισμού, ασφαλιστήριων συμβολαίων έργου, προμήθειες εγγυητικών επιστολών, μισθοδοσίες προσωπικού, δαπάνες φύλαξης κ.ά.).

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ