Πιτσιλής: Στο επόμενο δίμηνο, η ψηφιακή έκδοση παραστατικών

Πιτσιλής: Στο επόμενο δίμηνο, η ψηφιακή έκδοση παραστατικών

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα ενεργοποιηθεί η εφαρμογή  της Ψηφιακής Έκδοσης Παραστατικών και  Προσυμπλήρωσης Δηλώσεων μέσα από την πλατφόρμα  myData, δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ κ. Γιώργος Πιτσιλής στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, στην οποία αναφέρθηκε στα έργα που έχει προτάξει η Αρχή για το 2021.

Όπως λοιπόν είπε ο κ. Πιτσιλής “υλοποιούμε ήδη μία εφαρμογή ψηφιακής έκδοσης παραστατικών, δηλαδή και τιμολογίων και αποδείξεων λιανικής πώλησης, που θα μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες και μέσω αυτής, θα μπορούν να παράγουν το παραστατικό που θα αποστέλλουν στους πελάτες τους, ενώ ταυτόχρονα θα ενημερώνονται τα ηλεκτρονικά τους βιβλία. Oι εφαρμογές αυτές θα αφορούν τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

“Ταυτόχρονα σχεδιάζεται η προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ μέσα από τα δεδομένα τoυ myData”

Η ΑΑΔΕ προχωράει και στη χορήγηση ΑΦΜ μέσω myAADElive. Έτσι, μέσω βιντεοκλήσης θα μπορέσουν κατ’ εκτίμηση να εξυπηρετηθούν πάνω απο 130.000 φορολογούμενοι, που θα λάβουν ΑΦΜ χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθούν τις Εφορίες. Όπως υπογράμμισε ο κ. Πιτσιλής, αυτή είναι η πρώτη υπηρεσία με βιντεοκλήση που παρέχεται από φορέα του Δημοσίου.

Η ΑΑΔΕ επίσης προχωρά και με την άμεση πίστωση πληρωμών για φορολογικές οφειλές. Ολοκληρώνεται στους επόμενους μήνες η εισαγωγή του πληροφοριακού συστήματος IRIS, για άμεση πίστωση πληρωμών μέσα από το web -banking. Eτσι, οι πληρωμές θα εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο και θα επισπεύδονται οι συναλλαγές που εξαρτώνται από την άμεση εξόφληση φορολογικών υποχρεώσεων , όπως ο φόρος μεταβίβασης ακινήτων , ενώ άμεσα θα εκδίδεται και η φορολογική ενημερότητα.

“Πέραν αυτών, δίνουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις, να μεταβάλλουν τα στοιχεία τους όπως π.χ. τον ΚΑΔ αλλά και να δηλώσουν τη σύσταση υποκαταστημάτων, μέσω του taxisnet.  Στόχος μας λοιπόν είναι, με συνέπεια και συνέχεια, να εξυπηρετήσουμε πολίτες, επιχειρήσεις, φορείς του δημοσίου και το κοινωνικό σύνολο”.

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ τόνισε ότι και το 2021 πρωταρχικός στόχος της Αρχής είναι η προάσπιση της δημόσιας υγείας και η στήριξη της οικονομίας, κάτι που ίσχυσε άλλωστε και το 2020, όταν η ΑΑΔΕ επιτάχυνε και διεύρυνε τις ψηφιακές της υπηρεσίες, ανταποκρινόμενη με επιτυχία στην πολυπλοκότητα των αναγκών που ανέκυψαν λόγω της πανδημίας.

Συμπληρώνοντας τα ανωτέρω ο κ. Πιτσιλής είπε ότι η ΑΑΔΕ, με πόρους  του Ταμείου Ανάκαμψης θα υλοποιήσει σειρά έργων για την Ψηφιακής της Αναβάθμισης, κάνοντας χρήση εργαλείων της Τεχνικής Νοημοσύνης και του Business Intelligence.

Αναφερόμενος στα επιτεύγματα του 2020, ο κ. Πιτσιλής είπε:
· Ανταποκριθήκαμε σε πάνω από 4.000.000 αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων μέσα στο 2020.
· Οι ΔΟΥ μας απέστειλαν με ψηφιακή κοινοποίηση 850.000 έγγραφα που ζήτησαν πολίτες και οι επιχειρήσεις στη θυρίδα τους στο myTAXISnet.
· Μέσα από πλατφόρμες όπως το myCAR, την ψηφιακή χορήγηση κλειδαρίθμου, γλιτώσαμε 1.8 εκ επισκέψεις πολιτών στις ΔΟΥ.
· Ενισχύσαμε τις ψηφιακές πληρωμές του δημοσίου προς τους πολίτες: Μόνο το 2020 συγκεντρώσαμε σχεδόν 2,7 εκ ΙΒΑΝ, πλησιάζοντας πλέον τα 4 εκ ΙΒΑΝ.

“Κάνοντας έναν απολογισμό των ψηφιακών μας υπηρεσιών, μπορώ να σας πω ότι προσφέρουμε ήδη πάνω από 80 ψηφιακές υπηρεσίες προς πολίτες, επιχειρήσεις και φορείς του δημοσίου.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ