Θεσσαλονίκη: Ακτοπλοϊκή σύνδεση τον χειμώνα, αποκομμένη το καλοκαίρι

Θεσσαλονίκη: Ακτοπλοϊκή σύνδεση τον χειμώνα, αποκομμένη το καλοκαίρι

Ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου αποκτάει η Θεσσαλονίκη, ύστερα από μια επταετία. Ωστόσο, αυτή η σύνδεση θα διαρκέσει μόλις… τρεις μήνες. «Το καλοκαίρι θέλουμε πλοίο, όχι τον χειμώνα» λένε χαρακτηριστικά στο GRTimes.gr ναυτιλιακοί πράκτορες τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών του Βορειοανατολικού Αιγαίου που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη ικανοποιείται, αρχής γενομένης με το πρώτο δρομολόγιο που θα ξεκινήσει το Σάββατο 6 Μαρτίου.

Πρόκειται για το Ε/Γ-Ο/Γ ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ (Blue Star Chios) το οποίο θα συνδέει μία φορά την εβδομάδα – κάθε Σάββατο- τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου –Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο (Βαθύ και Καρλόβασι), Φούρνους, Ικαρία (Εύδηλο)- και θα συνεχίζει για Μύκονο, Σύρο, Πειραιά.

Ωστόσο, το παραπάνω δρομολόγιο θα εκτελείται έως τις 6 Ιουνίου, στη συνέχεια θα ενσωματωθεί και πάλι στα δρομολόγια της Καβάλας ενώ θα επανέλθει στις 7 Σεπτεμβρίου.

Ουσιαστικά, κατά το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Ιούνιος 2021 θα εκτελείται ένα δρομολόγιο από/προς Καβάλα (αντί για δυο εβδομαδιαίως) και ένα από/προς Θεσσαλονίκη και το καλοκαίρι θα επανέλθουν τα τρία εβδομαδιαία δρομολόγια από Καβάλα που θα συνδέουν τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

«Το καλοκαίρι χρειάζεται το πλοίο, να εξυπηρετεί και τους τουρίστες» αναφέρει στο GRTimes.gr ο ναυτιλιακός πράκτορας με έδρα τη Θεσσαλονίκη Χάρης Καραχαρίσης.

Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη δρομολόγηση και δεδομένου των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, θα είχε ιδιαίτερη σημασία για την πόλη της Θεσσαλονίκης, σε επίπεδο τουριστικού ενδιαφέροντος, εφόσον δεν έπαυε το καλοκαίρι.

Σχετικά με το μεταφορικό έργο η σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Βορειοανατολικού Αιγαίου, καλύπτεται πλήρως καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με τα φορτηγά πλοία «Αρμενιστής» χωρητικότητας 35-40 φορτηγών και «Πελαγίτης» χωρητικότητας 110 φορτηγών.

Άλλος για Χίο τράβηξε…

Ιδιαίτερα θετικά αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες, φορείς και κάτοικοι των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, έστω και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, και μόλις για τρεις μήνες.

«Σίγουρα είναι θετικό, είναι ανταγωνιστικό στις τιμές, θα το θέλαμε όμως και το καλοκαίρι που θα βοηθούσε στον τουρισμό» αναφέρει στο GRTimes.gr ο ναυτιλιακός πράκτορας Θεόδωρος Μιχαλάκης, επίσημος αντιπρόσωπος της ακτοπλοϊκής εταιρίας, στην Χίο.

Εξηγεί ότι αντί για δυο δρομολόγια, τον χειμώνα, που εκτελούνται από την Καβάλα εβδομαδιαίως, «τώρα θα εκτελείται ένα από Καβάλα και ένα από Θεσσαλονίκη, ενώ το καλοκαίρι θα εκτελούνται τρία από Καβάλα» προσθέτοντας ότι η αναχώρηση από Καβάλα, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, εξυπηρετεί τους τουρίστες από Ρουμανία, Βουλγαρία αλλά και για τους Θεσσαλονικείς και γενικότερα τη Βόρεια Ελλάδα, η Εγνατία Οδός βοηθάει στην γρήγορη πρόσβαση στο λιμάνι της πόλης.

Το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Σάββατο από το λιμάνι της Χίου στις 04.50 τα ξημερώματα και θα φτάνει στον προορισμό του, τη Θεσσαλονίκη, στις 6 το απόγευμα.

Σχετικά με τη φετινή σεζόν, ο κ. Μιχαλάκης όπως αναφέρει «ευελπιστούμε ότι η κατάσταση θα είναι καλύτερη από την περσινή».

Να σημειώσουμε ότι η Χίος έχασε μεγάλο ποσοστό από τη γείτονα, που τα τελευταία χρόνια παρατηρούνταν μεγάλη προσέλευση Τούρκων τουριστών. «Το 2019 είχαμε 65.000 τουρίστες από Τουρκία, υπήρχαν χρονιές που είχαμε φτάσει και τις 90.000» αναφέρει ο ναυτιλιακός πράκτορας.

…και άλλος για Μυτιλήνη

«Είναι μια ευχάριστη είδηση, προς τη θετική κατεύθυνση, που θα βοηθήσει τις εμπορικές συναλλαγές, ωστόσο το βασικότερο μέλημα είναι να παραμείνει το πλοίο και το καλοκαίρι» τονίζει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου Βαγγέλης Μυρσινιάς προσθέτοντας ότι θα βοηθούσε πολύ και το τουριστικό ρεύμα προς το νησί και κυρίως τον προσκυνηματικό τουρισμό από επισκέπτες που θα έρχονταν και από περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου κτλ.

Από την πλευρά του ο ναυτιλιακός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος, επίσημος αντιπρόσωπος της ακτοπλοϊκής εταιρίας, στη Μυτιλήνη, μιλώντας στο GRTimes.gr λέει χαρακτηριστικά «μετά από τόσα χρόνια, που έχει αποκοπεί η σύνδεση με Θεσσαλονίκη, καλό είναι και αυτό. Έχουμε κάνει μεγάλο αγώνα όλα αυτά τα χρόνια».

Ο ίδιος εξηγεί πως στο νησί έχει πολλούς φοιτητές από Θεσσαλονίκη ενώ η συνέχιση της γραμμής θα ενίσχυε το τουριστικό ρεύμα, και δη, τον προσκυνηματικό τουρισμό, καθώς επίσης και την εμπορική κίνηση.

Το πλοίο το οποίο θα ταξιδεύει με 25 κόμβους θα αναχωρεί από τη Μυτιλήνη στις 07.50 το πρωί και θα φτάνει στον τελικό του προορισμό, τη Θεσσαλονίκη, στις 18.10. «Άλλο να φτάνεις σε δέκα (10 ώρες) και άλλο σε 15 και 16, που έκαναν τα πλοία πριν διακοπεί η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη» λέει ο κ. Πίκουλος. Σημειώνεται ότι η γραμμή είναι επιδοτούμενη.

Σχετικά με το Blue Star Chios έχει μήκος 141 μ., πλάτος 21 μ., η μέγιστη ταχύτητά του είναι οι 27 κόμβοι, υπό κανονικές συνθήκες μπορεί να μεταφέρει 1.782 επιβάτες, 418 οχήματα, διαθέτει 72 καμπίνες, καφέ μπαρ σελφ σέρβις, τηλεϊατρική κάλυψη, ασύρματη σύνδεση Ίντερνετ κτλ.

Αποκομμένη από το 2018

Η Θεσσαλονίκη είχε ακτοπλοϊκή σύνδεση τόσο με Σποράδες όσο και με τις Κυκλάδες και την Κρήτη, το καλοκαίρι του 2018, όπου για τις μεν Σποράδες τη γραμμή εκτελούσε ταχύπλοο υπερσύγχρονο τριμαράν, για τις δε Κυκλάδες είχε μπει στη γραμμή συμβατικό πλοίο που «έπιανε» σε δημοφιλή κυκλαδονήσια με τελευταίο σταθμό το Ηράκλειο της Κρήτης.

Σ’ ότι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Βορειοανατολικό Αιγαίο, ανατρέχουμε αρκετά χρόνια πίσω, με το τελευταίο δρομολόγιο να εκτελείται τον Σεπτέμβριο του 2014.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr υπήρχαν συζητήσεις για επανασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, ωστόσο, λόγω της κατάστασης, τα όποια σχέδια παρέμειναν στον «πάγο».

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top