Καραγιάννης: Το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό

Καραγιάννης: Το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό

«Το 2023 θα εγκαινιάσουμε μετρό και όχι μουσαμάδες. Επαναφέραμε το έργο στον αρχικό σχεδιασμό του αλλά και με βελτιώσεις, πετυχαίνοντας επιπλέον  μείωση κόστους. Δεν πρόκειται να ταλαιπωρήσουμε τους Θεσσαλονικείς» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης προσθέτοντας ότι με την τεχνική “λύση” που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση το έργο θα τελείωνε το 2025-2026.

Τα παραπάνω δήλωσε ο κ. Γενικός μιλώντας από την τελευτή κοπής της βασιλόπιτας ΤΕΕ/ΤΚΜ που πραγματοποιείται αυτήν την ώρα στις εγκαταστάσεις του τμήματος.

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ο γενικός γραμματέας που είπε ότι το 2020 θα είναι κομβική χρονιά για τα έργα υποδομών, σημείωσε ότι η κυβέρνηση  προχωρά με τα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης έτσι ώστε η διαδρομή να διανύεται ως και σε λιγότερο από 3,5 ώρες.

Αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ είπε ότι “παραλάβαμε τον Οργανισμό σε διάλυση και πως η πρώτη μικρή νίκη που επιτεύχθηκε είναι ότι ο ΟΑΣΘ εξακολουθεί να υπάρχει και να λειτουργεί. Στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ως το καλοκαίρι θα προστεθούν 250 λεωφορεία ενώ άμεσα θα προκηρυχθεί και ο διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια 1000 νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης ότι το καλοκαίρι θα γίνει οπωσδήποτε ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας οδού (σ.σ. κατάθεση δεσμευτικών προσφορών) ενώ ως την άνοιξη θα έχουν ολοκληρωθεί  μελετητικά η αξιολόγηση των παλαιών γεφυρών και η αδειοδότηση των σηράγγων.

Προβλήματα και όχι ώριμα έργα

Ο κ. Γενικός δήλωσε πως πιστεύει στη συνέχεια του κράτος και πως αναγνωρίζει ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ολοκλήρωσε τα έργα που ήταν ήδη εκτελεσμένα σε ποσοστό 70%-80%, χωρίς όμως να αφήσει παρακαταθήκη ώριμες μελέτες για έργα και ώριμο σχεδιασμό για τα έργα της επόμενης 15ετίας.

Αντίθετα, στους πρωταρχικούς στόχους της παρούσας κυβέρνησης και της ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ είναι η προετοιμασία του Στρατηγικού Σχεδιασμού για τα Έργα της Νέας Γενιάς που χρειάζεται η χώρα , έργα που θα δίνουν έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές και στη διασύνδεση της Ελλάδας με τις γειτονικές χώρες.

Γενικότερα αναφερόμενος στα έργα υποδομών ο κ. Καραγιάννης είπε ότι άμεσα θα αρχίσει να εκτελείται το Πάτρα- Πϋργος που είχε “τεμαχιστεί” σε οκτώ κομμάτια, ενώ στα σημαντικά έργα που προωθεί το Υπουργείο είναι και αυτό της Οδικής Ασφάλειας, ύψους 455 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας προώθησης σημαντικών έργων υποδομών, το Υπουργείο εξετάζει τη δυνατότητα δημοπράτησης έργων με καινοτόμες προτάσεις.

Τσακούμης: Οι μηχανικοί δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη

Στους στόχους του ΤΕΕ/ΤΚΜ για τη νέα χρονιά αναφέρθηκε ο πρόεδρος του τμήματος Γιώργος Τσακούμης, τονίζοντας πως έχουν αναληφθεί σημαντικές πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση που επηρεάζουν θετικά τον κλάδο. Σε αυτές τις πρωτοβουλίες είναι η μείωση της φορολογίας, η δυνατότητα επιλογής επιπέδου ασφαλιστικών εισφορών , η επιτάχυνση των επενδύσεων αλλά και η υϊοθέτηση από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκης της πρότασης του ΤΕΕ για τον Ψηφιακό Χάρτη.

Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ πήρε ξεκάθαρη θέση στα θέματα Εκπαίδευσης λέγοντας ότι “πρέπει να μπεί τέλος στα παιχνίδια με την τεχνική παιδεία “, δηλώνοντας ότι το Επιμελητήριο είναι αντίθετο στην εξίσωση των αποφοίτων Κολλεγίων με αποφοίτους των Πολυτεχνικών Σχολών.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας ο οποίος μίλησε για τις προκλήσεις που αντιπροσωπεύουν τα μεγάλα έργα υποδομής που χρειάζεται η πόλη, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και  τέως πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρις Μπίλλιας, μίλησε για την ανάγκη διόρθωσης του μελανών σημείων στο θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια έργα.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top