Tηλεπωλήσεις και τα…. επίχρυσα, χρυσά κοσμήματα

Tηλεπωλήσεις και τα…. επίχρυσα, χρυσά κοσμήματα

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Οι τηλεπωλήσεις κοσμημάτων είναι ένα διαχρονικό αγκάθι που πλήττει τον κλάδο αργυροχρυσοϊας – εργαστήρια όπως και καταστήματα λιανικής- καθώς το κοινό συχνά καταλήγει να αγοράζει προϊόντα που θεωρεί χρυσά, όταν στην πραγματικότητα είναι επίχρυσα.

Τα παραπάνω τόνισαν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του κλάδου κ. Πέτρος Καλπακίδης και μέλη της διοίκησης της ΠΟΒΑΚΩ, σημειώνοντας ότι το κοινό δεν γνωρίζει, πως όταν στις τηλεπωλήσεις ένα κόσμημα περιγράφεται ως χρυσό, για παράδειγμα 18 καρατίων στα 10 mm, αυτό στη γλώσσα της αγοράς σημαίνει ότι έχει επιχρύσωμα 18 Κ, δηλαδή πως είνα επίχρυσο και όχι χρυσό. Η νόμιμη παρουσίαση καταλήγει σε παραπλάνηση και αυτό επειδή οι περισσότεροι καταναλωτές δεν γνωρίζουν το νόημα της ορολογίας που χρησιμοποιείται.

“Για την προστασία τους οι ίδιοι οι καταναλωτές θα πρέπει να απευθύνονται, για την αγορά κοσμημάτων, στα καταστήματα”, υποστήριξε ο κ. Καλπακίδης στο πλαίσιο συνέντευξης προσθέτοντας ότι η ΠΟΒΑΚΩ δεν είναι αντίθετη με τους σύγχρονους τρόπους πωλήσεων, αλλά για λόγους προστασίας του ανταγωνισμού, οι πωλήσεις μέσω τηλεόρασης θα πρέπει να γίνονται στα ωράρια λειτουργίας της αγοράς.

Μειώθηκαν τα εργαστήρια αργυροχρυσοχοίας

Τα προβλήματα του κλάδου όμως είναι πολλά και αυτό έχει καταγραφεί και στον αριθμό των εργαστηρίων αργυροχρυσοχοϊας που απέμειναν στη Θεσσαλονίκη, τα οποία στις αρχές του 2000 ήταν περισσότερα από 500 και σήμερα είναι μεταξύ 180-200, όπως  είπε η αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και πρόεδρος του ΣΧΑΘ κα. Ελένη Τεζαψίδου, σημειώνοντας ότι και αυτά τα εργαστήρια που μπόρεσαν και επιβίωσαν στα χρόνια της κρίσης, το πέτυχαν επειδή πάρα πολλά πραγματοποιούσαν πωλήσεις στο εξωτερικό, σε Κύπρο, Αμερική και Γερμανία.

Μπορεί το ελληνικό κόσμημα να μην έχει μεγάλα εμπορικά ονόματα- brands, αναγνωρίσιμα στη διεθνή αγορά, αλλά εκτιμάται συνολικά για το υψηλό design και την ποιότητά του, υπογράμμισε ο κ. Καλπακίδης, αναφερόμενος στα πολλά προβλήματα που δέχεται ο κλάδος και τα οποία προκύπτουν από τις φθηνές και αμφιβόλου ποιότητας εισαγωγές, κυρίως από Τουρκία και Κίνα, όπως και από το φόρο πολυτελείας – 10% σε προϊόντα άνω των 1.000 ευρώ- που επιβλήθηκε στα χρόνια των μνημονίων και θα πρέπει πλέον να καταργηθεί.

Ο φόρος πολυτελείας και η τουριστική αγορά

Ο φόρος πολυτελείας γίνεται αιτία να χάνουν σημαντικές πωλήσεις οι επιχειρήσεις των τουριστικών περιοχών καθώς, για παράδειγμα, τουρίστες που επισκέπτονται τη Ρόδο, ταξιδεύουν στην απέναντι ακτή του Αιγαίου, για να αγοράσουν φθηνότερα τα κοσμήματα.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα και προέλευση των κοσμημάτων, η ΠΟΒΑΚΩ, βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ώστε σε επικείμενο σχέδιο νόμου, να προβλέπεται  σήμανση με τα καράτια αλλά και με την επωνυμία του κατασκευαστή.

Σπουδές στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Όπως υπογραμμίσθηκε κατά τη συνέντευξη, η ΠΟΒΑΚΩ δίνει ιδιαίτερη σημασία στο θέμα της εκπαίδευσης και ζητάει από την Πολιτεία να ενταχθεί η Αργυροχρυσοχοία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα έχει προταθεί η ένταξη Τμήματος Αργυροχρυσοχοίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, επειδή ήδη υπάρχει Μάθημα Κοσμήματος  στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, ενώ η Αργυροχρυσοχοία έχει μεγάλη παράδοση στα Ιωάννινα.

Καταλήγοντας, τόσο ο κ. Καλπακίδης, όσο και η κα. Τεζαψίδου, αλλά και γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας κ. Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου, αναφέρθηκαν στην ανάγκη αντιμετώπισης των πολλών κρουσμάτων επιθέσεων σε καταστήματα, καθώς το θέμα της ασφάλειας έφερε και πάλι στην επικαιρότητα το μπαράζ των χθεσινοβραδυνών επιθέσεων σε καταστήματα του κέντρου της Θεσσαλονίκης.

“Μπορεί εχθές το βράδυ να μη την “πλήρωσαν” καταστήματα επιχειρήσεων μελών μας, αλλά το ζήτημα της ασφάλειας είναι διαχρονικό, κινδυνεύουν οι ζωές και οι περιουσίες μας και πρέπει να δοθεί λύση από την Πολιτεία”, είπε ο κ. Καλπακίδης.

Να σημειωθεί πως η ΠΟΒΑΚΩ έχει μέλη 21 τοπικούς συλλόγους, με τη Θεσσαλονίκη να εμφανίζεται ιδιαίτερα ισχυρή στον κλάδο του κοσμήματος καθώς διαθέτει τρεις συλλόγους, την Συντεχνία Χρυσοχόων Αργυροχόων Θεσσαλονίκης, τον Σύλλογο Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης και το Σωματείο Ωρολογοποιών Θεσσαλονίκης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top