Γ. Πατέρας: Ηοme port για niche αγορά κρουαζιέρας

Γ. Πατέρας: Ηοme port για niche αγορά κρουαζιέρας

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

“Θα συνεργαστούμε με τον ΟΛΘ, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τους τοπικούς δημάρχους αλλά πρέπει να βοηθήσετε και εσείς οι εξαγωγείς” για να ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, είπε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Πατέρας από το βήμα του 70υ Export Summit του ΣΕΒΕ που αυτή την ώρα πραγματοποιείται με θέμα διοργάνωσης την Θαλάσσια Οικονομία και την Ανάπτυξή της. 

Ο κ. Πατέρας με την εισήγησή του, απάντησε κατευθείαν στο κρίσιμο ερώτημα, δηλαδή στο τι πρέπει να γίνει για να αναπτυχθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η ανάπτυξη του λιμανιού εξαρτάται από την αύξηση των φορτίων με προορισμό τη Θεσσαλονίκη όπως και των  transit φορτίων.

“Δυστυχώς υπήρξαν καθυστερήσεις στο παρελθόν, αλλά για να αναπτυχθεί το λιμάνι, οι αποθήκες του ΟΛΘ από καφενεία, θα πρέπει να μετατραπούν σε συνεργεία. Χρειάζεται να αναπτυχθεί το αεροδρόμιο για να διευκολύνεται η μετακίνηση των πληρωμάτων των πλοίων, θα πρέπει το Τελωνείο να διευκολύνει στην εισαγωγή και εξαγωγή ανταλλακτικών για τα πλοία, να είναι δυνατή η αποθήκευση υλικών εντός του λιμένα, όπως και η εκφόρτωση αποβλήτων”.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρόεδρος του Ν.Ε.Ε. στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας για να τονίσει ότι δεν θα είναι εύκολη η προσέγγιση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ, όμως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να απευθυνθεί σε ένα  niche market της αγοράς, σε εξειδικευμένη αγορά μικρότερων πλοίων. Το Επιμελητήριο, που μετέχει με εκπρόσωπό του στο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένα , θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, κάτι εφικτό εάν αξιοποιηθούν τα πολλά και πάρα πολλά σημαντικά αξιοθέατα που βρίσκονται σε αποστάσεις μικρές από τη Θεσσαλονίκη.

Στόχος πρέπει να είναι, η λειτουργία του λιμένα της Θεσσαλονίκης ως home porting κρουαζιέρας, δηλαδή σαν λιμάνι εκκίνησης κρουαζιερόπλοιων  και όχι τόσο ως call porting, αφού στην πρώτη περίπτωση έχει μετρηθεί ότι το άτομο ανά ημέρα ξοδεύει 170 ευρώ, ενώ στην άλλη περίπτωση μόλις 50 ευρώ.

Καταλήγοντας ο κ. Πατέρας, τόνισε το πόσο σημαντικό για την Μακεδονία και την Ελλάδα, είναι και σαν τέτοιο θα πρέπει να αξιοποιηθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top